دختران افغانستان جایزه جنگ جوانان پاکستان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۸    ۱۴۰۰/۵/۱۲ کد خبر: 167869 منبع: پرینت

قرار بود سرم به کارم گرم باشد و مدتی اینجا نباشم. امروز خبری شنیدم که برایم تکان‌دهنده بود. آمدم با شما شریک کنم.
روز یکشنبه است. معمولاً فرصتی پیدا می‌شود تا با دوستان و آشنایان صحبت کنم و خبر بگیرم. به دوستی که در کویته پاکستان زندگی می‌کند زنگ زدم و احوال گرفتم. از وضعیت کار و زندگی پرسیدم. گفت وضعیت کویته خوب است و آرام. با خنده گفت، «چیزی که لچک داشتیم افغانستان رفته». این دوست من از غزنی است و در منطقه سریاب رود زندگی می‌کند.

وقتی در مورد حرفش توضیح خواستم گفت؛
چندی است که میان قشر بیسواد جوانان پشتون در کویته هلهله‌ای افتاده. عکس‌های دختران افغانستان که به احتمال زیاد از فیسبوک برداشته شده دست به دست می‌شوند. آوازه است که افغانستان سقوط کرده و فقط چند شهر بزرگ باقی مانده تا طالبان همه کشور را تسخیر کنند. به این‌ها گفته شده که اگر افغانستان بروند و بجنگند می‌توانند پس از فتح شهرهای چون هرات و مزار و کابل دختران قشنگ و سفید فارسی‌زبان را غنیمت بگیرند و به پاکستان بیاورند. گفته شده که اگر بخواهند می‌توانند در افغانستان زندگی کنند و خانه‌ای را که دوست دارند غنیمت بگیرند چون اکثر مردم فرار می‌کنند و خانه‌ها خالی است.

جوانانی که یک عمر از فقر جنسی رنج برده به گمان اینکه می‌توانند از افغانستان یکی دو دختر قشنگ غنیمت بگیرند برای جنگ به افغانستان می‌روند. از سوی هم کسانی که در افغانستان کشته می‌شوند را ملاها با چنان کش‌وفش و میان گل و گلبرگ دفن می‌کنند که جوانان احساساتی دیگر آرزو می‌کنند افغانستان بروند و بمیرند.

طالبان و باداران آنها عملاً زنان و دختران افغانستان را برای جنگجویان پاکستانی جایزه تعیین کرده‌اند. این همان روش داعش در عراق و سوریه است که با تعیین جایزه زنان سوری و عراقی، جنگجویان وحشی و درندگان جنسی را از سراسر جهان به میدان جنگ می‌کشاند.
جنگ افغانستان جنگ کنیز گرفتن زنان شده. طالبی که در کوه و دشت می‌جنگد فقط به فکر رسیدن به آنسوی تپه است. جایی که به گمان آنها دختران سپید فارسی‌وان منتظرند تا کنیز گرفته شوند.

موسی ظفر
تصویر سلیمان منوری


طالبان در آنسوی خط مرزی



طالبان در آنسوی خط مرزی منتظر ورود به افغانستان



سلیمان منوری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان مرزی
دختران افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   محترم ظفر صاحب !
این اولین دفعه نیست که وضع جنین میشود در وقت جهاد عرب ها وهابی به پاکستان میامدند و ازطریق کمک ها به استاد سیاف دختران بسیار سفید و قشنگ افغانی را میگرفتند و عیش میکردند و چند مدت که تیر میشد عربها که پس به وطن شان میرفتند این دختران را هم با خود میبردند و تا میدان هوایی اسلام آباد با ایشان میبودند باز به کدام بهانه عرب خود را از دختران گم میکرد و پرواز میکرد دختر که زن عرب شده بود او را درمیدان هوایی رها میکرد. این سنگ تهداب همین سیاف بی ....مانده است و فعلا طالبان بی رحم و جاهل قرن همین راه غلط سیاف را دنبال میکند خداوند همه آنها را به غضب ابدی خود گرفتار کند اول سیاف و بعدا تمام رهبران و پیروان طالبان جاهل و بی فرهنگ را (آمین).
کمال

