نشریه چینی: آمریکا مسوول کشتار دانش‌آموزان کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۴۰۰/۲/۲۱ کد خبر: 167069 منبع: پرینت

یک روزنامه چینی نوشت که ایجاد آشفتگی برای مردم افغانستان و خروج غیرمسوولانه آمریکا از دلایل افزایش حملات و کشتار روز گذشته دانش‌آموزان دختر در کابل است.
به گزارش تسنیم، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با محکوم کردن حمله به مدرسه «سیدالشهدا» در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل تاکید کرد که اعلام ناگهانی خروج کامل نیروها از افغانستان منجر به حملات انتحاری پیاپی در سراسر افغانستان شده است.
وی افزود: این حملات سبب وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی افغانستان است و صلح و ثبات و زندگی و ایمنی مردم را تهدید می‌کند.

چونینگ ادامه داد: چین از نیروهای خارجی در افغانستان می‌خواهد تا با درنظرداشت امنیت مردم، به طور مسوولانه خارج شوند و از ایجاد آشفتگی و رنج بیشتر جلوگیری کنند.
«سوث چاینا مورنینگ پست» با انتشار مطلبی درباره این اظهارات وزیر خارجه چین نوشت که پکن آمریکا را مسئول کشتار دانش‌آموزان دختر در کابل می‌داند.
براساس آخرین آمار، شمار تلفات حمله تروریستی به مدرسه «سیدالشهدا» در کابل به 85 شهید و بیش از 165 زخمی افزایش یافته است.
این در حالی است که طالبان ضمن محکومیت حمله کابل، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش که از حمایت دولت برخوردار است، چنین حملاتی را سازمان می‌دهد.

«یان وی» استاد دانشگاه موسسه مطالعات خاورمیانه در دانشگاه «نورث وست» آمریکا چندی قبل اظهارداشت که تهدید واقعی برای امنیت ملی چین افزایش حضور گروه تروریستی داعش در منطقه است.
وی در ادامه تصریح کرد که طالبان در افغانستان در حال سرکوب گروه تروریستی داعش است.
این استاد دانشگاه گفته بود که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اگرچه ممکن است در ابتدا تاحدی بر وضعیت امنیتی افغانستان تاثیر گذارد اما در درازمدت به حل مسایل سیاسی افغانستان کمک خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
دانش آموزان
نظرات بینندگان:

>>>   انچه در دنیای امروزی از کشتار وتخریب وویرانی می بینیم ومیشنویم همه برنامه های ازقبل طرح ریزی شده ای جهان به ظاهر مدرن وسکولار است که خون عاشق را بجای شیر مادر میخورند وانسانیت نزدشان ارزش ندارد واز قرون متمادی بدینسو بخاطر منافع شان از هیچ نوع جرم وجرایم ونسل کشی وزمین سوزی دریغ نمی ورزند انهای هم که ظاهرا دم از دفاع مظلومین ومستضعفین میزنند بخاطر منافع ظاهری وکمای کردن فرصت با ظالمین وسفاکها معامله میکنند ودرین اتش پکه مینمایند تاخبر شده اند که نه منافعی نصیب شان گردیده ونه هم فرصتی بدست اورده اند گویا خسرالدنیا والاخره از میدان تلاش ومبارزه حذف میگردند در میدان تنازع بقا وکسب گوی مسابقه ای منافع وثروت ومکنت فقط انهای پیروز میدان اند که نقشه کشیده اند وتیوری وجهان بینی ولو به ضد بشریت وانسانیت .دارند انها با بلند پروازی ومشتعل نمودن اتشی صاحب شعله های بیکران نه تنها در افغانستان در همه جا خودرا در عقب دسایس وتوطیه های شوم وشیطانی پنهان نموده اند انا لله وانا الیه راجعون
ملا عبدالله از تگذار سانچارک

>>>   جامعه هزاره اگر در مقابل این جنابت خاموش بنشینند و هیچ اقدامی نکنند باز چنین حوادثی تکرار خواهد شد باید کاری کنند که برای دولت هم چنین حوادثی هزینه بردار باشد.چون دولت مسول تامین امنیت ملت است. برای تحمیل هزینه چنین حوادثی بر حکومت اقدامات را که میشود انجام داد
1- اعلام عزای عمومی و خودداری از رفتن به کارهای دولتی و بستن کسب و کارهای شخصی و خدماتی به هدف اعتراض مدنی و تحمیل هزینه بر حکومت
2- مطالبه خونبهای شهدا از حکومت و پرداخت به خانواده های شهدا به دلیل قصور در تامین امنیت.
3- عدم سکوت در برابر کوچکترین وضع بدامنیتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است