بسم الله محمدی وزیر دفاع می شود
رایزنی ها بالای توافق پیرامون انتخاب بسم الله محمدی جریان دارد. اما جناح قبیله گرایان و طرفداران طالبان در رژیم هنوز با این گزینه با تمام توان مخالفت می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۴۰۰/۲/۱۲ کد خبر: 166976 منبع: پرینت

گزارش از کابل حاکی از آن است که رایزنی ها بالای تقرر جنرال بسم الله محمدی به صفت وزیر دفاع ملی بین ع و غ جریان دارد.
عبدالله عبدالله به محمد اشرف غنی احمدزی هشدار داده که بر اساس توافق پیش از پذیرش نتایج تقلبی نمایشنامه انتخابات ریاست جمهوری گذشته وزارت امور داخله مربوط به جناح وی می شود. اما حالا که سرکار رژیم وزیر امور داخله را تعیین کرده، باید انتخاب بسم الله محمدی را به صفت وزیر دفاع ملی افغانستان بپذیرد.

گزارش بیان می دارد که هنوز رایزنی ها بالای توافق پیرامون انتخاب بسم الله محمدی جریان دارد. اما جناح قبیله گرایان و طرفداران طالبان در رژیم هنوز با این گزینه با تمام توان مخالفت می کنند.
عبدالله عبدالله به محمد اشرف غنی احمدزی گفته که برنامه صلح تا زمان کسب توافق پیرامون انتخاب و انتصاب ارتشبد بسم الله محمدی به صفت وزیر دفاع ملی رژیم به تعلیق رفته است.

اگر محمد اشرف غنی احمدزی حاضر به انتخاب و انتصاب بسم الله محمدی به صفت وزیر دفاع ملی افغانستان نگردد، جناح عبدالله عبدالله از شرکت در نشست استانبول اجتناب می کند.
چالش اصلی در تقرر ارتشبد بسم الله محمدی به صفت وزیر دفاع ملی همانا عدم توافق سفارت امریکا و مخالفت سرکار رژیم با این درخواست عبدالله عبدالله است.

طالبان هم به محمد اشرف غنی احمدزی هشدار داده اند که اگر مانع تقرر بسم الله محمدی به مقام وزارت دفاع ملی افغانستان نگردد، عواقب تقرر وی بر دوش ارگ نشین کابل و اشغالگران کشور است.

امرالله صالح هم مخالف سرسخت تقرر بسم الله محمدی به صفت وزیر دفاع ملی رژیم است، چون حضور محمدی در مقام مورد نظر موجب کاهش نفوس و نفوذ وی در وزارت دفاع و مانع دست اندازی وی در تقرر افراد مورد نظرش در وزارت نامبرده می گردد و همچنین زمینه ساز حضور و تقرر مجاهدین در مقام های کلیدی دستگاه دفاعی کشور می گردد.

امرالله صالح تلاش دارد حضور مجاهدین در ارتش و دیگر نهاد های امنیتی و استخبارتی رژیم را به حداقل برساند. اما عبدالله عبدالله با پافشاری بر تقرر ارتشبد بسم الله محمدی در مقام وزارت دفاع ملی می کوشد جنگ را به نفع بقای نظام جمهوریت رقم زند و از پاشیدن ارتش پس از خروج نیروهای ارتش اشغالگر امریکا و نیرو های عضو دول ناتو جلوگیری خواهد کرد.

امریکایی ها و سران رژیم ادعا دارند که افغانستان دارای ۳۶۵۰۰۰ نیروی دفاعی است. اگر چنان باشد چرا در هر یک از ۳۳ ولایت ۱۰۰۰۰ هزار و در پایتخت کشور ۳۵۰۰۰ نیروی دفاعی فعال حضور فعال ندارد؟
حامیان و عناصر وابسته به آی اس آی، طالبان، سی آی ای و حزب اسلامی حکمتیار مخالف حضور مجاهدین و نیروهای مقاومت ملی در صفوف ارتش، نیروهای امنیتی و استخباراتی افغانشتان هستند.

اگر تقرر بسم الله محمدی به صفت وزیر دفاع ملی افغانستان بنابر درخواست راهبردی عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی عملی گردد در آن صورت او می تواند با دست پر و دل جمع برای چانه زنی با طالبان از موضوع مجاهدین و نیرو های جهادی و مقاومت ملی در نشست استانبول اشتراک ورزد و این تصمیم مدبرانه زمینه ساز وحدت صفوف مجاهدین و مقاومت گران بر محور وی خواهد گشت.