>>>   کافر از این وحشی ها شرف دارند
هارون

>>>   طالبان دروقت قدرت شان که حکومت را در دست داشتند مناطق را که میگرفتند با دختران زنا میکردند و زیاتر دختران را بطرف کندهار و غزنی بردند طالبان نه اداره را میفهمید و نه کار دفتری را در دفترها همان خرگری کشتی گرفتن و مستی و ساعت تیری میکردند پیپ های خالی روغن را میزدند و رقص میکردند میز ها و چوکی ها را از ادارات پس کرده بود دوشک و بالشت مانده بود نسوار میزد باز زیر دوشک تف میکردند همرای نان چاشت دوغ خوردن حتمی بود بعدا به خواب میرفتند تا ناوقت بعد ازچاشت در خواب بودند. خانه ها و موسسات را شبانه غارت میکردند بالاخره هر عمل زشت و ناروا را انجام میدادند. حالا از اوقت کده بد تر شدند انواع شکنجه ها را یاد گرفتند و غلام ها حلقه بگوش پاکستان شدند. ملا برادر که مثل سگ زنجیر بدست پولیس پاکستان بود حالا رهبری این گروه پلید را میکند همان ....برادر و همان ....پیروانش.
امیری

>>>   صرف می گویم که لعنت بر طالبان که تن به ناموس فروشی داده اند، این آرزوی پلید شان و خودشان را به گور خواهند برد و چیزیکه از طالب باقی خواهند ماند، همان لکه ننگ در تاریخ خواهد بود.
شمس تمنا

>>>   خداوند ناکام شان کرده ومیکند افغانستان بی صاحب نیست تا یک نفرافغان است زنده افغانستان است آرزو ها شوم وپلید شان را یه گور با خود میبرند

>>>   دختران سفید افغان پای تروریستها و تکفیریهای ترک( ازبک ،ترکمن و ایغور ) و قفقازی ( چچنی ،تاتار و...) بوسیله ترکیه به افغانستان می‌کشاند ،تنها رسم کنیزی و اسارت زنان در جنگ در اسلام مانده است که مسلمانان علاقه زیادی به عمل به آن دارند ،فرقی ندارد ،افغانستان،سوریه ،عراق و....
اعلا

>>>   ولی بلاخره طالب افغانستان را خواهد گرفت چونکه پشتونها متحد هستند وقتی اتحاد بود موفقیت هم حتمی است به همین خاطر پشتونها بیشتر از ۲۰۰سال در رس قدرت ذر افغانستان هستند بعضهایشان در ظاهر با هم مخالف هستند ولی موقع که منافع پشتون در خطر باشد همگیشان یکی هستند اقوام غیر پشتون در افغانستان با هم اتحاد ندارند و پارچه پارچه هستند پشتونها هم از همین نا اتفاقی سوی استفاده کرده هر کاری که بخواهند انجام میدهند خوب حالا دیده شود که آینده افغانستان چی خواهد شد...
ع ی

>>>   ان شاءالله این آرزوی شوم شانرا به گور خواهند برد مردم افغانستان بمانند آنها بی غیرت نیست مرد و زن با تیشه و تبر قیام در مقابل متجاوزین وحشی قیام میکنند افغانستان برای بدخواهان و ظالمان بی فرهنگ گورستان شان خواهد شد مردم قهرمان افغانستان مرگ را از بی ناموسی و بی غیرتی ترجیح میدهند
نیت مراد

>>>   وحشی های پاکستان غلط فکر کردند، افغانستان به گورستان آنها تبدیل میکنیم

>>>   خرس قطبی طالبان بیغیرت طالبان ترورستان دیگران را مثل خود شخص پست فطرت بی غیرت فکر کرده که همشیره و دختر خود را به حراج گذشت و تسلیم پاکستانی ها کرده دختر افغان انطور نیست به ناخن های خود شان چشم های چنین ذوق زده های بی ناموس را از حدقه چشم شان بیرون میکنند حال مردم دنیا قضاوت کنند که طالبان اله دست پاکستان واقعا از جمله بیغرت ترین انسان در جهان هستند و سر شان سر خوک و رفتار شان هم مانند خوک است .

