حکومت و سهمیه بندی کنکور علیه هزاره ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۷    ۱۴۰۰/۲/۱۱ کد خبر: 166963 منبع: پرینت

بشرمند و بمیرند آنهایی که بالایت سهمیه بندی کرده اند و به جای خوانده ناخوانده را راهی دانشگاه می کنند!
بعد از سرنگونی طالبان توسط نیروهای آمریکایی و ناتو زمینه برای اشتراک هزاره ها در سیاست و جامعه میسر گردید و از آن جمله فرزندان هزاره ها به تحصیل رو آوردند که متأسفانه با تبعیض انحصار گران مواجیه شدند و شامل سهمیه بندی گردیدند.

باوجود که هزاره ها حامی حکومت بودند و یک سرباز حکومت و یا نیروهای آمریکایی و یا ناتو را هزاره ها نکشته اند نصیب هزاره ها از میلیارد ها دالر کمک های جامعه جهانی یا هیچ نگردید و یا بسیار کم گردید و در حضور جامعه جهانی تبعیض علیه هزاره ها شدت گرفت با وجود که هزاره ها شامل جنگ نبودند بیشترین تلفات را بدون علت از جانب گروه‌های تروریستی دیدند، حکومت نه تنها از هزاره ها حمایت نکردند بلکه در راه رشد و ترقی هزاره ها مانع ایجاد کردند و برای مقامات آمریکایی و ناتو در مورد هزاره ها معلومات غلط، ذهنیت غلط دادند و چه تهمت های که به خورد آنها ندادند.

اکنون که آمریکایی ها و ناتو از افغانستان می روند لازم است که این خاطره را باخود داشته باشند که هزاره ها در هیچ یک از عمل تروریستی علیه منافع هیچ کشور سهم نداشته اند، سربازان و افسران هیچ کشور را نه کشته اند و نه ترور کرده اند و هیچ کسی از جانب هزاره ها خسارت مند نشده اند.
در عکس یکی از اشتراک کنندگان امتحان کانکور امسال بامیان که بالای مغز انسان فشار وارد میکند و چگونه بالای اینگونه انسان سهمیه بندی کرده اند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهمیه بندی کنکور
هزاره ها
نظرات بینندگان:

>>>   سهمیه بندی کانکور درهیچ ممالک دنیا رواج ندارد فقط دربعضی ممالک مناطق دورافتاده ومحرومکه علاقه به درس وتحصیل ندارند برای تشویق همین مردم برای چندنفر سهمیه درپوهنتون ودانشگاه داده میشودوبس.

>>>   ریاست امنیت ناملی درکجاست چی مصروفیتی دارد؟؟؟ این سربازان گمنام که میگویند درکجا هستند این پرسونل همیشه بیدار که می گویند درکجایستند ومصروف چی کاری هستند؟؟؟؟؟؟؟؟
اشرار ترورست هر روز بیست سی پنجاه هموطن بگناه وجوانان پولیس را شهید میسازند چرا یک مرتبه هم نشاد که ریاست امنیت ملی یا همان چوپان دروغگو یک انتحاری را پیش از انفج زنده دستگیرکند ویا حدا قل از انفجار جلوگیری کند؟؟؟درلوگر صد ها اننسان غریب وبیگناه نمتضرر شدند صد ها فامیل درماتم نستند کی باید از ین مردم دفاع کند؟؟
ریاست های بیشماری که جلوگیری از ین جنایت مزدوران استخبارات پاکستان وظیفه شان است:
ریاست عمومی امنیت ملی که پنجصد ریاست دیگر درتشکیلش است
ریاست تروریزم وزارت داخله
ریاست تروریزم وزارت دفاع
ریاست استخبارات وزارت داخله
ریاست کشف وزارت دفاع
ریاست های بیشمار جنائی درکابل وولایات
ریاست کنترول ساحوی
وده ها ریاست دیگر درچوکات وزارت داعله دفاع وکمپنی خصوصی امنیتی پتنشیر وردک لمتد
ر

>>>   با کمال تاسف طرح سهمیه بندی کانکوردر زمانی که آقای دانش سر پرست بی کفایت وزارت تحصیلات عالی بود، مطرح گردید و ایشان برای این که چند صباحی را با ذلت در وزارت باشدباقی بماند ، آن را اجرایی نمود و مرتکب خیانت به علم و دانش کشور گردید. امید است ملت شریف هزاره این خیانت فراموش نکرده و در زمان مناسب از این شخص بی دانش پرسان نمایند. به امید آن روز.

>>>   استعداد بالای ذاتی برادران هزاره هدیه خداوندی برای این مردم صالح صادق زحمتکش وصبور است که هیچ کس نمیتواند آنرا هم سهمیه بندی کند وازان برای پاکستانی هایا لروبر هم بدهد

>>>   حدود 25 سرباز دوهفته محاصره وبعدا مرکز شان توسط ترورذستها سقوط وسرتنوشت آنان نامعلوم است اماذ داکتر ضیا می گوید:
این موضع خیلی جدی نیست!
شهیبد شدن واسارت 25 سربازوتصرف همه سلاح ومهمات واقعا جدی نیست؟؟؟
پس چی جدی است؟؟برای اینها صرف ازدست دادن چوکی شان برای شان جدی است،
اشرف غنی یک داکتر را آورده در راس وزارت دفاع > اگر داکتران میتوانند کارهای نظامی را پیش ببرند پس اکادمی مارشال فهیم چی ضرورت؟ پوهنزی طب کابل کافیست که فارغان شان بحیث قوماندانان قول اردو ها وفرقه ها تعیین شوند ،تا مانند امروز سربازان بیچاره اولاد مردم غریب گروه گروه شهید شوند ، رئیس جمعهور افتخار میکند که جنرالان اردو همه سن شان پائین است، ، همین سن کم وتجربه کم باعث تلف شدتن پرسونل میشود
عبدالجامع جامع، عضو شورای ولایتی غزنی با تأیید این خبر به رسانه ها گفته است که این رویداد شب گذشته (جمعه 10 ثور) رخ داده است.