سید حسیب مصلح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بسم الله محمدی
وزیر دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   بد ترین انتخاب ، حالا شاید پولی نباشد که کدام صاحب صلاحیت آنرا بدزدد ،
درافغانستان دموکراسی است صدراعظم انگلیس محاکمه میشود که پول بازسازی اپارتمانش را از کجا بدست آورده ؟شاید مردم انگلیس فکر میکنند که او پنجهزار تفنگ اصلی امریکائی را به تفنگ ساخت پاکستان تبدیل نموده ، عده فکر میکنند که شاید صدراعظم انگلیس چهل ملیون دالر پول دوا وداروی سربازان را اختلاس کرده باشد تعد ادی هم فکر میکنند که شاید پول سرسبزی کود حیوانی را دزدیده باشد
(جنرال پشقل )

>>>   اینها از جمله ناکامترین افراد هستند که هیچ هنری ندارند ، پیشنهادات عبدالله همیشه بدترین هاست او همیشه از دزد ها طرفداری میکند ، همانگونه که خودش مانند یک تره بی حاصل وبی خاصیت است کاندیدانش هم همانگونه هستند
چرا عبدالله مصطفی مستور را پیشنهاد نمیکند؟؟

>>>   حدود 25 سرباز دوهفته محاصره وبعدا مرکز شان توسط ترورستها سقوط وسرنوشت آنان نامعلوم است اما داکتر ضیا می گوید:
این موضع خیلی جدی نیست!
شهیبد شدن واسارت 25 سربازوتصرف همه سلاح ومهمات واقعا جدی نیست؟؟؟
پس چی جدی است؟؟برای اینها صرف ازدست دادن چوکی شان برای شان جدی است،
اشرف غنی یک داکتر را آورده در راس وزارت دفاع > اگر داکتران میتوانند کارهای نظامی را پیش ببرند پس اکادمی مارشال فهیم چی ضرورت؟ پوهنزی طب کابل کافیست که فارغان شان بحیث قوماندانان قول اردو ها وفرقه ها تعیین شوند ،تا مانند امروز سربازان بیچاره اولاد مردم غریب گروه گروه شهید شوند ، رئیس جمعهور افتخار میکند که جنرالان اردو همه سن شان پائین است، ، همین سن کم وتجربه کم باعث تلف شدتن پرسونل میشود
عبدالجامع جامع، عضو شورای ولایتی غزنی با تأیید این خبر به رسانه ها گفته است که این رویداد شب گذشته (جمعه 10 ثور) رخ داده است.

آقای جامع بیان داشت:" از یک هفته به این سو چهار پایگاه دولتی در ولایت غزنی بدست طالبان سقوط کرده است و بدبختانه شب گذشته هم یک پایگاه نیروهای امنیتی در روستایی آرزو در حومۀ شهرغزنی به دست طالبان سقوط کرده است".
وی افزود:" در نتیجه سقوط این پایگاه نیروهای امنیتی و دفاعی 25 تن از سربازان ارتش ناپدیده شده‌اند که هنوز معلومات دقیق از سرنوشت آنها خبر نیست برخی می‌گویند این سربازان به طالبان تسلیم شده و ادعای دیگر وجود دارد که آنها همه شهید شده اند"

>>>   ما مردم افغانستان خیلی خوش باور هستیم ، عامل وضعیت غمبار کنونی کشور ، امریکا وغربیهاست ، آنها با وعده امنیت رفاه وآسایش وپیشرفت وتوسعه ودموکراسی

و ده ها وعده ای دروغ دیگر به مردم ما دادند ووارد کشور شدند ؛
آنها دنبال منافع خودشان بودند و هستند

امریکا وغربیها یکا به نعل ویکی به میخ می زند ،
دولتهای غربی وامریکا هم طالبان وهم دولت را حمایت می کند ،چنانچه مدت زیادی هست که پایگاهای امریکا وناتو توسط طالبان محافظت می شود ، ودراین سالهای اخیر حتی یک امریکایی وانگلیسی کشته نشد ،

بنا براین حکومت سه نفری غنی وطالبان
یک هدف را دنبال می کند ، وآن تامین منافع امریکا وغرب است ، وجنگ بین امریکا وطالبان یک دروغ شاخدار وخند آور است ،
چطور ممکن است طالبان که مزدرو امریکا وپاکستان است با امریکا در جنگ باشد ،؟؟
بلکه جنگ طالبان برضد مردم افغانستان
برای تسلط بر کل کشوروقبضه کردن قدرت وپشتونیزه کردن وحذف وحزم دیگر اقوام

می باشد ، ودولت امریکا وغرب هم متوجه شده که دولت اشرفغنی منافع آنها را تامین نمی تواند ، بهترین گزینه برای امریکا سپردن قدرت به دست طالبان است
تا منافع آنان را تامین کند ؛ وامریکا وغرب به منابع غنی کشورهای اسیای میانه برسد ،

واگرارکان مهم قدرت در دولت کنونی
به دست جبهه متحد شمال ودیگر افراد وطن دوست وجهادی ومردمی باشد
این مانع جدی بر سر راه منافع امریکا وپاکستان بوده ولذا ازین جهت است که

طالبان وامریکا هردو با تقرر بسم الله محمدی بعنوان وزیر دفاع مخالفت می کند

علی بیگی از آلمان

>>>   یگان نفر دیگه ره پیداکنید تنها تاف لوگری را به ریاست جمهوری و پنجشیری را به وزارت بریده اند؟
بدخشانی

