رییس تصدی مواد نفتی به سه سال زندان محکوم شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۰    ۱۴۰۰/۲/۸ کد خبر: 166941 منبع: پرینت

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری ولید تمیم رییس پیشین عمومی تصدی مواد نفتی و گاز را به جرم سوء استفاده از صلاحیت‌های کاری به سه سال زندان و پرداخت بیش از پنج صدوپنجاه هزار دالر محکوم کرد.
سندهای که به طلوع نیوز رسیده‌است نشان میدهند که دادستانی ولید تمیم را در دوره کاری‌اش در ریاست عمومی تصدی مواد نفتی و گاز متهم به وارد کردن حدود پنجصد و هفتاد هزار دالر زیان به دولت کرده‌است.
اما آقای تمیم می‌گوید که در محاکمه او حتی وکیل مدافع اش حضور نداشته و این فیصله در خلای اطلاعاتی از سوی دادگاه گرفته شده‌است.

محمدرضا خوشک وطن دوست، عضو مجلس نمایندگان گفت: «یک تعداد قربانی سیاسی می شوند یک تعداد بر اساس زد و بندهای سیاسی دوسیه‌های شان جمع می شود و آنگونه که باید رسیدگی درست نمیشود.»
ولید تمیم که اکنون در بیرون از کشور به سر می برد در یک نوار تصویری در صفحه فیس بوک اش از این تصمیم دادگاه انتقاد می کند.
ولید تمیم در باره حکم دادگاه گفت: «توقع من از دستگاه عدلی و قضایی این است که نباید در خلاء اطلاعاتی تصامیم را به گونه ای بگیرند که هتک حرمت به کسی شود.»

اما شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان و حقوق دانان می پرسند که چرا متهمان فساد اداری در دوره‌یی که پرونده‌های آنان زیر برسی است ممنوع الخروج از سوی نهادهای عدلی و قضایی ممنوع الخروج نمی شوند و زمانی برای آنان دادگاه برگزار می شود که کشور را ترک کرده‌اند.
خالد نور، حقوقدان گفت:«هر یک از مسوولان حکومتی وابسته به کسی استند از همین لحاظ پیش از این که نهادهای عدلی و قضایی درباره آنان اقدام لازم را نگیرد به آنان اطلاع داده می شود و آنان افغانستان را ترک می کنند.»
عبدالطیف نهضت یار، عضو مجلس سنا گفت: «مردم به این عقیده هستند که کسانی که بازداشت می شوند رها می شوند و اصلا گرفتار نمی شوند و در خانه های خود هستند.»

ولید تمیم پس از آن که از سمت ریاست تصدی و نفتی و گاز کناره گیری کرد باری در سال ۱۳۹۸ از سوی رییس‌جمهور در سفارت افغانستان در هند پیشنهاد شد و سپس سرپرست معینیت عواید گمرکات وزارت مالیه تعیین گردید و از سمت معینیت عواید گمرکات وزارت مالیه نیز استعفا داد.
دادستانی پیش از این گفته‌است که ولید تمیم سه پرونده سوء استفاده از صلاحیت‌های کاری در این نهاد دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس مواد نفتی
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی باید جوابگو باشد که این مجرم را دیپلمات مقرر کرد.
ارگ محل فحشا و دزدی

>>>   پرونده سوء استفاده از صلاحیت‌های اشرفک و بوبوگل کی بررسی خواهد شد.
آتش خاوری

>>>   کالا باید از رپیس جمهور به عوض ولید تیم پرسان صورت گیرد و محاکمه شود افسوس که درین کشور قانون نیست

>>>   از تیم غنی و غلام بچه هایش انتظار غیر از اختلاس، دزدی، حرام خوری و بی ناموسی نمیتوان انتظار داشت. این یکیش محکمه شد اما زمانی که با پول های دزدی به خارج از کشور گریخته است. به صورت کل همه غلام بچه های بد اخلاق غنی فاسد و دزد استند، آیا همین ها نیستند که زنان و دختران را به برده های جنسی خود مبدل کرده اند؟ بعضی ها استدلال میکنند که زنان و دختران خودشان میخواهند، گیریم اگر زنان و دختران خود شان هم بخواهند آیا لازم است ارگ ریاست جمهوری را به مرکز فحشا و سو استفاده جنسی مبدل کرد؟ آیا اگر غلام بچه ها در موقف قدرت نمی بودند همین زن ها و دختر های به آنها توجهی میکردند؟
مردم عادی این همه را میدانند آیا باور کنیم که غنی این همه را نمی داند؟!
ولید تمیم دزد را بعد از فساد واضح و آشکارش به صفت سفیر افغانستان در هند مقرر کرد اما کشور هند از قبول اعتماد نامه اش ابا ورزید چون هندی ها از فساد موصوف با خبر بودند. چطور شده که یک کشور خارجی در مورد فساد و دزدی اراکین دولت بداند اما غنی نداند....

>>>   خود غنی کوچی و زن لبنانی او چه زمانی دستگیر میشوند؟ پدر و مادر دزد ها و فاسدین دولتی همین دو ,,,,....هستند۰

>>>   خود غنی کوچی و زن لبنانی او چه زمانی دستگیر میشوند؟ پدر و مادر دزد ها و فاسدین دولتی همین دو .... هستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است