انتقاد روسیه از "بی‌مسؤولیتی" مقامات افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۴۰۰/۴/۱۲ کد خبر: 167539 منبع: پرینت

سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه آنچه وی از آن به عنوان بی مسوولیتی برخی ازمقام ها در کابل در بارۀ اوضاع در کشور یاد می‌کند انتقاد می‌کند و می‌گوید یکی ازعلت‌های بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان رفتار غیرمسؤولانه شماری از مقام‌ها در حکومت افغانستان است.

به گزارش طلوع، آقای لاوروف در ای باره گفته‌است:«این ما را نگران می سازد، زیرا دراین اوضاع رفتار برخی مقام‌ها در کابل غیرمسؤولانه است، و درشرایطی نیروهای ناتوهم به گونۀ شتاب‌زده از افغانستان بیرون شدند، این نیروها حتی یک گزارش هم ازانجام درست برخی از وظایف شان از خود برجا نگذاشتند. با این شرایط ، داعش به طور فعال در حال توسعه سرزمین‌ها است ، در درجه اول در شمال افغانستان ، درست در مرز با کشورهایی که متحدان ما هستند.»

این در حالی است که مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور برای جلب پشتیبانی روسیه به مسکو رفته‌است.
به گزارش طلوع، رحمت الله اندر، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی گفت:«هر دو مشاور امنیت ملی در بارۀ تامین صلح و مبارزه با تروریزم و مبارزه با مواد مخدر ... و برای بیشتر کردن مشوره‌ها صحبت کردند.»

با این حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحۀ ملی می‌گوید که تبلغات به سود طالبان سبب شده اند تا برخی ازبخش‌ها به دست این گروه بیافتند.
آقای عبدالله گفت:«برنامه نیست که ما خدای نخواسته کشور را به طالب تسلیم کنیم.»
این سخنان در حالی ابراز میگردد که میزان خشونت‌ها و حملات طالبان در بخش‌های مختلف در کشور در حال افزایش است.

در تازه‌ترین رویداد، منابع محلی از بدخشان می‌گویند که در حملۀ طالبان برنیروهای خیزش مردمی در حوزه هشتم شهر فیض آباد، حدود بیست تن ازاین نیروها جان باختند.
همزمان منابع ازافتادن مرکز ولسوالی تیشکان بدخشان به دست طالبان خبرمی دهند.
اما حکومت می گوید که چندین حمله طالبان در بخش‌های دیگر با وارد شدن تلفات سنگین به این گروه عقب زده شده‌اند.

منابع محلی از شدت گرفتن جنگ در حومه‌های شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان و جان باختن چندین تن از نیروهای دولتی و خیزش های مردمی خبرمیدهند.
اسلام یفتلی، باشنده بدخشان گفت:«طالبان ساعت ده کم یازده شب حملات تهاجمی خود را در ناحیه هشتم شهر فیض آباد که یفتل بالا آغاز کردند.»

عبدالله ناجی، عضو شورای ولایتی بدخشان گفت:«دو پوسته از خیزش مردمی و اردوی ملی بدست طالبان افتادند تلفات هم به نیروهای امنیتی دفاعی وهم به طالبان رخ داده است.»
یک شهروند کشور که نمی‌خواهد هویت‌اش فاش شود می‌گوید که از چندین هفته به این سو چند عضو خانواده‌اش که سربازاند در ولسوالی الیشنگ لغمان درمحاصره طالبان استند.
فهیم، عضو خانواده سربازان گیرمانده در لغمان گفت:«حال خداوند شاهد است که تلفن شان رخ نمی شود.»

