آمریکایی ها قبلا تصمیم نشست صلح را گرفته اند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۲    ۱۴۰۰/۱/۱۹ کد خبر: 166782 منبع: پرینت

چشم ها همه به استانبول دوخته شده و قلب ها در تپش اند در آرزوی صلح و امنیتی که از استانبول خواهد آمد.
من میدانم که پشت درهای بسته امریکایی ها و کشورهای ذینفع و تاثیر گذار قبلآ تصمیم گرفته اند ولی در ظاهر به افغان ها میگویند که طرح و نظر بدهید، مقابله و معامله کنید.

آنچه که من باور دارم در جلسه استانبول روی حکومت موقت یا عبوری توافق صورت میگیرد که این حکومت نه حکومت وحدت ملی است، نه جمهوریت است و نه هم امارت بلکه یک حکومت مشارکتی است از اقوام و گروه های مختلف.
البته طوری مشارکتی است که مورد قبول همه اقوام افغانستان شده نمی تواند.

مقامات امریکایی و کشورهای دیگر این حکومت را تا یکسال و چند ماه ی حمایت می کنند بعدآ آهسته آهسته به تصور من ریشه داعش برچیده نمی شود، دست های پشت پرده داعش را در منطقه تقویه میکند و مشکلاتی دیگری دامنگیر ما خواهد شد.

ای کاش ما به جلسه استانبول آگاهانه برویم و سنگی را که در جلسه استانبول گذاشته می شود آن سنگ سنگین، استوار و پایدار باشد.
من دلالان سیاسی افغانستان را خوب میشناسم و این را هم میدانم که اکثر سیاسیون افغانستان بشمول ریاست جمهوری خط سرخ ندارند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست صلح
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خط سر خ برای رئیس صاحب جمهور :
اینکه رئیس کمیسیون انتخابات را او تعیین کند
خط سرخ برای فضلی: هژده نوع گوشت
خط سرخ برای عبدالله عبدالله: برایش منصبی داده شود ودر قصر سپیدار باشد همراه تشریفات ودر کنار نامش جلاتماب ذکرشود همچنان مصطفی مستور فراموش نشود دیگر دعوای ندارد
خط سرخ قانونی: همه اعضای فاخمیلش در سفارت خانه ها ووزارت خانه ها جابجا شوند
خط سرخ بر ای عطا: درمورد سرمایه هایش هیچ حرفی کسی نزند وپرس وپالی از حیرتان میرتان نباشد مارکیت ها وزمین های غصب شده میراث پدری بوده خلاص،

>>>   یعنی قیزه ما در دست امریکای شریف و دموکرات است و حالا آبخور مان را تغییر میدهد. این دلالان سیاسی هم در فابریکه پلاستیک سازی دموکراسی ساخته شده اند که نه تنها انعطاف پذیر اند بلکه پخته "شل و مشل".
آتش خاوری

>>>   یکی از خبر انگاران امریکا گفته است که اداره جوبایدن تصمیم برای بیرون کردن قوای خود از افغانستان را ندارد زیرا آنها تاکید دارند که ما برای اشغال افغانستان میلون ها دالر به مصرف رسانیدم در مدت ۴۰ سال و افغانستان در اشغال ما خواهد ماند

>>>   من که آینده افغانستان را می بینم اشغال امریکا از افغانستان خلاص نمی شود و جنگ های خونین خلاص نمی شود زیرا مردم افغانستان در طول تاریخ نمی خواهد زیر اشغال کشور های کفری قرار بگرد ودر آنجا یک تعداد عناصر سست عنصر وجود دارد که نمی خواهد صلح و افغانستان از اشغال کشور های کفری رها یابد مانند محیب صالح و غیره

>>>   پاکستان کا اُتم بم سلامتی تمام دنیا را ثریت مونہ چره که ۷۰% پاک آرمی کی استه القاعده ISIS اور موست افراطی سوچ دره اور اونا اتمی اساسه پاکستان ره ده اختیار دره اور دنیا خود خو ده خاوی خرگوشی زده. اور اگر ای اتمی اساسه جمع اوری اور بال نشونه یک روزی تمام دنیا ره ده ایک فاجعه کلان خواهد انداخت.
س ا ر پاکستان

>>>   همه شان خط زرد دارند.

>>>   بنابه گفته رسانه خارجی حزب اسلامی شاخه آی اس آی به رهبری گل بی دین جدا از دیگران به ترکیه میرود!
بازهم گلو جدا از دیکران رقص میکند مردمان اطراف مثلی دارند که میگویند: بـُز پیس از گله جداست !
حالا گُلک هم با هیچکس سرسازگاری ندازرد بجز آی اس آی !
حالا باید ما قوت آی اس آی را واقعا درک کنیم ،
گل بی دین حتی به راه خدا نرفت اما به راه آی اس آی میرود!

