افغانستان تمویل کننده بلوچ های پاکستان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۷    ۱۴۰۰/۱/۲۰ کد خبر: 166792 منبع: پرینت

گروه جدایی طلبان بلوچ که توسط هند و رژیم موجود در افغانستان تمویل می شود پس از اعلان طرح نشست ترکیه حملات تخریبی خود را علیه پاکستان آغاز کرده است.
هند و رژیم موجود در کابل برای برهم زدن طرح صلح امریکا برای افغانستان تلاش دارند با تحریک جدایی طلبان بلوچ زمینه ایجاد تنش بین واشنگتن و اسلام آباد مانع دایر شدن نشست ترکیه گردند.

هزاران جدایی طلب پشت.ن و بلوچ پاکستان با استفاده از هویت افغانی و با دریافت تذکره و گذرنامه افغانی در افغانستان و کشور های عربی، هند، ترکیه و غربی زندگی می کنند. از سال ۱۹۵۲ الی اکنون شرایط جذب و ادغام تعداد زیادی از پشتون ها و بلوچ های پاکستان در دستگاه های رژیم های گذشنه و فعلی در افغانستان فراهم شده است.

جد اعلای محمد حنیف اتمر در زمان حاکمیت شرکت بریتانیایی هند شرقی به علت جرم و خیانت نابخشودنی از منطقه شرق پنجاب به لغمان تبعید شد. اکنون ده ها شهروند پشتون نشین پاکستان به صفت کارمند در وزارت امورخارجه و نمایندگی های سیاسی افغانستان استخدام شده اند.

بیشتر پشتون ها و بلوچ های پاکستانی جذب شده توسط رژیم های افغانستان در ولایات شمال، غرب و مرکزی افغانستان زیر نام کوچی جاسازی شده اند.
هند در طی بیست سال پار دو ملیارد دالر امریکایی به رژیم های دست نشانده امریکادر کابل کمک کرده و در بخش فراهم کردن تحصیلات عالی برای افسران "افغان" و استخبارات هم نقش فعال ایفا می کند.
سالانه بیش از پنج هزار جوان پاکستانی پشتون تبار و بلوچ تبار با دریافت شهروندی افغانستان و امکانات مالی در خدمت استخبارات هند و افغانستان قرار می گیرند.

در زمان رژیم حامد کرزی هند توانست با پرداختن چهار صد میلیون دالر بیش از پانزده هزار پاکستانی پشتون تبار و بلوچ تبار را با پیشکش کردن امکانات تحصیلات عالی در سطوح نظامی، استخباراتی و ملکی تربیه و جذب کند. بیشتر از ۶۳ درصد از این شهروندان پاکستانی در بخش های نظامی، استخباراتی و ملکی دستگاه رژیم دست نشانده امریکا در کابل کار می کنند.

یک گزارش از وزارت تحصیلات عالی حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد بورسیه های پیشکش شده توسط هند، ترکیه و کشور های غربی برای دانشجویان افغانستان تویط رژیم کنونی مانند رژیم حامد کرزی به شهروندان پاکستانی پشتون تبار و بلوچ تبار اعطا می گردد.

هند همچنین در حدود ۳۷۵۰ تن از جدایی طلبان اسماعلیه افغانستان را در بخش های نظامی و استخباراتی تعلیم داده و با کمک اسراییل مرکز دهشت افگنی برای آنان در ایالت پنجاب هند تاسیس کرده است. هدف هند تاسیس کشور بدخشان برای اسماعلیه ها است. این هدف هند موجب رخنه آی اس آی و چین در ولایت بدخشان افغانستان شده است.

هند همچنین در طی بیست سال پار توانسته بیش از ۱۶۴۱ تن از دانشجویان افغانستان را که در رشته های چون روابط بین الملل، اقتصاد، مالیه، حسابداری، نظامی و استخباراتی در دانشگاه های آن کشور کسب تحصیل کرده اند جذب استخبارات خویش سازد. هند در بخش پزشکی، احصاییه، نفوس شماری، زراعت و دامداری هم برای دانشجویان افغانستان تا سطح پی ایچ دی بورسیه های پیشکش کرده است.

بیشتر دانشجویان افغانستان که در دانشگاه جواهر لعل نهرو کسب تحصیل می کنند در گاه نخست جذب اندیشه های چپی و سپس جذب استخبارات هند می گردند. یکی از سفیران پیشین رژیم در آسترالیا هم یکی از جاسوسان برحال هند است که هنوز به صفت کارمند ارشد وزارت امورخارجه افغانستان در خارج از کشور کار می کند.