آقای جامع بیان داشت:" از یک هفته به این سو چهار پایگاه دولتی در ولایت غزنی بدست طالبان سقوط کرده است و بدبختانه شب گذشته هم یک پایگاه نیروهای امنیتی در روستایی آرزو در حومۀ شهرغزنی به دست طالبان سقوط کرده است".
وی افزود:" در نتیجه سقوط این پایگاه نیروهای امنیتی و دفاعی 25 تن از سربازان ارتش ناپدیده شده‌اند که هنوز معلومات دقیق از سرنوشت آنها خبر نیست برخی می‌گویند این سربازان به طالبان تسلیم شده و ادعای دیگر وجود دارد که آنها همه شهید شده اند"

>>>   مظلوم نمایی هزاره تمامی ندارد

>>>   زوال اوغان زوال فاشیزم اوغان و زوال اوغانستان رسیدنی است، انشا الله.
جهالت تمامیتخواهی تقلب خیانت و جنگ اوغان ختم ندارد. بهترین نجات برای همه قوم های غیراوغان فقط و فقط یک راه است، و آن یکدست و متحد شدن همه قوم های غیراوغان با هم و تجزیه کشور بین اوغان و اتحاد قوم های غیراوغان میباشد، ختم داستان. این بدوی ها انسان شدنی نیستند۰

>>>   مردم هزاره در کشور های خارجی پیشرفت هایی بمراتب بهتر در همه عرصه ها داشته اند. حال میترسند که عرصه های مهم ملک به دست هزاره ها نیافتد و مملکت پیش برود. زیرا داکو های "زی"، "زایی"، غدار ها و،،،،،، (نه مردم مظلوم پشتون) با سقوط دولت امانیه تعهد سپرده بودند که هرگز نگذارند این کشور پیش برود.
آتش‌خاوری

>>>   استاد نجیب را گفتیم که جناب وزیر شدن شما فقط به خاطر سهمیه بندی کانکور است و بعد شما مرخص میشوید و با تاسف که کمتر شنیدند و حال بار عذاب وجدانی این قانون فاشیستی را جناب ایشان به دوش میکشند.

>>>   طاهر پشتون
نویسنده به افتخاب میگوید هزاره ها هیج اقدام علیه عساکر افغالگر ناتو و امرکا نکرده اند و حامی آنها بودند. پس هزاره هییچ حق بالای افغانستان هم ندارند و بروند از امرکا و ناتو حق تحصیل و کار و دیگر حقوق بگریند. درافغانستان کسی حق دارد که ازان در مقابل خاریجها دفاع کرده باشد نه کسانیکه حامی خاریجی ها بوده اند.

>>>   استاد نجیب را گفتیم که جناب وزیر شدن شما فقط به خاطر سهمیه بندی کانکور است و بعد شما مرخص میشوید و با تاسف که کمتر شنیدند و حال بار عذاب وجدانی این قانون فاشیستی را جناب ایشان به دوش میکشند.

>>>   هزاره ها به خاطر نجابت شان ،از دولتی به اصطلاح مردمی و نیروهای خارجی که به عنوان حمایت از مردم افغانستان با تروریستهای وحشی ومزدور می جنگیدند،حمایت می کردند ،این جرم است که حالا هیچ حقی نداشته باشد،ویا به قول شما باید حقش را از خارجی ها مطالبه کنند، نه مثل شما اوغان ها که منافقانه هم از توبره میخورید وهم از آخور، روز ملی هستید وشب تروریسم!!!!

>>>   طاهر اوغان
گیرم که پشتونها یا اوغانها در مقابل اشغال امریکایی ها جنگ کرده اند۰ ولی اینکه درین جنگ عقب و ناموس شانرا به پاکستانی ها فروخته اند و سرنوشت کشور را به دست آنها انداخته اند چه گفتنی داری؟
بنظر من ... هزاره بخاطریکه درین جنگ شرکت نداشته بر آن ....های خود فروخته شرف دارد۰ بناعاً بالاترین حق را هم درین کشور هزاره ها دارند۰
یک تاجیک۰

>>>   اصلا این اوغان ها که خود را پشتون میگویند از پاکستان است
مگر پشتونستان که اینها داد میزدندددد حالا قلمرو پاکستان نیست؟
پشتونها که هنوز ادعا دارند که پشتونستان از ماست پس اینها از پشتونستان و پشتونستان ازینهاست چون پشتونستان فعلا در زیر سلطه پاکستان است پس هرچی پشتون است پاکستانی است
پس جواب بگویید کی ها درین وطن بیگانه است پشتون ها یا غیر پشتون ها

>>>   به جواب طاهر پشتون
راست می‌گی باید هزاره ها هم مثل طالبهای پشتون اسلحه میگرفتند و برای تسلط پاکستان بر افغانستان در مقابل امریکا میجنگیدند
داعش پشتون
القاعده پشتون
طالب پشتون
حقانی پشتون
گلبدین پشتون
و اسماعیل یون پشتون
همه کمر بسته اند تا افغانستان را به پاکستان دو دسته تقدیم کنند خجالت بکش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است