>>>   سعیدی صاحب!
من باشماهم عقیده ام که امریکایها بادیگرخارجیها قبلا درمورداغغانستان تصمیم شان را گرفته اندومذاکرات بین الافغانی صرف بازی طفلانه است،زیراانها به نیکی درک کرده اندکه افغان فاقدرشعوروبینش سیاسی است ومنافع ملی ومردم ووطن برایشان مهم نیست.اینکه دراینده چه رخ خواهدداد قطعاکسی چیزی نمیداند.طبعا وقت شماوابستگی اقتصادی دارید،پس وابستگی سیاسی وتصمیم گیری دارید،ازینجاست که افغان خط سرخ وقول وقرارنداردوهمواره مطابق دستوربادارخوددررقص وپایکوبی است.
عاقل

>>>   همیشه درتمامی امورات داخلی وخارجی افغاستان کشورهای بیگانه مانندامریکای هاتصمیم میگیرند.
ملا عبدالله از کمپ مسلخ ولایت هرات

>>>   غرب میگوید دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر.
چین میگوید من فابریکه دنیا هستم و به تمام دنیا مواد تولید شده در فابریکه های خود را صادر میکنم و نیروی کار ارزان دارم و مواد خام فراوان دارم و مالیات کم دارم و زمینه را برای سرمایه گزاری سرمایه گزاران از سراسر جهان فراهم میکنم و با ذخیره ارزی که از فروش مواد تولیدی خود در سراسر جهان بدست می آورم،در دیگر کشور ها سرمایه گزاری میکنم و زیر ساخت های کشور های دیگر را با هفتاد و پنج فیصد پول قرضه خود و پانزده فیصد پول کشور مربوط با تخنیک و تکنالوژی و انجنیران خود میسازم وبعضی فابریکه های تولیدی خود را نیز به این کشور ها انتقال میدهم و در خود منطقه تولید میکنم و زمینه کار را برای مردم فراهم میکنم.
پس چین میگوید که شما به دولت کمونستی من و حقوق بشر و دموکراسی و آزادی مطبوعات چه غرض دارید؟
حقوق بشر عبارت ار تولید ریادتر و با کیفیت تر و سیر شدن شکم گرسنه مردم و لباس و سرپناه برای مردم است.
خربوزه بخور،ترا به پالیز چکار؟
اما عرب میگوید،نی.ایطور نمیشود.تو خانه های گلی مردم را در سنکیانگ خراب میکنی و برایشان آسمان حراش ها میسازی.تو مردم را که مثل چرسی ها در مسجد افتاده اند و نماز میخوانند،میبری و برایشان یک کسب و کار و حرفه یاد میدهی و در فابریکه ها بالایشان کار میکنی.
خلاصه کلام،ایالت سنکیانگ سمرقند و بخارا شده است و چین دولت شوروی.
بنأ همان طوری که غرب از افغانستان برای ختم دولت شوروی کار گرفت،حالا نوبت دولت کمونستی چین است.
مسلمان ها همه یک دین دارند.اما برای غرب دو نوع مسلمان وجود دارد:یکی مسلمانان آزادی خواه و مجاهد و دیگری مسلمانهای تروریست.
حالا غرب در یک دوراهی قرار گرفته است.هم باید از مسلمانها حمایت کند و هم باید بر علیه مسلمانها بجنگد.
جالب اینجاست که غرب در وسایل اطلاعات جمعی شان هر روز از حقوق مسلمانهای ایغو دفاع میکنند و دولت چین را محکوم میکنند،اما از کشور های مسلمان به سرگردگی عربستان و ایران.هیچ صدایی نمی برآید و با دولت چین قرار داد های تجاری میبندند.
بازهم خانه همی غربی ها آباد.اگر همین غربی ها نباشد،کی از حقوق مسلمانها دفاع خواهد کرد😅؟
در افغانستان چهل سال میشود از حقوق مسلمانها دفاع میکند.نیم مردم را توسط روس ها کشت و نیم باقیمانده را خودش میکشد.

>>>   سعیدی صاحب حالا فال بینی را شروع کرده .

>>>   سعیدی صاحب!
شما یگانه کسی نیستید که دلالان سیاسی را میشناسید٬ بل تقریبآ فرد فرد این ماتمکده ایشان را میشناسند و ضرورت به یادآوری شما نیست؛
در یادداشت دیروز ( چهره های روتین و تکراری) تان تبصره زیر را خواندم که خیلی بجا در مورد نوشته هایتان بود:

جناب سعیدی!
نوشته های شما بسا اوقات مارا به فکر میاندازد تا تصور کنیم که؛ شما یک تحلیلگر شرایط و اوضاع جاری کشور نه٬ بلکه منحیث یک ایدیالست از قماش عوام الناس بحث میکنید.
همین عنوان « چهره های روتین و تکراری را کنار بگذارید » یعنی چه؟
کیها این چهره های تکراری را کنار بگذارند؟

دولت دست نشانده ای که خود ازین چهره های تکراری تشکیل شده است؛
باداران خارجی که همین شرایط را به اساس پالیسی استعماری به وجود آورده اند و همه تلاش شان حفظ و تداوم این نظام و این چهره های مزدور اند؛
و یا هم عوام الناس کالانعام!