از سوی دیگر سفارت امریکا در واکنش به پخش گزارش‌ها در بارۀ ناگذیر شدن برخی از رادیوهای محلی به پخش تبلیغات طالبان می‌گوید که این گروه می خواهند آواز رسانه‌ها را خاموش کند و ویران شدن زیرساخت‌های عمومی، غارت و قتل غیرنظامیان و سربازان از سوی طالبان، پنهان کاری نماید.
اما طالبان دراین باره تاکنون چیزی نگفته‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتقاد روسیه
مقامات افغان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا در حدود هفت هرار دستگاه ماهواره که اکثریت آنها حجم کمتر به اندازه یک درون با کامره که کامره های خیلی قوی است و توسط هر پرواز راکت به فضا،صد ها دانه آن در فضا پرتاب میشوند و در مدار قرار میگیرند،دارد.
برای افغانستان یک هزار دانه آن کفایت میکند که آنها را در مدار روی افغانستان قرار دهد و تمام افغانستان را تحت پوشش نظارتی از فضا قرار دهد.
بنأ آنها کوچکترین تحرکات طالبان و نیرو های دفاعی افغانستان و نیرو های خیزش مردمی را تحت نظارت دارند و نظر به ضرورت،هرکدام آنها را جداگانه توسط یکدیگر شان از زمین و هوا مورد حمله قرار میدهند.
امروز در دنیا موبایل هایی با چنان کمره های قوی وجود دارند که از هواپیما از فاصله ده هزار متری هوا،در روی زمین یک آدم را عکاسی و فلم برداری میکند.

>>>   کرزی به مقصد رسید این خاین ملی که بارها میگفت که افغانستان عسکر کار نداره مردم برند تجارت کنن اینست جاسوس که برای گره الیت کار میکند امروز ارگ به قرارگاه جهانی سازی آلبرت تبدیل شده عاقبت افغانستان و آسیای مرکزی را وخیم میبینم

>>>   «برنامه نیست که ما خدای نخواسته کشور را به طالب تسلیم کنیم.» مگر تو بی غیرت درین پروسه خیانتکارانه شامل نبودی و نیستی؟؟؟‌برای تو بهترین گزینش خود کشی است که آنهم غیرت کار دارد.
آتش خاوری

>>>   در واقع نا امن کردن شمال افغانستان معامله پنهانی در بین خلیل زاد و آی اس آی پاکستان است. در قدم اول از بین بردن تمام‌ رهبران فارسی زبان‌ها مانند عطای نور و جنرال دوستم و محقق واحمد مسعود و سایر کسانی سد راه امریکا وپاکستان باشد. تسخیر شمال و کل افغانستان توسط طالبان و بعد از استقرار حکومت اسلامی طالبانی در افغانستان و سپس ترویج افراطیت اسلامی در درون کشور های آسیای میانه و استفاده از افراطیون اسلامی آسیای میانه برای جنگ با روس ها وتنگ تر کردن جغرافیای روسیه واز طرف دیگر تقویت حرکت اسلامی ترکستان شرقی یعنی ایغور های چنی ودر تنگنا قرار دان چین وتجزبه آن توسط افراطیون اسلامی اویغور می‌باشد. در چهار دهه اخیر افراط گرای اسلامی اسلحه خوبی وحتی می‌توان گفت که اسلحه قویتر از بمب اتم برای امریکا و پاکستان بوده است و توسط این اسلحه شوری را از بین بردند و هدف بعدی پاکستان و امریکا چین و روسیه هستن. اظهارات آخر عمران که امریکا را پایگاه نمیدهد فقط فریب افکار عامه در جهان ‌ بوده و می باشد. در پاکستان همه کاره جنرال جاوید قمر باجوه است و عمران خان فقط و صرف یک عروسک خیمه شب بازی بیش نیست و بیان اخیر او یکی از ترفند های استخباراتی آی اس آی پاکستان است و یک عوام فربی بیش نیست. امریکا معاهدات سیری فراوانی را با پاکستان امضا کرده است. از جمله آن ترویج افراطیت اسلامی آغاز جهاد مسلحانه در درون چین است. مگر اینکه استخبارات چین و روس توطئه امریکا و پاکستان را خنثی کند. اگر این بار طالبان دوباره در افغانستان مسلت شد یعنی بعد از تسلت کامل افغانستان توسط پاکستان وطالبان وامریکا بعد از آن آغاز شکست چین و روس خواهد بود.
پروفسور نقشبندی ایران

>>>   هر دو ریس جمهور ایکه در این بیست سال حکومت
کردند یعنی کرزی و کوچی زی با عث این بدبختی در کشور اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است