طالبان تا آخر سال جاری قدرت را دردست خواهند گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۴    ۱۴۰۰/۲/۱۸ کد خبر: 167030 منبع: پرینت

عضو سنای امریکا گفته است که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان طالبان دوباره به قدرت می‌رسند.
به گزارش مجله هیل، میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس سنای می‌گوید، پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، زیاد امکان می‌رود که طالبان دوباره قدرت را در این کشور از آن خود کنند.

مک‌کانل گفت: "احتمال زیاد می‌رود که تا آخر سال جاری طالبان دوباره روی قدرت بیایند، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک اشتباه بزرگ است. حضور نیروهای ما در آنجا برای مبارزه با تروریزم و آموزش نیروهای افغان به نفع ایالات متحده است."
این عضو سنا پیش از این نیز خروج نیروهای خارجی از افغانستان را یک اشتباه مهلک خوانده بود.

این درحالی است که دومین پایگاه نظامی نیروهای خارجی تحت عنوان «مایک اِسپن» روز چهارشنبه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شد. این کمپ در منطقه مسئولیت سپاه 209 ارتش شاهین افغانستان قرار دارد.
پیش از این پایگاه آنتونیک در سپاه 215 ارتش میوند در ولایت هلمند از سوی نیروهای آمریکایی به نیروهای افغانستانی واگذار شده بود.
روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اول ماه می رسما آغاز شده است. قرار است بیش از 9000 نیروی خارجی تا 11 سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   اشتباه میکند دولت و ملت افغانستان در مقابل تروریست استاد است.

>>>   طالب زن خود را از زیر پای پاکستانی رها کرده نمیتواند باز در مقابل جوانان قوای مسلح چگونه ایزار خود را محکم خواهد گرفت.
طالب کشی آغاز شده.

>>>   امارت اسلامی صدر در صد به قدرت خواهد رسید افغانستان متعلق به طالبان خواهد شد و همینطور متعلق به مردم است اما زیره سایه حکومت طالبان زندگی خواهند کرد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   طالبان گفته اگر دولت غنی و دار و دسته اش از قدرت دست ندهد بعد از عید کابل شاید انفجار پی در پی خواهد بود مسولیت بعدی بدوش کسانی است که تشنه قدرت اند

>>>   طالبان=امنیت+رفاه

>>>   بلی به کمگ ارباب شان صعودی وهابی وجهلستان
وانکلیس حتمآ انی کاری بچه بازی شروع میشود
تا دوباره ناموس فروشی را عرب های شراب خوار
از خدا بی خبر با دالر آمریکاء و به گمگ غنی
یهود غنی مکار چلباز اسرائلی صفت...

>>>   این امریکایی ها هم بلا کرده اند. برای آنها بگویید که بدون شما و "زی" هایی شما این وهابی های کثیف بزودی مردار خواهند شد.
آتش خاوری

>>>   بلی درجن ها از گروهای اسلام گرای افراطی از جمله القاعده و گروه نهضت اسلامی ازبکستان و لشکر طیبه و نهضت اسلامی واذادیبخش ترکستان شرقی یعنی اویغور های چینی وسپاه صحابه و جیش محمد و لشکر جنگوی و لشکر طیبه واسلام‌ گرایان چیچینی و نزدیک به ۲۴بیست چهار گروهی اسلام گرای افراطی که فتح کردن تمام جهان را در سر دارد در پاکستان تمرین نظامی دیده و در سایه چتر طالبان وارد افغانستان شده و در برابر حکومت افغانستان می جنگد ‌یقینا بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان دولت افغانستان سقوط میکند و سپس در افغانستان یک خلافت اسلامی شرعی بوجود میاید. بعد از آن جهاد آنها برضد دولت هند در‌کشمیر اغاز میشود و سپس در هوتان چین و سنکیانک چین جهاد مسلحانه آغاز خواهد شد و هم چنان از طرف شمال به ازبکستان و ترکمنستان و تاجیکستان و قرغزستان و قزاقزستان و و بطرف روس پیش قدمی آغاز خواهد شد. جهادی های افراطی معتقد هستن که آنها از طرف الله مأموریت دارد تا در برابر کفر و شرک جهاد کند و تمام کفار را از روی کره زمین پاک‌ سازی کند وبعد از نابودی تمام غیر مسلمان ها از سرتاسر جهان و بعد بگزارد که‌ کره زمین صد سال آفتاب بخورد تا پاک شود وبعد از آن ونظام شریعت اسلامی را در سر تاسر جهان نافذ نماید. بنظرمن افغانستان خط مقدم جنگ در برابر افراطیت اسلامی هستن و اگر جهان غیر مسولانه افغانستان را بر حال خودش رهاکنند یقینا این آفات دیر یا زود دامن گیر آنها خواهد شد. چون افراطیون اسلامی ۹۰ درجه جسورتر از ۲۰۰۱ شده است چون آنها معتقد هستن که آنها تمام قوت های جهانی را شکست داده است و امریکا که خود را جاندارم جهانی می پندارد در برابر آنها شکست فاحشی خورده است و با تمام نیروهای بین المللی در برابر آنها زانوده زده است و در حال فرار هستن. بنظر من اگر جهانیان دیر بجنبد روزی خواهد رسید که آنها حتی در کشورهای خود شوان مصون نماند.
روحانی از ملبرن

>>>   طالبان قدرت را به دست خواهد گرفت.
فارسی زبانان تاجیک‌تا دیر نشده کمیته های مردمی را برای حفاظت ازخود تحویل دهید.
و زمینه تشکیل کشور مستقل ایران شرفی را آماده کتیو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است