مگر همین ( کمیته ۳۰۰ ) نیستند که در بیست سال اخیر گردانندگان همین نظام بوده اند و حالا هم با مجموعه نسل دوم و اقارب و اقوام نزدیک شان به ۳۰۰۰ نفر رسیده اند که؛
وزارت٬ وکالت٬ ولایت٬ سفارت٬ مشاوریت٬ ریاست٬ امنیت٬ دارالانشاها و هر آنچه نقش کلیدی در سیاست و اقتصاد کشور وجود دارد در انحصار خود داشته اند.

مگر همین قانونی معامله گر و تنی چند دیگر از همین چهره های تکراری نبود که سرنوشت شوم نشست بن را رقم زد و مارا به ماتم نشاند؛ و حالا هم متفکر ما با آن تجارب سابقه مسوول تدارک پالیسی به نشست استانبول هست؟

احمدری ها٬ کرزی ها ( بالا و پایین)٬ ستانکزی ها٬ اتمر ها٬ عبدالله عبدالله ها٬ سیاف ها٬ وردک ها٬ الماس ها٬ عطا ها٬ قانونی ها٬ دوستم ها٬ گیلانی ها ( زن و مرد)٬ مجددی ها٬ نواب ها٬ منگل ها٬ شنواری ها٬ کتوازی ها٬ شیر زوی ها ٬ قدیر ها٬ محقق ها٬ خلیلی ها و چهره های خرد و ریزه ای که در خوان نعمت شریک اند و تکراری.

آری!
ما نیزازین چهره های تکراری خسته ایم٬ اما گاهی چنین فتوایی را به آدرس شخص ثالث مجهول حواله نمی کنیم؛ چه این شخص ثالث جز من و شما و سی جند ملیون انسان گوسپندی ساکن این جغرافیا کسی دیگری بوده نمیتواند.

باور کنید که این لارد های وطنی ما آنقدر باهم متحد و دست توانا دارند که حضرت جبراییل هم اگر جراات پرواز از سر شان را کند بالش خواهد سوخت٬ و قلدران تا دندان مسلح این لارد ها به ملک مقرب هم رحم نخواهند کرد٬ چه رسد به ما که بگوییم:

بالای چشم های نازنین شان ابرو است.
ازینرو امید است تا اگر چیزی به درد بخوری به گفتن ندارید٬ به خود زحمت سیاه کردن صفحات مجازی را ندهید.
بااحترام زیاد به احساسات پاک و ریش سپید شما.

ناظر خان یوسف زی

>>>   امريكا تصميم گيرنده است. اين دلالان و معامله گران سياسي فقط براي امتياز گيري چاپلوسي ميكنند. اينها نه طرح دارند و نه هم در فكر صلح هستند. اينها شير هاي غران در افغانستان هستند ولي پيش باداران موش هاي پژمردده ي بيش نيستند. هر كدام خودرا به نحوي مطرح ميسازد. همين موره هاي معامله گر كه در بيست سال اخير وطن را به يغما بردند، باز هم بالاي شانه هاي مردم سوار ميشوند. كسيكه كابل را ويران كرد، هزار ها إنسان را قرباني عقده هاي شخصي خود كرد، از بودجه دولتي مليون ها دالر خرج دسترخوان، امنيت، كاروانهاي موتر هاي زره وغيره وغيره اش تمويل ميشود، مظاهره ميكند، نه دو لت را به رسميت ميشناسد و نه هم شوراي صلح را. هنوز هم خودرا در هر در و ديوار ميزند تا اورا قدرت بدهند. اما بيچاره فراموش كرده كه او حتي در خانه شخصي خود رهبر نيست. حزب از هم پاشيد ولي او هيچ بخود نميگيرد.

>>>   امريكا تصميم گيرنده است. اين دلالان و معامله گران سياسي فقط براي امتياز گيري چاپلوسي ميكنند. اينها نه طرح دارند و نه هم در فكر صلح هستند. اينها شير هاي غران در افغانستان هستند ولي پيش باداران موش هاي پژمردده ي بيش نيستند. هر كدام خودرا به نحوي مطرح ميسازد. همين موره هاي معامله گر كه در بيست سال اخير وطن را به يغما بردند، باز هم بالاي شانه هاي مردم سوار ميشوند. كسيكه كابل را ويران كرد، هزار ها إنسان را قرباني عقده هاي شخصي خود كرد، از بودجه دولتي مليون ها دالر خرج دسترخوان، امنيت، كاروانهاي موتر هاي زره وغيره وغيره اش تمويل ميشود، مظاهره ميكند، نه دو لت را به رسميت ميشناسد و نه هم شوراي صلح را. هنوز هم خودرا در هر در و ديوار ميزند تا اورا قدرت بدهند. اما بيچاره فراموش كرده كه او حتي در خانه شخصي خود رهبر نيست. حزب از هم پاشيد ولي او هيچ بخود نميگيرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است