ماه مهمانی خداوند را حرمت نگهدارید
آیا می شود برای یکماه هم که شده کشت و کشتار و غارت و چور و چپاول را متوقف کرد تا مردم با خیال راحت به امور معنوی و عبادات خود بپردازند و ادامه سرسپردگی و اطاعت محض فرمان های غربی و شرقی را به ماه های آتی موکول کرد یا خیر؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۴۰۰/۱/۲۴ کد خبر: 166819 منبع: پرینت

ماه خدا، ماه خیر و برکت، ماه رحمت، ماه غفران و ماه بندگی و عبودیت فرا رسید.
مطابق معمول تبریکات مسوولان به مردم ملکی مخابره شد، تعداد ساعات کاری کارکنان دولتی کاهش یافت و قیمت برخی ارزاق عمومی در بازارها افزایش پیدا کرد اما بازهم بعدهای ارزشی و معنوی مورد غفلت واقع شد.

با فرارسیدن این ایام روحانی در ماه میهمانی خداوند، سفره های رنگین اغنیا و خواص و ارگ نشینان برای همقطاران و دیگر منسوبان حکومتی یا زورمندان محلی یا رهبران احزاب گسترده می شود و اسراف و افراط به اوج خود می رسد.

همچنین، اکرام ایتام و سر زدن و دلجویی از فقرا و خانوارهای داغدیده و قربانی ناامنی و بی سرپرست بیش از آنکه مایه ی عبرت و آموزه ی دینی دولتمردان در رمضان المبارک باشد دستآویز ریاکاری و فخر فروشی و تبلیغات سیاسی آنان قرار می گیرد.

اما با همه ی سخنرانی ها و حرکات نمایشی و تبلیغات و شعارهایی که بزرگان و چهره های شاخص در این ماه سر می دهند همچنان فاصله میان مردم ملکی و حکومتی ها روز بروز بیشتر می شود و احتکار در خانه ی برخی سران حکومتی و احزاب و زر اندوزان، نان خشک مردم را نیز از سفره های خالی شان می رباید.

مهمتر و اصلی تر از تمام مسایلی که گفته شد و هیچ یک نه از آموزه های الهی و نه از درس های اخلاقی ماه میزبانی خدا از میهمانان مومن خود بود؛ می رسیم به ناامنی و جنگ و اختطاف و انفجار و باج گیری از مردم و دادگاه های صحرایی و فساد و پخش برنامه های مبتذل از کانال های عمومی و غیره....

بر مخالفان مسلح اعم از طالبان و داعش و دیگر گروهک های فعال در افغانستان که داعیه دار اسلام ناب هستند و غربزدگی حکومت را بهانه ی مخالفت و جنگ با دولت و ملت قرار داده اند؛ فرض است که ماه مبارک رمضان را حرمت نگاه دارند.

مخالفان و موافقان مسلح لحظه ای درنگ کنند که آیا می شود برای یکماه هم که شده کشت و کشتار و غارت و چور و چپاول را متوقف کرد تا مردم با خیال راحت به امور معنوی و عبادات خود بپردازند و ادامه ی سرسپردگی و اطاعت محض فرمان های غربی و شرقی را به ماه های آتی موکول کرد یا خیر؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماه رمضان
ماه مهمانی خدا
نظرات بینندگان:

>>>   نوکر اگر مسلمان است یا کافر نوکر است و کاری جز اجرای دستور بادار خود نمیکند.
افسار طالب در دست پاکستان است و پاکستان دشمن انسان

