تابو شکنی اشرف غنی قابل قدر است
غنی با اعلام آمادگی برای استعفا و ایجاد حکومت موقت، همه کاسه لیسان و چاپلوسان را غافلگیر کرد، نفس کلمه استعفا و ایجاد حکومت موقت از دهن اشرف غنی برای دزدان و چاپلوسان خیلی دردآور و غیر مترقبه بود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۴۰۰/۲/۱۵ کد خبر: 167006 منبع: پرینت

تابو شکنی اشرف غنی احمدزی مبنی بر آمادگی برای استعفا و ایجاد حکومت موقت قابل قدر است!
اشرف غنی احمدزی را یک تعداد افراد خاین، استفاده جو، بی ریشه و بی پایه در محاصره گرفته بودند و با تملق و چاپلوسی میلیون ها دالر را دزدیدند و نگذاشتند که اشرف غنی احمدزی از حقیقت جامعه افغانستان با خبر گردد و از تبارگرای اشرف غنی احمدزی بد استفاده کردند و تا توانستند با اظهار تبارگرای دارای عامه را دزدیدند، برای لحظه ای تصور کنید امرالله صالح چه کاری در جامعه تاجیک کرده می تواند آیا با افغان توپ شدن تا کدام اندازه جامعه تاجیک آماده افغان شدن هستند امرالله صالح با امتیاز ده الی پانزده تانک تیل شاید صد الی دوصد تاجیک را افغان ساخته باشد و یا دو صد الی سه صد هزاره را در بامیان و دایکندی تاجیک ساخته باشد مگر می شود این را راه حل دانست؟

این هزاره های تاجیک شده چه به درد هزاره ها خورده اند که اکنون با تاجیک شدن مرهم برای تاجیک ها شوند، هزاره که در بدل پول تاجیک می شوند و یا تاجیک که در بدل امتیاز هزاره می شوند به اندازه مگس ارزش ندارند.
آقای دانش منفورترین و محتاج ترین هزاره ها را در مشاورانی می اندازد که نه به درد اشرف غنی احمدزی می خورند و نه به درد دانش و فقط سرک دشت برچی و دره صوف را در هر ماه یکدفعه به رخ هزاره ها می کشند این ....سرک دشت برچی و شاهراه دره صوف سال ها است که آغاز شده است و ختم ندارد و مشاوردانی هم بند مانده اند میان سرک دشت برچی و شاهراه دره صوف.
شاحسین مرتضوی و شیخ سالم حسنی نماد و نمود هزاره ها در دم و دستگاه ارگی ها هستند آیا فکر می کنید که چه نقش در میان هزاره ها دارند؟ فقط کافی است که کامنت های پست های فیسبوکی آنها را بخوانید و نتیجه بگیرید.

پشتونها هم خیلی راضی به نظر می رسند که امرالله صالح وظیفه یون، طاقت و اصولی را به عهده گرفته است.
ضربه و زیان که پشتون ها در زمان زمامداری حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی دیده اند دوچند ضربه دیگر اقوام است و فقط مافیایی خون ، ترور و تریاک از نام پشتونها سوء استفاده کرده اند، پشتون های که پشتون باشند می دانند که حاجی فضلی و حمدالله محب در کجای پشتونوالی قرار دارند و میلیون ها دالر را در کجا انتقال داده اند.

بالاخره اشرف غنی احمدزی با اعلام آمادگی برای استعفا و ایجاد حکومت موقت همه کاسه لیسان و چاپلوسان را غافلگیر کرد، نفس کلمه استعفا و ایجاد حکومت موقت از دهن اشرف غنی احمدزی برای دزدان و چاپلوسان خیلی دردآور و غیر مترقبه بود چون اشرف غنی احمدزی ایجاد حکومت موقت را در بدل عبور از بالای جنازه خود فکر می کرد اکنون که اشرف غنی احمدزی می خواهد زنده از ارگ بیرون شود و شاهد حکومت موقت باشد خود یک گام مثبت است.

اشرف غنی احمدزی شرط ایجاد حکومت موقت را میانجی‌گری یک میانجی بی طرف خوانده است که کاملاً حق به جانب است و منظور اشرف غنی احمدزی زلمی خلیلزاد است که اضافه از صد فیصد در خدمت طالبان بوده و حتی از هر طالب کرده طالب تر بوده است و اشرف غنی احمدزی می خواهد که ایجاد حکومت موقت به اساس میانجیگری سازمان ملل متحد به میان آید نه زلمی خلیلزاد که خود یک طالب است و این یک انکشاف خیلی مثبت در تاریخ سیاسی افغانستان است که باید از آن استقبال کرد.

اکنون که اشرف غنی احمدزی آماده استعفا و ایجاد حکومت موقت شده است لازم است که در اولویت حفظ ساختار نظام که مربوط به مردم افغانستان است و حفظ دارای عامه، بانک ها و اموال دولتی در اولویت قرار گیرد و آنانی که قبلاً دارای عامه را دزدیده اند و یا اکنون می دزدند شناسایی و تحت تعقیب قرار گیرند.
اگر اشرف غنی احمدزی بتواند در آخر عمر سیاسی خود از چوروچپاول دارای عامه، گمروکات و بانک ها جلوگیری نماید تا جایی از خود نام نیک در تاریخ خونبار افغانستان باقی می گذارد.