>>>   اگر افغانستان ده بمب اتم می‌داشت این بمب ها را
به طور ناگهانی به سمت چرکستان شلیک میکرد
تا بشریت از شرر این کشور میکروب صفت راحت میشد

>>>   اعلامیه اعلامیه
به هموطنان با غیرت افغانستانی
اگر هریک از این میکروب ها را دستگیر یا اسیر کردید
به دولت تحویل ندهید اینها را پس از اسیر کردن
جلویی سگ های گرسنه بندازید تا خوب بلعیده شونند
تا دیگر کسی فکر تجاوز به ناموس نیافتد
این جنگ مذهب نیست جنگ دفاع از ناموس است

>>>   بخدا قسم کشتن اینها حلال است آن هم به بدترین
شکل اگر اینها را پس از دستگیر کردن تحویل دولت
فاسد غنی بدید اشرف غنی دوباره آنها را به پاکستان
تحویل میدهد
توصیه من به مردم افغانستان اینها را پس از اسیر
کردن سنگسار کنید و بعد جسد نجسشان را جلویی
سگ ها بندازید تا محو شونند

>>>   هیهات منه ذله
چرکستانی باید به خواب ببیند چنین روزهایی
اگریک نفرهم ازما مانده باشد کشور به دشمن نمیدهیم

>>>   بسېار بی غېرت و بى شرم انسان هستۍ منوری! ديگر چيزى نبود كه خواهر و مادر خودرا را در كار بوردى در اين بازى كثيف سياست !!

>>>   ای خدا کجاشدند مردان غیور وبا غیرت این ملک؟
کجارفتند بزرگانی چون احمدشاه مسعود واین دیار به دست شغالان افتاد

>>>   خطاب من به دختران هموطنم: خواهران بزرگوار چرا عکس خود در فیسبوک میگزارید که این چرکستانی ها سوع استفاده کنند ودروغ ببافند
به اهالی کویته واوجوانا میگویم که اگر به افغانستان بیایید نه تنها دختری نصیبتان نمی شود که شاید من حیث یک بچه بی ریش به کار افغانهای غیور بیایید پس بشتابید که اسباب طرب وظرف چرب آماده است
جهنمی برایتان بسازیم که بی تنبان از ان بگریزید!
عبدالله افکاری

>>>   با آغاز خروج نیروهای خارجی، سپاه طالب مانند لشکر مور و ملخ از ناکجا آباد پیدا شد و در مدّت کوتاهی، بیش از 100 ولسوالی را اشغال کرد. پرسشی که در گلوی صاحب نظران و تحلیل‌گران بند مانده این است که چرا و چگونه طالبی که در 20 سال به تعداد انگشتان یک دست نتوانسته بود ولسوالی بگیرد، در مدّت اندک نیمی از ولسوالی‌ها را تسخیر کرد.

جالب این‌که این ولسوالی‌ها با جنگ به چنگ طالبان نیفتاد؛ بلکه بدون جنگ و در موارد بسیاری با تمام امکاناتش به طالبان تسلیم داده شده است. در برخی از ولایات مانند بدخشان، نیروهای امنیتی ساعت‌ها و حتّی یکی دو روز پیش از رسیدن طالبان، ولسوالی‌ را رها کرده بودند. ولسوالی‌هایی که در برابر طالب مقاومت کرده، سربلند و با عزّت مانده و دست طالب به آن‌ها نرسیده است؛ مانند بلخاب؛ دره‌صوف و چارکنت و ...

با گذشت سه ماه از این حوادث، حالا آشکار شده است که واگذاری ولسوالی‌ها به طالبان یکی از مواد توافق‌نامه امریکا با طالبان بوده است. آگاهان سیاسی محتوای این ماده را این‌گونه افشا می‌کنند. «هم‌زمان با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، نیمی از ولسوالی‌ها به طالبان رها می‌شوند. پس از آن که موازنة قوا ایجاد گردید، مذاکرات صلح بین حکومت افغانستان و طالبان شروع و قدرت به اداره موقت تحویل می‌گردد.»

