خود کرده را نه درد است و نه درمان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۴۰۰/۱/۱۷ کد خبر: 166754 منبع: پرینت

من مخالف سیاست های ناعاقبت اندیشانۀ آقای اشرف غنی رییس جمهور بوده و هستم و اين هم واضح است که نهايت دوام رياست آقای اشرف غنی در نظام کنونی از محدوۀ شش ماه اضافه نخواهد بود. اما هرگز وجدانم اجازه توهین و تحقیر را به کسی که به نام رهبر و یا رییس جمهور کشور افغانستان ياد شود، نميدهد.

من به درستی میدانم که زلمی خلیلزاد نماینده امریکا با طالبان، پاکستان، قطر، ترکیه، سازمان ملل که در حقیقت از امریکا نماینده گی میکند و بطور نسبی با شورای مصالحه ملی به توافق رسيده اند که نشست استانبول به تاريخ ۲۷ حمل دایر گردد. اما دراين مورد هیچ اجندا و هیچ نظری را با ارگ ریاست جمهوری و آقای اشرف غنی شریک نساخته اند.

اگر وضعيت به همينگونه پيش برود و آقای غنی به پيشنهاد امريکایی ها تمکين نکند، شايد فيصلۀ نشست استانبول با مساعی زلمی خلیلزاد و امریکا بدون هیچ اعتنا به پیشنهادات آقای غنی صورت پذيرد. آقای خلیلزاد و امريکائی ها به درستی میدانند که خط های سرخ آقای غنی هميشه مؤقتی بوده و شکننده مي باشد.

از طرف ديگر امريکایی ها مصمم اند که به هر طوريکه ميشود، "با گذاشتن کلوخ روی آب" خود را از گرداب خونين افغانستان نجات دهند. خواه ناخواه امریکایی ها با زور يا رضا و با خصلت حکمروایی که در بيرون از مرزهای شان دارند، در سرنوشت افغانستان تصمیم میگیرند. اينکه در آينده به سر اين مردم چه مصايب و بلاهای آمدنی است، مسوؤليت آن را به دوش خود رهبران اين کشور متعلق ميسازند.

در ابطه با سرنوشت ارگ نشينان بايد گفت که بالآخره همه ميدانند که "خود کرده را نه درد است و نه درمان". آقای غنی در طول رياست جمهوری اش، با روش غيرمدبرانه، خودخواهانه و سليقوی و عدم تمکين در برابر حفظ منافع عليای کشور، به جز با يکتعداد محدود اطرافيان کم تجربه، خودخواه و احساساتی، با هيچ کس ديگر مشوره نکرده و حتی تا هنوز که آب طوفانی بر لب رسيده است، مشوره نمی کند.

شايد حالا دير شده باشد و ديگر نه در داخل و نه هم در خارج از کشور، به ابراز نظرهای همچون "ما حفظ نظام و حفظ قانون اساسی را ميخواهيم"، "ما دولت مؤقت را قبول نداريم"، "ما تا هنوز تصمیم نگرفته ایم، "ما اين يا آن کاغذ را اعتبار نمی دهيم" و غيره و غيره، هيچکس اهميت نميدهد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   شما باز تابلیت خود را همرایی پوش خورده اید و یا غوره زردالو را خورده و شکم تان را روان ساخته آست ریاست جمهوری از اشرف غنی نیست که تاخیر عمر در آن جا نشته باشد ولی ما باز هم برایش آفرین میگویم که به تنهایی یک لک دزد را به زانو در آورد اینرا طفل هم میداند که سیاست پدر و مادر ندارد و همه دروغ و فریب است ولی شما از جمله ... تا هنوز ندانسته اید

>>>   شاید صلح با تقسیم قدرت در بین گروپ ها و ملیت ها و اقوام و مذاهب مختلف،در صورت تأمین عدالت و مساوات در تقسیم قدرت،که هم خیلی مشکل به نظر میرسد،با وساطت و یا تهدید جامعه جهانی،میان این گروپ ها امکان پذیر شود.
اما در تقسیم چوکی های دولتی،اگر خود این رهبران در راس قرار بگیرند،تحصیل و درایت و دانش و مسلکی بودن را برای پیشبرد این پست های دولتی ندارند.
و اگر این گروپ ها،نفر های مسلکی را درین پست ها و ادارات دولتی از طرف خود مقرر کنند،معلومدار خواهان سؤ استفاده ازین پست های دولتی به نفع خویش میشوند.
بنأ اگر با توافقات میان آنها،جلو جنگ و خونریزی گرفته شود،جلو فساد در ادارات دولتی،تا زمانی که اعضای دولت و حکومت.نماینده های این گروپ ها باشند،خیلی مشکل است گرفته شود.

>>>   خانه ي كسي خراب شود كه در كلاه اين بدبخت پر زد و اورا دومين مغز متفكر دنيا خواند. اين بيچاره كمسواد هم باوركرد. از ان زمان خود خواهي او شروع شد. در هفت سال اين بد بخت چيغ زِد، دروغ گفت، لاف زد و چتيات گفت. نه از دانش نهفته ي او چيزي ديديم، نه از ٤٥ سال تحصيل اسلام شناسي اش ونه هم از معلومات تاريخي و ادبي اش.

>>>   غنی از هیچ کسی نمایندگی نمیکند جز از چند تا خاین متقلب و دزد آرا و اراده مردم۰ او ریس جمهور کشور هم نیست بلکه ریس اداره ارگ و سرکرده فاشیست های قومی اوغان که با خیانت به آن مقام خود را رسانده اند است۰ هرگونه توهینی بر او و همراهانش جایز است و هنوز هم کم است۰

>>>   آقای سعیدی لطفاً چاپلوسی نکنید۰ این درغلگر متکرر ارزش آنرا ندارد۰

>>>   خاک بر سر ما ملت که احمقی مثل غنی را در راس امور در ارگ‌تحمل میکنیم.
اگر ما ملت شعور میداشتیم این انسان بی شعور را باید از این خاک میراندیم و غایله را میخواباندیم.
اما حالا
باز هم مقابل شدن با اژدهای جهالت و خود فروختگی یعنی طالب کثیف در راه است و این بار باید سر اژدها را در خانه اش بکوبیم تا برای همیشه ملت ما خاطر جمع شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است