>>>   مـاه مبـــــارک رمـضــان آمــد .از برکت حلـول این ماه مردم شهید پرور افغانستان همه بنـــوعــی ازان مستفید میشوند :
- دُکانداران مومن ما میتوانند درین ماه برای کسب ثواب ورسیدن به حـور و بهشت قیمت اجناس مخصوصا مواد خوراکه را دوبرابر بالا ببرند واز برکت این ماه مبارک سرمایه خود را دوبرابر افزایش دهند. حالا اختیار مردم یا به همین قیمت خریداری میکنند ویا گرسنه زندگی میکنند انتخاب با خود شان است !
- بزرگان ویابعضی اعضای فامیل در ایام روزه با سند اینکه عملی نصوار یا سگرت است باید حتما با اعضای فامیل رفتار خشن داشته باشد ودیگران باید تحمل کنند چون او روزه دارد .
- همچنان برادران مسلمان وکلمه گوی ما هم که قبلا مواد خوراکی را احتکار نموده اند با استفاده ازین فرصت مبارک جهت کسب ثواب آنرا با قیمت بالاتر از قبل به بازار عرضه میکنند واز ین بابت پول بیشتری بدست می اورند
اینهم از برکات روزه مبارک برای مسلمین عزیز است
- همشهریان مسلمان ما که برای خدمت به مسلمین حتی در روز های عید هم دست از خدمت برنمیدارند وبا موترهای تکسی درخدمت همشهریان خود قرار دارند با استفاده از برکات این روزهای مبارک پول کرایه را چند برابر اضافه تر از روزهای گذشته اخذ میکنند تا برعلاوه ثواب گرفتن روزه درین ماه از برکات روزهای عید هم مستفید گردند .
- برای تجلیل از روزهای مبارک عید سعید فطر باید انواع میوه خشک وتازه فراهم شود فرق نمیکند با چی قیمتی وبا کدام پول . درضمن فرش وظرف هم باید کم از دیگران نباشد همین طور لباس و پوشاک اعضای فامیل ،
- با فرارسیدن عیدسعید اضحی جوانان نامزاد دار از هرجائی میشود باید پول وافر پیداکنند وعیدی بهتر از دیگران بخانه نامزدخود ببرند اگر این کار را نکنند درحقیقت گناه کبیره انجام داده اند واز جامعه طرد شده مورد تمسخر وانتقاد همه قرار میگیرد حتی روابط فامیلی ازان متاثر میشود.
- برای تجلیل از روزهای مبارک عید سعید فطر درکوچه ها وپسکوچه ها بچه ها باید با ترکاندن پتاقی وفیر با تفنگچه های ساخت پاکستان به اعصاب مردم آرامش ببخشند چون این فرهنگ عالی افغانی ماست و پنجهزار سال تاریخ دارد که درمناسبت خوشی باید صدای تیرو تفنگ شنیده شود مثلا درایام عید . درایام عروسی ها . درایام تولد طفل پسر وامثال این ،
- مردمان دنیای کفری که ....نرخ های مواد خوراکی را درایام ماه روزه پائین می آورند تا افرادی کم بضاعت هم بتوانند به خوراکی ها دسترسی آسانتر داشته باشند
حتی از رادیوی فارسی زبان خارجی شنیدم که همکار گوینده اخبار درکشور انکریزها گفت : از همین حالا که چند روزی به حلول ماه رمضان باقیمانده در شهر لندن قیمت های بعضی مواد خوراکی ارزانتر از قبل شده واو نرخ خُرمارا مثال آورد .
همه موارد فوق از دست آورد های فرهنگ اصیل افغانی پنجهزار ساله ماست خداکند غربی ها این فرهنگ را از بین نبرند وما تا ابد درهمین طریق زندگی را ادامه دهیم !!!
واقعیت بخدا معلوم که مابرای هیزم دو.زخ هستیم یا آنها؟
(( دست هائیکه کمک میکنند از لب های که دعا میکنند مقدستر اند))
ر

>>>   امید به ربالعزت دارم که طالبان وهم دولت افغانستان در این ماه مقدس دیگر دست به سلاع نبرند و مردم شریف افغانستان را بگزارند که درفضای عاری از تشنج و ادمکشی ترور قتل وغارت در یک آرامش کامل عبادات اسلامی خود. را به جا آرند و همچنان به دزدان وقطاالطریقان درذان مبایل تصیه میشود. که در این ماه مقدس همه کثافتکاری های تان را کنار گزارید ومردم را از این زیادتر پریشان وپشیمان نسازید.
عبدالله ریحان

>>>   الهم الرزقنی توفیق الطاعه.
التماس دعا.

>>>   التماس دعا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است