طرح پنتاگون برای آموزش افغانها در یک کشور دیگر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۴۰۰/۲/۱۸ کد خبر: 167032 منبع: پرینت

وزارت دفاع ایالات متحده می‌خواهد به آموزش نیروهای افغان در یک کشور دیگر ادامه دهد؛ اقدامی که وزارت دفاع افغانستان از آن استقبال می‌کند.
به گزارش صدای آمریکا، جنرال مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده دیروز ششم می (۱۶ ثور) در وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که طرح آموزش نیروهای افغان در "سایر موقعیت‌ها" تحت بررسی قرار دارد. اما تا حال ۱۰۰ در صد واضح نشده است.

آقای میلی در پاسخی به سوالی در این مورد اضافه کرد: "این امکان پذیر است. می‌خواهم بگویم که گزینه‌های زیادی وجود دارد و ما تا حال یکی از آنرا مشخص نکرده ایم، اما زمانی که طرح‌های نهایی خویش را آماده کردیم برای منظوری به وزیر دفاع ارایه خواهیم کرد."
او علاوه کرد که اردوی ایالات متحده توانایی حمایت از نیروهای افغان را داشته و در حال حاضر روی این طرح‌ها کار جریان دارد.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که از این تصمیم ایالات متحده استقبال می‌کند.
فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که بدون شک کمک‌های مالی، آموزشی و تخنیکی جامعهٔ‌ جهانی، به خصوص ایالات متحدهٔ امریکا در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی خیلی موثر بوده است.
او افزود: "اگر آنان تصمیم به ادامهٔ آموزش‌ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بگیرند، بدون شک که حکومت و وزارت دفاع افغانستان از این کار استقبال می‌کنند."

پیش از این، جنرال کینت مکنزی، فرمانده قوماندانی مرکزی نیروهای امریکایی (سنتکام) گفته بود که ایالات متحده به دنبال روش­‌های است تا نظامیان افغان را از راه دور همکاری کند.

این درحالی است که نمایندگان ویژهٔ اتحادیه‌ اروپا، ناتو، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و ایالات متحده امروز هفتم می (۱۷ ثور) در یک اعلامیهٔ مشترک از توافق شان پیرامون حمایت متداوم بین المللی از نیروهای دفاعی و امنیتی افغان خبر دادند تا به گفتهٔ آنان این نیروها بتوانند در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی از خود دفاع کنند.
​این در حالی است که روند خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان به تاریخ اول ماه می آغاز شد و همزمان با آن درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغان در چندین ولایت افزایش یافت.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانایی مبارزه در مقابل طالبان را دارند و ابراز امیدواری کرده است که این نیروها بتوانند حملات طالبان را مهار کنند.
آقای میلی گفت که بیش از ۳۰۰ هزار نیروی مسلح افغان از چندین سال به اینسو رهبری جنگ را در دست دارند: "ما مطمیناً از آنان حمایت کرده ایم، اما آنان جنگ را رهبری کرده اند."
در این حال، وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که روند خروج نیروها براساس برنامه و بدون کدام تغییر به پیش می‌رود و تا تاریخ ۱۱ سپتمبر تکمیل خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آموزشافغان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار دل خوش نکنید زیرا این ملک چرکستان است که بجای تعلیمات نظامی همه در مدارس وهابی تعلیم خواهند دید، قطعات انتحاری.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است