منتظر موج جدید مهاجرت ها باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۴۰۰/۲/۱۵ کد خبر: 167009 منبع: پرینت

با خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان موج جدید از مهاجرت ها شدت می یابد و جهان باید آماده یک فاجعه بشری دیگر از جانب افغانستان باشند!

آمریکایی ها و ناتو یک طرف قضیه که خروج سربازان و افسران آنها است را در نظر گرفته اند و طرف دیگر آن که پی آمد آن بالای مردم بیچاره افغانستان چه است در نظر نگرفته اند که از این ناحیه نیز ضرر آن به تمام کشورهای ذیدخل به خصوص اروپایی ها، ایران، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان و هند با سراسر شدن سیل از مهاجرت ها وارد می شود.

میراث خروج نیروهای آمریکا و ناتو از یک جانب یک اداره آلوده به فساد، دزد، جدا از مردم، بی ریشه در میان مردم و فاقد مشروعیت است و از جانب دیگر گروه های تروریستی که دشمنان آزادی بشریت است.
آمریکایی ها و ناتو باید بدانند که با خروج آنها چه رژیم کابل باشد و یا فروپاشد، چه طالبان بیاید چه نیاید سیل مهاجرت ها آغاز میگردد چون نه مردم به ارگی ها اعتماد دارند و نه به طالب ها، برای اکثریت مردم افغانستان هر دو دو رویی یک سکه اند.

در حالی که مهاجرین بیچاره افغانستان در ایران، پاکستان، هندوستان و ترکیه از فقر، تنگدستی، بیکاری و بی سرنوشتی رنج می برند و در مالازیا و اندونزیا از بی سرنوشتی دست به خودکشی می زنند و روزانه ده ها نفر در راه ها و دریا ها غرق می شوند دیگر کشورهای منطقه و جهان آمادگی برای پذیرش موج از مهاجرین افغانستان را ندارند و بدون شک این یک فاجعه است که هیچ یکی از کشورها به آن توجه ندارد.

حد اقل کار را که سازمان ملل متحد، آمریکا، کشور های اروپایی و دیگر کشورهای منطقه و جهان کرده می تواند این است که برای جلوگیری از رویداد یک فاجعه انسانی در جلسه ترکیه زمینه ایجاد یک حکومت موقت را که بیطرف و آلوده به فساد نباشد آماده نمایند تا از فروپاشی نظام جلوگیری و با طالبان چانه زنی کنند و با تغییر نظام متمرکز به غیر متمرکز جایی برای طالبان و طرفداران طالبان نیز پیدا نمایند.

از همه دردآور این است که همه از شدت جنگ و فروپاشی نظام سخن می گویند اما در برابر موج جدید از مهاجرت ها که بزرگترین فاجعه انسانی است سکوت اختیار کرده اند در حال که اروپا همین اکنون با سیل از مهاجرت ها روبرو است و شدت مهاجرین افغانستان و حرکت آنها به سوی اروپا ساخت و بافت کشورهای اروپایی دچار تغییر می‌کند و هزینه آن بیشتر از جنگ جاری در افغانستان است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
آمریکایی ها
نظرات بینندگان:

>>>   مهاجرت به کجا ؟?؟
سگ ها رها میکنند و سنگ ها را بسته
به جای سرگردانی طالب کشی را آغاز کنید.

>>>   البته دشمن و حتی آمریکا با تبلیغات مسموم روحیه مردم و اردوی ملی را تضعیف می کنند تا طالبان به راحتی روی کار بیایند. اگر دولت و اردوی ملی روحیه خود را حفظ کنند و مردم با رخودداشته باشند و اشرف غنی از قوم گرایی دست بردارد، طالبان هیچ غلطی نمی تواند بکند. در آستانه خروج نیروهای آمریکایی باید به گونه ای تبلیغ شود که با نبود نیروهای آمریکایی و ناتو مردم بهتر و موفق تر می توانند از کشورش دفاع کند زیرا این آمریکا بود در طول این بیست سال نگذاشت طالبان سرکوب شوند کسانی که طالبان را سرکوب می کردند از وظیفه برکنار شده و یا توسط خود دولت کشته می شد. با رفتن آمریکااین طالبان است که در واقع حامی و پشتیبان خود را از دست می دهد به شرطی که آمریکا واقعاً برود اما بعید می دانم که آمریکا کاملاً جلش رااز افغانستان بیرون بکشد و حتما از طریق دیگر طالبان را حمایت خواهد کرد و مشکل اصلی این است که مردم ما با آن مواجه است.

>>>   با احترام به مردم افغانستان عرض میکنم
ما در ایران نه دیگر جا داریم نه ظرفیت
خودمان درگیر شدیدترین تحریمهای تاریخ هستیم و از بیکاری و تورم بسیار رنج میبیریم
و ایران دیگر گنجایش موج جدید مهاجرت ندارد
به جز از افغانستان از پاکستان عراق سوریه یمن حتی بحرین و هند و ترکیه نیجریه و و حتی از عربستان در ایران هستند
ایران توانش را دیگر ندارد
خواهشا دور ایران را خط بکشید