یکی از خصوصیات ویژه جاسوسان هند آغشته بودن آنان به فساد جنسی و اخلاقی، رشوه خوری، قاچاق مواد مخدر و ایجاد تنش بیشتر بین افغانستان و پاکستان زیر نام عدم به رسمیت شناختن خط دیورند و مرز بین افغانستان و پاکستان است.

اما بیشتر سیاسیون، جاسوسان و اعضای شورای ملی افغانستان که در سطح منطقوی در قاچاق مواد مخدر اشتغال دارند مواد مخدر خود را در بدل الماس خام در سطح آسیای مرکزی و روسیه به فروش می رسانند. آنان با استفاده از شرایط وضع شده برای پیک های سیاسی الماس های خام خویش را از طریق میدان های هوایی به هند انتقال می دهند و در بازار های سیاه دهلی نو، دهلی کهنه، کلکته، حیدرآباد و پنجاب آب و نقد می سازند. دو تن از وزیر برحال و یکی از معاونین محمد اشرف غنی احمدزی هم متهم به قاچاق مواد مخدر به آسیای میانه و روسیه هستند.

یکی از سران شورای انسجام جمعیت اسلامی افغانستان که عضو شورای ملی افغانستان هم است توسط فعالان مدنی افغانستان در هند متهم به انتقال الماس های خام قاچاقبران به هند است که در بدل آن ۴۰ درصد پول دلالی دریافت می کند.

دستگاه های پولیس، استخبارت و قضایی هند فاسدترین دستگاه ها در جهان هستند که حتی برای دریافت رشوه با مافیای مواد مخدر و ریاست امنیت ملی افغانستان روابط تنگاتنگ دارند.

بیشتر کارمندان سفارت افغانستان در دهلی جدید هم در بخش فساد جنسی و اخلاقی و رشوه خوری شهره آفاق گشته اند. آنان حتی برای نابودی مخالفان رژیم با همدستی مافیای مواد مخدر پاپوش درست می کنند و از زنان مستضعف مهاجر افغانستان در هند در بدل پیشکش کردن خدمات اداری طلب همخوابگی می کنند.

سید حسیب مصلح
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلوچستان
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   به همین سلسله یکی از لیسه های هند به تعداد سه هزار سند تحصیلی ماستری ودکتورا را به اختیار افغان ها قرارداده است

>>>   پشتونهای پاکستان در زمان عبدالرحمن خان در تابستان ریش های خودرا سیاه رنگ نموده بکابل سفرمیکردند وخودرا بر ای عبدالرحمن مخابلف انگریز ودوست امیر معرفی میکردند بعد از مهمانی ها ومصرف نصوار وپلو وپر نمودن جیب های شان دوباره به پخاور رفته در زمستان ریش های خودرا سرخ رنگ کرده به هند یا لندن میرفتند وخودرا رعیت وهواخواه انگلیس معرفی میکردند ازانها هم پول گرفته ذدوباره برمی گشتند عبدالرحمن خلان به همین دلیل انهارا طلاق داد

>>>   پاکستانی ها به وطن خود خیانت نمیکنند اگر بخاطر کسب پول مخالفت های کوچکی انجام دهند حتما با مشوره آی اس آی اجرا میکنند مانند خان های دوسره وطفیلی مانند ولی خان غفارخان ودیگر

>>>   به ملیون تروریست که در پاکستان تربیه و به افغانستان گسیل میشوند و جناب شما سید حسیب مصلح اگر کور و کر هم باشید شاید شیون مادران و خواهران و زنان و اطفال یتیم را بشنوید . خوب است چهره پاکستان دوستی تان را روشن کردید مګر این هموطنان تو جان و خون ندارند . ما همه ضد تروریسم هستیم و این تهمت تو به افغانستان در تربیه تروریستان بلوچ دروغ محض است . کمی از مردم افغانستان بشرمید .

>>>   افغانها بجاي مظلوم نمايي فكر كنند چرا پاكستان طالب را تربيت ميكند اولا ابر قدرت آمريكا و روسيه هستند پس پاكستان در وحله اول كاري را مي كند كه آمريكا مي نواهد در وحله دوم اين افغانستان هست مه هنيشه پاكستان را تهديد كرده و درصدد تجزيه پاكستان است پس پاكستان حق دارد براي حفاظت از مرزهاي خود دهن افغانستان را صاف كند

>>>   از پاکستان چه توقع دارید ....ها۰ از یک سو رسماً ادعا بر نیم خاک آن کشور میکنید و از سوی دیگر توقع دارید بالای تان رحم کنند و افکار تان هم نکنند؛ ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است