مسافران: شاهراه‌های کشور ناامن شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۶    ۱۴۰۰/۲/۸ کد خبر: 166940 منبع: پرینت

مسافران و رانندگان ازافزایش فزاینده نا امنی ها در شاهراه های کشور نگران اند.
رانندگان و مسافرانی که از کابل به ولایت‌های دیگر، رفت و آمد دارند می گویند که حضور گسترده مخالفان مسلح دولت وگروه های جنایت کار، بسیاری از شاهراه کشور را به مسیرهای مرگ مبدل ساخته اند.
اما نهادهای امنیتی از تلاش ها برای بهبود اوضاع امنیتی در شاهراه های کشور خبرمی دهند.

برای یادبود از چهار غیرنظامی که هفته گذشته در شاهراه کابل- غور از سوی افراد ناشناس تیرباران شدن، در کابل یاد بود می کنند.
اعضای خانواده این قربانیان افزایش ناامنی ها در شاهراه های کشور را نگران کننده می دانند.
به گزارش طلوع، سید عزیز سیرت، از نزدیکان قربانیان، گفت: «در این راستا توجه جدی کنند، مسیرشاهراه را تامین امنیت کنند و پاسگاه های جدید ایجاد کنند.»
سید حسن الله، از نزدیکان قربانیان، گفت: «جداً در مسایل تامین امنیت از تمام تدابیر اوپراتیفی و تکتیکی خود استفاده کنند.»

شاهراه کابل- قندهار یکی از ناامن ترین شاهراه کشور شمرده می شود.
بابایی، راننده شاهراه کابل- کندهار، گفت: «دزد مردم را لچ می کند و مال مردم را می گیرند، زیادتر دولت مردان ازدریوران حق می گیرند، مردم را آزار و اذیت و حتی شکنجه می کنند.»

گسترش جنگ‌ در ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی نیز شاهراه‌ها در این بخش‌ها را ناامن ساخته است.
طالبان هرازگاهی در چندین بخش شاهراه کابل مزار حمله می کنند.
پولیس بغلان می گوید که تازه این گروه دو موتر یک شرکت را ازاین شاهراه با خود برده بودند اما دریک عملیات نیرون های امنیتی این موتر ها پس گرفته شدند.
اما شاهراه کابل - جلال آباد تنها شاهراهی است که کمتر گواه ناامنی ها بوده است.

محراب الدین صافی، نظامی پیشین، گفت: «این تقریبا یک امتیازی گیری است و تلاش می شود که شاهراه ناامن شود.»
احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی، گفت: «ما برنامه های داریم بخاطر تامین امنیت شاهراه و پاکسازی نقاطی که ما با او بسیار به چالش مواجه شدیم و مردم ما به چالش مواجه شده اند.»
نا امنی ها درشاهراه های بزرگ وکوچک تا اندازه یی است که حتی مسافران با ترس ودلهره درمسیر کابل چاریکار ازطرف شب سفر می کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامنی
شاهراه ها
نظرات بینندگان:

>>>   در حالیکه دولت شاهراه کابل - هرات و کابل - بلخ دو جاده بین المللی کشور را امن ساخته نتواند ، انتظار امن سازی جاده ها از کابل به سایر ولایات ، سرک های بین مراکز ولایات و ولسوالی ها علی الخصوص سرک های منتهی به مناطق هزاره نشین آب در هاون کوبیدن است. با توجه به کشتار های بی رحمانه مسافرین هزاره در مسیر های منتهی به مناطق هزاره جات و بی توجهی دولت در این رابطه، بالای هزاره ها فرض است که دنبال راه چاره باشند و اقدامات پیشگیرانه را روی دست گیرند البته این را هم بدانند که انتظار کدام کار موثر از مدعیان رهبری هزاره ها در این زمینه کاریست بیهوده و عبث لذا باید دنبال راه موثر دیگر باشند

>>>   هر چه قاتل فراری، دزد، راه گیر، کیسه بر بود از برکت آی اس آی مسلح شدند و امنیت برای یک یا دو نسل آینده هم فقط خواب خواهد بود.
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است