افغانستان خانه مشترک تمام اقوام است و با حفظ احترام به یکدیگر و با اشتراک عادلانه در ساختار قدرت و ثروت میتوان به صلح پایدار دست یافت و دیگر هیچ راهی وجود ندارد چون همه راه های حذف بی نتیجه بوده است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
چاپلوسان دربار
نظرات بینندگان:

>>>   "افغانستان خانه مشترک تمام اقوام است"
واما کليد خانه افغانستان در دست افغان تباران (مترادف پُشتون) قرار دارد و حتى اين کليد در دست آنعده غيرپشتونان قرار ندارد که با زور و قدرت سياسى پشتون "هويت ملى افغان" شده اندب الاى شان تحميل شده و سرخود را نزد پشتون خم نموده اند مانند افغانشده گان و غلامبچه گان کاف زى و الف زى.
حسن علی عدالت! نام ازره اى کام افغوى
يهود ها در کشتار از مردم عرب فلسطينى حسن و حسين و على و احمد و محمد و رسول صدا ميکردند که برخيزيذ وقت نماز است. زمان ايکه مسلمان هاى فلسطين عرب سامى مى استيدند يهود ها ى اسرائيلى عبرى سامى تحت عنوان اسلاميستى با تفنگ وتوپ امريکايى فلسطينهاو مدافغان ايرانى شان مى کشتند.
تاجيک و هزاره و پارسى زبانان واوزبيک وتورانيان و هندوان از تفکر و عمل مداران بودن خود از سوى دشمنان نادان خود شان بازى مى خوردند. من از متل ويا ضرب المثل انگليسى احمق ساختن بکار نمى برم. ولى متل "عقل تاجيک پسان مى آيد"
شايد اين واقعيت و حقيقت است. اين مليت هاى غير پشتون از کارکردهاى افغانتباران ويا حلقه ابليسه افغانيت و پشتونيت عبرت و پند نگرفتند.
متل آلمانى
فريتثسک (فريتثس کوچک يا برنا= جوان) که نياموخت فريتثپيرهرگز نمى آموزد.
رودکی » مثنوی‌ها » ابیات به جا مانده از کلیله و دمنه و سندبادنامه
بخش ۱
هرکه نامخت ازگذشت روزگار
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار
اگر به من کسى کليد ساختگى ثانى رابه من به مفت بدهد خينه پس از عيداست و آن کليد را در نيشيمنگاه پشتوى افغان مى مانم.
مانند پاسپورت و تذکره اين کشور درمانده وفيک دولت را

.... يک چاپلوسک غنيگک زير جوال ازره.
اين غنى احمدزى غلامبچه امريکا

>>>   اینکه چندین ماه معاشات اردوی ملی درالسوالی برکه را نپرداخته وآن پول رابه هژده نوع گوشت مصرف کرده هم قابل قدر است وهم قابل عقب نشینی تکتیکی !!!
چرا مربیون امریکائی وخارجی صرف تکتیک عقب نشینی را آموزشداده اند ؟؟چرا دیگر تکتیک های تهاجمی پیروزی وپیشروی را تدریش نکرده اند ؟؟؟
وئقتی در راس وزارت دفاع داکتر باشد نتیجه اش عقب نشینی حتمی است

>>>   تمام معادن، مال رییس‌جمهور
خریداری کرومیت از معادن محلی بدون مجوز در افغانستان هنوز غیرقانونی است، اما رییس‌جمهورشدن غنی فرصتِ غنی جدیدی را ایجاد کرد. درحالی‌که کارگروه ثبات و عملیات‌های تجاری امریکایی و پسر خودش، باری بر قانونی‌شدن استخراج دستی معادن اصرار داشتند، رییس‌جمهور اما با جابجاکردن صلاحیت‌ها، انجام فعالیت‌های غیرقانونی را در خصوص استخراج معدن امکان‌پذیر ساخته است.

>>>   هرچند از قیافه فاشیستان مانند غنی و کرزی نفرت دارم اما اگر امکان ایجاد حکومت موقت نبود غنی فاشیست باید قدرت را به نظامیان کشور واگذار کرده هرطرف گم میشود بلایم در پسش اما نامردانه مانند دیگر فاشیستان دست به فرار نزند.

>>>   تابو شکنی درکار نیست۰ موقف غنی کوچی اگر به میل خودش میبود در ابتدا واضع کرده بود۰
حال با یک فشار دیگر امریکا یک خط سرخ دیگر غنی هم به لکه زرد به عقب دامن ننگین تاریخ او تبدیل شد که آن تابو نه بلکه فرهنگ قبیله چنین است که منطق و عدالت را نه بلکه زور را میشناسد و بس۰

>>>   کدام تابو شکنی؟؟؟
زور کاکا است که انگور در تاکها است.
آمریکا یک پچق سخت کرد غنی گوچی هم تابو اش شکست و هم وضویش شکست.
خودت را مسخره نکن. همین یک هفته پیش غنی گوچی چه لاف میزد.