>>>   سید حسیب مصلح تحلیل بسیار cheap که خریدار ندارد.تقرر و یا عدم تقرر وزرا بخصوص دفاع حل اساسی مشکل افغانستان نیست. چنین چانه زنی ها صرف بخاطر کسب پول و حفظ بعضی مقامهای عایداتی در داخل وزارتخانه ها بخصوص وزارت دفاع و داخله میباشد. اگر داکتر عبدالله واقعا دلسوز مردم میبود از همکاری با دولت بایکات میکرد و مبارزه سیاسی را علیه نظام فاسد کنونی اغاز میکرد و در تجمع نیروهای مترقی به شمول بقایای احزاب اسلامی که طرفدار ازادی های فعلی میباشند کوشش و یک جبهه وسیع را علیه نظام تشکیل میکرد.ولی این شخص و اطرافیانش از مبارزه و سختی های ان هراسیدند و مقم چوکی و تجمل را بر منافع ملت ترجیح دادند.وظیفه ای کنونی موصوف نیز یک مقام تشریفاتی بوده و تصامیم اصلی از منابع دگر اتخاذ میگردد.
محو دشمنان مسلح افغانستان وحدت میان ارگانهای امنیتی را میطلبد که چنین روحیه اصلا وجود ندارد.
طی سی سال وزرای دفاع از احمد شاه مسعود تا کنون تعداد انها از سی نفر هم بالاتر خواهد بود در این وزارت به حیث وزیر کار کردند که متاسفانه هیچ تفاوتی در حالت جنگی به نفع افغانستان رخ نداده است پس بیایید روی شخصیت های مورد نظر تنظیمی یا سلیقه یی نه پیچیم و بیشتر به لیاقت و کاردانی وزیر دفاع در امور جنگی با هم جرو بحث کنیم.
مامون بدخشی دگرمن متقاعد

>>>   بسم الله محمدی مدافع کار کشته و با تجربه این سرزمین است و طالب میداند که با بودن وی شکست طالب حتمی است.

>>>   ارتشبد!؟!؟ هم امتحان خود را داده!! حوالش را از کولاب خواهد گرفت!!

>>>   بسم الله اکر وزیر دفاع شود این بار سرگین باید تهیه کند برای وزارت دفا ع و قیمت سرگین ۵ میلیون دالر خواهد بود.
رحیم از کابل .

>>>   اگر واقعیت کفته شود این شخص لیاقت و. اهلیت وزارت دفاع را بکلی ندارد وفاقد دسپلین و تعلیم نامه نظامی است امید وزیر دفاع شخی تعین شود که انسانی با تعلیمات نظامی باشد ویک انسان پاک و با عزت باشد گرچه در این شرایط با چنین اوصافی در دستگاه دولتی کابل و در اشخاص و افراد غنی وعبدالله به ندرت دیده میشود .
عبدالله ریحان

>>>   قومندان بسم اله یکی از بی کفایتترین و مفسدترین وزیر دوران خلیفه کرزی است که نه تنها خودش بلکه همه اشخاص بیسواد دور و برش به میلیونها دالر را اختلاس کرده و تنها از شفاخانه سردار داود خان ۵۷ میلیون دالر دوا و وسایل طبی به سرقت او و دار و دسته جنایتکارش رفته است در این وقت احساس گماشتن یک بیسوادو فاسد به چوکی وزارت دفاع خیانت نابخشودنی است.

>>>   بسم الله اول حساب دوصد میلیون دالر شفاخانه سردا محمد داود خان را با ملت تصفیه کند باز خود را کانید وزارت دفاع نماید.زلمی

>>>   غنی تنگش سست شده حال بخود آمده همان قصه فیل درمانده را شاه فیل میکشد.

>>>   جاسوسان و وطنفروشان یکبار دیگر یک دزد مشهور بنام بسم الله خان مشهور به جنرال پشقل را به سمت وزارت دفاع میاورند.

>>>   بلی، بسم الله به کولاب رفتنی است، و حال نوبت آنست که ملا انزور گل از کویته پاکستان توسط چرخبال امریکایی آورده شود و وزیر دفاع ساخته شود۰
تا زنده یو اوغان زنده زنده دا اوغانستان است۰

>>>   اگر مفسد نباشد به وزارت نمیرسد
دزدای شمالی

>>>   او یکی از دزد های خود کفا است
او می گوید: من گیاه خوار هستم!!!

>>>   خود غنی کوچی و رولا غنی پدر و مادر فساد هستندو تمام فاسد های تقلبکار ها و خاین های قبیله و غیر قبیله بدور آنها جمع هستند۰
ارگ مرکز فساد دزدی و تقلب۰

>>>   جنرال صاحب پشقل محمدی قبلا پشقل منسوبین وزارت داخله را جمع میکرد حالا موظف میشود تا علاوه از پشقل سرگین های وزارت دفاع را که از اثر فشار زیاد حملات طالبان در میدان های نبرد به زمین تیت پخش میشود جمع اوری نموده حین ضرورت از ان ها جهت سوخت ویا پاروی زراعتی وطنی اوغانی استفاده کند زنده باد جنرال پشقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است