طالبانی شدن بهتر از دموکراسی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۲    ۱۴۰۰/۳/۲ کد خبر: 167179 منبع: پرینت

فاریابی ها باید سمبول اراده دموکراسی، عدالت خواهی و تطبیق نظام غیر متمرکز در تمام ولایات از جمله ولایات تاجیک نشین و هزاره نشین گردد!
فاریابی ها تصمیم گرفته اند که والی ولایت را مردم در نتیجه رأی خود انتخاب نمایند این تصمیم فاریابی ها گام استوار در نهادینه سازی دموکراسی، برقراری نظام غیرمتمرکز و گذار از رژیم توتالیتر و دیکتاتوری است.

متاسفانه با وجود اینکه صدای فاریابی ها صدای اکثریت مطلق مردم افغانستان مبنی بر تعیین سرنوشت مردم توسط خود مردم است رهبران تاجیک ها و هزاره ها در این زمینه سکوت اختیار کرده اند و حتی بعضی از رهبران و قلم به دستان تاجیک ها علیه فاریابی ها در کنار رژیم دیکتاتوری و جمهوری قومی سه نفره قرار گرفته اند.

چرا وقتی که خود جرأت میدان آمدن را ندارید و یا با معامله در معرض خرید و فروش قرار می گیرید از میدان آمدن دیگران ترس دارید؟
مگر طالبانی شدن و تک قومی شدن افغانستان بهتر از این است که هر قوم والی هر ولایت را خود شان انتخاب نمایند؟

نام های ترکستان و هزارستان نام های جدید نیست که بعضی ها را عصبانی کرده است بروید تاریخ را ورق بزنید که این نام ها از گذشته های بسیار دور در تاریخ خونبار افغانستان ثبت است، ترکستان، هزارستان و خراسان نام های کهنه تاریخی همین جغرافیایی است که اکنون افغانستان می گویند.

بروید تاجیک هستید، هزاره هستید و یا از هر قوم و قبیله ای که هستید به جای عقده گشایی و تنگ نظری خود وارد میدان و عمل شوید و اراده خود را در انتخابی بودن والی ها به نمایش بگذارید و اکنون بهترین زمینه برای تغییر نظام از متمرکز به غیر متمرکز و جلوگیری از طالبانی شدن افغانستان به میان آمده است و فاریابی ها آغازگر این تغییر هستند بجای سرزنش مستحق تشویق و حمایت هستند در غیر آن ضدیت با حرکت فاریابی ها آمده شدن برای پذیرش دیکتاتوری و نظام طالبانی است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبانی شدن
دموکراسی
نظرات بینندگان:

>>>   کاش مثل فاریابی ها مردمان بیدار و هشیار در باقی ولایات نیز میداشتیم تا زندگی با عزت را اختیار میکردند و از خواری و ذلت خود را نجات میدادند.

>>>   آفرین حسن علی عدالت توزبان رساوگویای ملت افغانستان هستی.
وطن دار.

>>>   این حرکت فاریابی ها سیلی خیلی محکم و به جا به روی کسی است که قومی می اندیشد.
حرکت فاریابی ها تف یی است بر روی کسانیکه خود را افغان نمیدانند اما دم خر قومیت را به دهن گرفته در حرکت اند!

>>>   میگفتند سگ زرد برادر شغال است، هم وهابیت طالبی را امتحان کردیم و هم دموکراسی ضد مردمی غرب را. طوری که معلوم میشود رژیم طالبانی و دموکراسی قرارداد دوره گکی بسته اند.
آتش خاوری

>>>   دقیق و درست گفته شده است . روند کنونی جنگ به این صورت است که بنااست طبق یک سناریوی مخفی بین کشورهایی که با طالبان ارتباط و حمایت مخفی دارند طالبان را در صحنه جنگ ها قدرتمند جلوه دهند تا در ساختار حکومت پس از مذاکرات صلح به اصطلاح نمایشی جایگاه های کلیدی به آنها بدهند واز طرفی قانون اساسی را هم چنان به نفع تفکر طالبانی تعدیل و اصلاح کنند که افغانستان برای مدتهای مدید تحت استعمار پنهان و گرفتار عقب ماندگی و عدم توسعه و پبشرفت بماند.گروه های مخالف باید اوضاع را به دقت زیر نظر داشته و تحلیل درستی از اوضاع داشته باشند تا سناریوهایی که به نفع ملت و کشور نیست قوت نگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است