>>>   اجماع سیاسی سیاست مداران مومن وصادق ومشارکت همگانی برای روند صلح درافغانستان جنگزده نهایت موثرومفید است.باعملی شدن چنین طرحی میتوان رهبران وسیاست مداران موافق ومخالف راباروحیه حب الوطنی بالای یک میز مذاکره جمع نموده وبرای قضایای مهم وسرنوشت ساز افغانستان جنگزده وویران شده تصمیم مفید وصلحجویانه بیگیرند.جنگ خانمانسوز وویران گر بیش ازچهل سال درافغانستان ده هزار کشته،صدهاهزار معیوب ومعلول وملیون ها آواره ومهاجر درممالک همسایه ودور بجا گذاشته وهنوز هم متاسفانه این وضعیت مایوسانه ووحشت درافغانستان ادامه دارد.سیاست مداران دلسوز وصلحجو افغانستان ازهرجناح واحزاب سیاسی بدون ضیاع وقت وتعلل درپروسه صلح ،به یگ تصمیم نهایی انسانی ودلسوزانه هرچه سریعتر تصمیم بیگیرند وعملا صلح عادلانه پایدار وامنیت دایمی را بدون درنظرداشت ملحوظات فکری سیاسی ،شرایط منطقوی وبین المللی درافغانستان جنگزده عملی سازند.سیاست مداران دلسوز وصلح جو ووطن دوست مومن نگذارند که بیشتر ازین مردم جنگزده افغانستان با انفجار، انتحار، بمب گذاری ها،ترور،وحشت ،فقر ومایوسی شب وروز را سپری نماید.درقرآن کریم خدای جل جلاله فرموده الصلح خیرا.یعنی صلح عمل خیر ونیک است،خدای جل وجلاله در قرآن کریم نیز فرموده:واعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا.یعنی همه باهم برای وحدت به ریسمان خداوند دست بیاندازید ونگذاریدکه ازهم متفرق وپراگنده شوید.پس بیاید که برای جلوگیری بیشتر ازخونریزی وکشتار هموطنان افغانستان وتحقق صلح پایدار،امنیت دایمی، مشارکت سیاسی وسیع وهمگانی همه باهم ملت مومن وجنگزده افغانستان را ازانواع پریشانی نظامی وسیاسی وفقر وتنگدستی نجات داده وبرعکس برای رشد وترقی،انکشاف وسرسبزی افغانستان تلاش خستگی ناپذیر نماییم.از ممالک همسایه،ممالک دور وبین المللی نیز استدعامینماییم که درین زمینه با ملت مومن وسیاست مداران وطن دوست وصلحجو افغانستان صادقانه تلاش مداوم خودراادامه دهند که انشالله هرچه زودتر ملت مومن وجنگزده افغانستان شاهد صلح عادلانه پایدار،وامنیت سرتاسری درافغانستان باشیم،محو ونابود باد ماجراجویان ونفاق افگنان درافغانستان، جاوید ومستدام باد همزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر افغانستان،
ومن الله التوفیق.عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   آب کاسه بند برق درونته جلال اباد برای پاکستان تخلیه وفرستاده شد

>>>   محصول تمام بدبختی افغانستان اشرف غنی است دوبار در انتخابات حکومت نامشروع را شکل دادند حالا شما از غنی به نحوی حمایت میکنید دفاع از غنی جفا در حق ملت مظلوم ما است

>>>   خوب این موضوع تمام گفته های مردم را در مورد دولت مردان مانند آینه صاف و روشن کرد . پروژه هارو به اتمام است سالم آمده بود با این همه تاراج و غارت جانی و مالی باید دوباره سالم از این کشور به خانه اصیلش امریکا برگردد.این همه قربانی و جان گرفتن ها هیچ قبل از رفتن باید در مورد حسابی دادنش برای مردم هم مقدمه چینی صورت بگیرد . یک حسین علی عدالت دیگر هم ضرورت است که در مورد این همه غارت ها و تاراج های معنوی و مادی هم پیش نویسی کند .این مردم صرف برای خوش گذرانی معیوبین و معلولین ِغرب زده گان است .

>>>   این کوچی باید برود شترچرانی و خرچرانی خود را انجام دهد او به حکومت داری چه می فهمد؟ او کشور را در این چند سال لانه اختلاف، تعصب، تروریسم و قوم گرایی ساخت. او با بی شرمی به زرو غربی ها خودرا بر مردم ما تحمیل کرده است. مگر تا حالا در کجای دنیا دیده اید که با نه صد هزار رأی آن هم با تقلب کسی رئیس جمهور سی و پنج میلیون مردم شود؟ این بدبخت جاسو موساد و سی آی ای است و به نفع آنها کشور ما تکه تکه کرده است.

>>>   به لحاظ خداوند، کلان آدم ها اینقدر چاپلوسی و تملق نکنید۰ کدام تابو شکنی؟
بادار کلان زور آورده بود، از این بیشترش را هم شاهد خواهید بود۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است