زلمی‌ خلیلزاد، پیرامون واگذاری ولسوالی‌ها دوبار با اشرف غنی و عبدالله دیدار و گفتگو کرد؛ آن‌ها در آغاز نپذیرفتند؛ امّا تهدید به قطع کمک‌های امریکا، کمر غنی و عبدالله را خم کرد و ناچار به تسلیم شدند و پروسه تسلیمی ولسوالی‌ها آغاز شد؛ چنان‌که رهایی 5000 زندانی طالبان سرانجام با فشار امریکا عملی گردید.
براساس آن ماده از توافق‌نامة طالبان و امریکا، اکنون باید از حملات نظامی دو طرف کاسته و مذاکرات صلح حکومت و طالبان آغاز شود؛ امّا در اجرای این ماده از توافق‌نامه چند مشکل وجود دارد:

1. خیزش‌های مردمی؛ خیزش‌های مردمی علیه طالبان را تا این حد پیش‌بینی نکرده بودند. این خیزش‌ها برخلاف انتظار آن‌ها همة مناطق و همه اقوام را فرا گرفت. مردمی که برخاسته و از خانه و زندگی خود دفاع می‌کردند، از حکومت می‌خواستند در پهلوی آن‌ها ایستاد شود و به خیزش‌ها سلاح و برخی امکانات برساند. در آغاز حکومت نیز مصمم به نظر می رسید؛ امّا خلیل‌زاد خود را به کابل رساند. پس از این سفر، حمایت‌ حکومت از خیزش‌های مردمی کند شد. در نتیجه خیزش‌های مردمی که حالت تهاجمی داشت و می‌رفت که ولسوالی‌ها را پس بگیرد، حالت دفاعی به خود گرفت. نمونه‌هایی آن را در بلخ، بدخشان، هرات، پروان و کاپیسا شاهد هستیم.
چند روز پیش وزیر دفاع امریکا خطاب به حکومت افغانستان گفت که نیروهای امنیتی افغانستان باید از پیش‌روی طالبان جلوگیری کند. یعنی خود حق حمله و تهاجم را ندارد.

2. سرکشی حکومت؛ چالش دیگر در اجرای این توافق‌نامه اشرف غنی است. وی سرسختانه به چوکی چسپیده و نمی‌خواهد قدرت را به اداره موقتی بسپارد که طالبان در آن سهم عمده دارند. تهدیدهای خلیل‌زاد نیز تاکنون تأثیر نداشته است. اشرف غنی به این نتیجه رسیده که در اداره موقت و حکومت آینده جایی نخواهد داشت؛ زیرا او نه جایگاه مردمی دارد و نه حزب قوی و با وجود طالبان، ادّعای نمایندگی از قوم پشتون را نیز نمی‌تواند.

3. عهدشکنی طالبان؛ طالبان نشان داده‌ است که اگر مجبور نباشد، به هیچ‌عهد و پیمانی متعهد نمی‌ماند. به رغم توافق‌نامه، طالبان تلاش می‌کند از ضعف حکومت استفاده کرده قدرت را به زور تصاحب کند و امریکا را در برابر عمل انجام شده قرار بدهد. تهاجم طالبان به مراکز ولایات هرات، قندهار، هلمند، غزنی و تخار نقض آشکار توافق‌نامه یادشده است. این را امریکایی‌ها هم اعلام کردع‌اند و برای همین هم طیاره‌های جنگی امریکا در قندهار و هرات مواضع طالبان را بمب‌باران کردند.
پاکستان هرچند در ظاهر با امریکا همراه هست؛ امّا درواقع از طالبان در گرفتن قدرت به زور حمایت می‌کند. گفته می‌شود در روزهای اخیر هزاران جنگ‌جوی پاکستانی مرکب از نیروهای امنیتی، طلبه‌های دینی، داوطلبان مزدور و گروه‌های افراطی برای جنگ به افغانستان فرستاده شده اند.