>>>   اولا ایران از مذاکرات صلح افغانستان کنار گذاشته شده و این حتما تصمیم دولت و حتی طالبان هست
و کشورهای رقیب دشمن ایران هم اعمال نفوذ کردن و ایران نه در دوحه بوده و نه در مسکو و به استانبول هم دعوت نشده که البته از نظر من خیلی هم خوبه
دوما ایران اصلا دیگر توان موج جدید مهاجرت را به هیچ عنوان ندارد و گرچه بعید هم نیست با توجه به فاصله سرزمینی غرب از افغانستان آمریکا از قصد دارد خارج میشود که موج جدید مهاجرت به سمت ایران برود تا ایران در بحران کامل فرو ببرد جلبتر اینکه فارسی زبانان افغانستان هم به عدم حضور ایران اعتراض نکردن گرچه خودشون میدونند و کشورشون

>>>   چرا فاجعه مگر این خود مردم هستند که میگویند امریکایها افغانستان را اشغال کرده و باید بروند حالا که رفتنی شده همگی مانع رفتن آنها میشود تا چی وقت وابسته کشورهای قدرتمند باشیم بگذارید که افغانستان مسیر تکامل طبیعی را طی کند و به پای خود ایستاده شود درست است که این راه دشوار است ولی همه کشورهای به قدرت رسیده این راه را پیموده اند تا وقتی که سختی نبینی هیچ وقت به آسایش نمیرسی و اگر هم برسی قدرش را نمی دانی کشور ما معدنهای بیشمار دارد زمینهای حاصل خیز دارد فقط یک مقدار تلاش واقعی نیاز داریم که همه دست به دست هم داده افغانستان را از این عقب ماندگی و محتاجی نجات بدهیم هر کسی که قدرت را میخواهد بفرمائید ولی به نفع همه مردم افغانستان کار کند تا که همه مردم هم پشت سرش ایستاده شود شما ها هم مردم را قبل از اتفاق نیفتاده پریشان و ناراحت نسازید و مردم را به مهاجرت و خانه بدوشی تشویق نکنید نکند شما هم همدست قاچاقبر ها هستید و تبلیغات میکنید مردم از جنگ خسته شده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد به یاری خداوند.
معلم

>>>   امارت اسلامی افغانستان، با کمک مردم مظلوم افغانستان و قربانی دادن صدها هزار انسان ازادی خواه وطن پرست و به نصرت الله تعالی پیروز میدان شد و قوای اشغالگر را با ذلت و خاری شکست دادند . امارت اسلامی افغانستان بعد از خروج قوای اشغالگر با کمک مردم افغانستان و جامعه جهانی برای باز سازی افغانستان تلاش خواهد کرد . افغانستان متعلق به تمام مردم افغانستان است، و مردم افغانستان از تمام اقوام و مذاهب میتوانند ازادانه نظر بدهند و با مذاهب و فکر های نو و اندیشه، های نو در کنار یک دیگر با صلح و ارامش زندگی کنند و برای باسازی افغانستان تلاش کنند ، امارت اسلامی از تمام نخبه های که در خارج از افغانستان زندگی می کنند دعوت به عمل خواهد اورد و با کمک این دانشمندان بزرگ افغانستان را اباد سازیم ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   یک زمانی در دنیا جنگ گرم بود مانند جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم. در آن زمانها در افغانستان جنگ سرد بود،میان نهضت مشروطیت و امیر حبیب الله خان و یا دولت هاشم خان و مخالفین اش که بقایای نهضت مشروطیت بودند.
بعداً جنگ اول و دوم جهانی خلاص شد و بین شوروی و امریکا جنگ سرد شروع شد و در افغانستان جنگ گرم بعد از انقلاب ثور.
با آمدن مجاهدین به قدرت و تجزیه شوروی جنگ سرد هم بین امریکا و شوروی از بین رفت،اما جنگ گرم افغانستان ادامه پیدا کرد.
حالا از جنگ گرم افغانستان چهل سال سپری میشود و ختم و خلاصی ندارد و جنگ سرد امریکا نیز شروع دوباره شروع شده است و این مرتبه همراه چهار کشور:روسیه،چین،کوریای شمالی،ایران.
افغانستان در میان این کشور ها قرار دارد و قوای امریکا نیز از افغانستان بیرون میشود.
این که این جنگ گرم افغانستان به نفع کدام گروه ووبه ضرر کدام گروه تمام میشود،آینده نشان خواهد داد.

>>>   سلام:به نظر من هرکسی که از افغانستان به قصد مهاجرت خارج شد وقتی هم که آرامی و امنیت شد باید برایش دیگر اجازه برگشت داده نشود هرکسی که در روز بد به درد کشور خود نخورد در روز خوب هم حق ندارد از خوبیهای وطن خود استفاده کند

>>>   به جنابی که فرمایش کردند کسی که در سختی از کشور مهاجرت کرد در ارامش نباشد برادر ما توان نداریم به نام دین حتی مورچه ای را بکشیم حمام خون برچی را نگاه کن بشمار در یک سال گذشته چند ده نفر از اطفال معصوم مارا کشتند بمانیم کودکانمان بمیرند یا عضو داعش یا طالب شویم علی پور که بلند شد از مردمش دفاع کند امروز همه درپی کشتنش هستن خیلی متاسفم که بگویم امروز وطنم در زشت ترین شکل خوداست یا بکش یا میکشیمت ما مهاجرت را با تمام سختی اش بجان میخریم ولی نه میتوانیم ادم بکشیم نه دلیلی موجهی برای مردن داریم تا وقتی اهل سنت افغانستان به دهان پاکستان وهابی صفت نزند ما شیعیان قربانی تمامیت خواهی مشتی از پشت کوه امده بی سواد بنام پشتون هستیم
ببخشید اگه کمی تند رفتم از دیروز اشکم نایستاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است