4. باور برخی صاحب‌نظران سیاسی این است که برنامه اصلی ایالات متحده امریکا تبدیل افغانستان به داعشستان است. در دهة هشتاد امریکا در افغانستان شوروی را شکست داد، روس‌ها این شکست را در سوریه جبران کردند؛ اکنون نوبت آمریکاست که به روس‌ها، چینی‌ها وایرانی‌ها در افغانستان درس بدهد. امریکا این درس را با دستان داعش به رقیبان جهانی خود خواهد داد. (این موضوع را در نوشته دیگری بررسی خواهم کرد.)

بنابراین خیزش‌های مردمی، مخالفت اشرف غنی با کناره‌گیری و سرکشی طالبان اکنون بحران افغانستان به بن‌بست رسانده است و از مسیری که امریکایی‌ها طراحی کرده بودند بیرون برده است. این وضعیت فرصتی برای مردم به وجود آورده که بتوانند سرنوشت خود را به دست بگیرند و برای تعیین آن بجنگند. اکنون نوبت مردم است که با افراط‌گرایی و خشونت به نام طالب و با فساد، قوم‌گرایی و استبداد به نام حکومت مبارزه کنند.

>>>   افغانستان خانه من و همه مردم خواهر برادران من ، به شایع هات هیچ توجه نکنید ناموس مردم ناموس ماست ، در مناطق افغانستان که زیره تصرف امارت اسلامی است امن و امان است و نه مالی تصاحب شده ونه ناموسی کسی ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   هر دختر افغانستانی این شهامت را دارد که ده طالب خبیث بی دین خوارج کثیف بی عقل بیسواد را به جهنم بفرستد.

>>>   لــروبـــــر یکی است !!!

>>>   غنیمت برندن دختران افغانستان این قدر اسان نیست ولی بی ناموسها مانند شما شاید ناموس خود را در مقابل پول لیلام نماید و حالا کوشش دارید که پیش از پیش راه لیلام انرا برایشان برابر سازید و به تبلیغات بی ناموسانه شروع نموده اید ناموس شما بیغیرت ها پیش از این نیز لیلام بود و در میدان بگرام دیگر جای پیدا نمیشد که ک و س های لیلامی را نگهدارند

>>>   به هر قیمتی که میشود هر فامیل باید یک میل سلاح کلاشینکوف و ده شاهجور و سه صندوق مرمی دز خانع تهیه کنند و کثیف های طالب خوارج را بکشید و به جهنم بفرستید.

>>>   فعلا که ارزوی دختران هرات را بدل کافرشان مانده وعین سگ مردار شدند
سرنوشت کشور به دست مردم افتاده هیچ نیرویی جلودار مردم نیست

>>>   حرفهای موسی ظفر را قبول ارم اینها فقط بدنبال ناموس شما هستند پس بکشد انها را. که همان داعش هستند //
نادر افشاری . ایران

>>>   رسول اکرم فرمود حکومت با کفر باقی می ماند لیکن باظلم باقی نمی ماند پوزه ظالمین درافغانستان به خاک مالده میشود چه شوروی باشد یا آمریکا یا طالب وحشی

>>>   تا وقتی یک قطره خون در بدن ام است از خاک و ناموس وطن دفاع خاهم کرد . ما همیشه پیرو حق انسانیت بودیم و هستیم .مرگ خاینین وطن مرگ به شغال لان وطن ..زنده باد اسلام زنده مردمی شریف افغانستان خراسان .
با احتیرام وحید الله

>>>   ناموس مسلمین خط قرمز است
علی علیدوست مشهد

>>>   کمال بی .....یکباردیگر جنگ طالبان وحشی توسط دیدگاه پوچ و جاهلانه شان توجیه کردند و برضد استاد سیاف دهن ....خود را بازکردند و این چوچه کمونست وطنفروش تاهنوز نمیدانند که لنین زاده لعنتی و کمونست وطنفروش استاد سیاف که هزار مرتبه از شما وطنفروشان کرده شرف دارند به جهاد مجبور ساختند و اگر استاد سیاف نمیبود امروزه خدا میداند در کجای کنارابهای روسها مرداری انها را پاک میکردید.
غضنفر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است