طالبان با شش‌ونیم میلیون دالر از خانه امرالله صالح
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۴۰۰/۶/۲۳ کد خبر: 168354 منبع: پرینت

طالبان روز دوشنبه با پخش یک نوار تصویری می‌گویند که در جریان عملیات تصفیه‌ای، از خانه امرالله صالح شش ونیم میلیون دالر را به دست آورده اند.
شهاب لیوال، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، به طلوع‌نیوز گفت: «مجاهدین ما امروز از خانه امرالله صالح شش ونیم ملیون دالر و هژده سکه طلا را بدست آوردند که به وزارت مالیه برگردانده خواهد شد.»
اما نه شخص امرالله صالح و نه هم کدام منبع نزدیک به او تا اکنون در این باره واکنش نشان نداده است.

از سوی دیگر، این نوار تصویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، ظاهرا حکایت از تیر باران شدن مردی با لباس نظامی از سوی طالبان دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی ادعا دارند که این رویداد در پنجشیر رخ داده است.
حشمت الله، باشنده پنجشیر در این باره گفت: «هرچه عاجل باید به این قضیه رسیدگی صورت بگیرد. وضعیت مردم پنجشیر نگران کننده است.»
نقیب الله، باشنده دیگر پنجشیر به طلوع‌نیوز گفت: «ازسوی نهادهای بین المللی و حقوق بشر باید پیگیری شود. این یک جنایت است.»

با این حال، طالبان می‌گویند که چگونگی این رویداد را بررسی می‌کنند.
مولوی عبدالحق حماد، یکی از افراد طالبان، به طلوع‌نیوز گفت: «این نوع ویدیوها و عکس‌ها برضد طالبان نشر می‌شوند، اما طالبان بارها ثابت کردند که این ویدیوها یا از سابق است و یا هم به کشورهای دیگر ارتباط دارد.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
امرالله صالح
نظرات بینندگان:

>>>   میگن که از خانه گل مرجان سه سیر سرخی وسپیده، هشت کیلو لب سرین وریمل وبلا بتر، پانزده صد جوره دریشی ویک پکول کهنه یادگار مولی پیداکردند.

>>>   طالبان کشف دلار و پول نقد از منزل امرالله صالح را رد کرد
به گزارش فارس، طالبان کشف پول نقد و انبار سلاح از خانه‌ امرالله صالح در پنجشیر را رد کرد.
«احمدالله وثیق»، معاون کمیسیون فرهنگی طالبان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز، کشف ۶.۵ میلیون دلار پول نقد و انبار سلاح از خانه‌ امرالله صالح در ولایت پنجشیر را رد کرد
وثیق جزییات بیشتری ارائه نکرد.
پیشتر ویدیوی منتشر شده بود که در آن شماری از نیروهای طالبان در حال جابجایی بسته های دلار داخل یک بیک هستند.
پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع طالبان گزارش داد که نیروهای این گروه در منزل شخصی امرالله صالح رئیس جمهور خودخوانده افغانستان حدود 6 میلیون دلار شمش طلا کشف کرده‌اند.
اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «خامه پرس» گفته، طالبان روز دوشنبه در منزل امرالله صالح معاون رئیس جمهور سابق افغانستان 15 شمش طلا پیدا کرده‌اند.
صالح در پی سقوط کابل به‌دست طالبان، به ولایت پنجشیر رفت و در آنجا به جبهه‌ مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود پیوست. پس از آن‌که مرکز پنجشیر نیز به تصرف طالبان درآمد، معلوم نیست که صالح به کجا رفته است.
در روز نخست سقوط پنجشیر، ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان گفته بود که براساس برخی گزارش‌ها، امرالله صالح به تاجیکستان فرار کرده است.
خود صالح تا کنون در مورد ادعاهای کشف پول و سلاح از خانه‌اش و نیز موقعیت خود چیزی نگفته است.

>>>   امرالله زمانیکه از ریاست عمومی امنیت ملی مشهور به ( کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک لمتد)توسط کرزی سبکدوش شده بوددوملیون دالر پول اپراتیفی آن ریاست ناملی رابا خود برده بود وبا عطای چور درتجارت سهیم شده بود او به دزدی دالر معتاد شده است
اوباید مانند حمید قیومی نادر اتش ودیگر دزدان سیکولار پیش از آمدن طالبان با گشتاره های دالر وطن را ترک میکرد اما تا آخر از چوکی دل کنده نتوانست
غ

>>>   کدام کشورها؟
خدا میداند که چه جنایتهایی کرده اید و فلم از آنها نیست ولی الله تعالی دیده و در روز جزا بالای شما حساب خواهد کرد

>>>   طالبان با دریافت مبالغ ملیاردی از امریکا و سگ های امریکا در جهان عرب ۲۰ سال جنگیدند و رهبران سام ملیونر سدند و هر گدام چندین زن گرفتند و قاچاق مواد مخدر و اسلحه گسب پدری شان است.

>>>   Wahid Payman
دیروز نزدیک بود خبر شش‌ونیم‌ میلیون دالر امرالله صالح را باور کنم. امروز با دیدن تصاویر شراب‌های منتسب به خانه صلاح‌الدین ربانی باورمند شدم که ط.البان از هر ابزاری برای این‌که خودشان را حق‌به‌جانب نشان بدهند، استفاده می‌کنند.
من با صلاح‌الدین ربانی بارها از نزدیک دیده بودم. صلاح‌الدین انسان بی‌ریا و جوان با دیانتی است.
خانه صلاح‌الدین ربانی در کارته پروان بود. تقریبا همه‌ی مردم کابل این را می‌دانند.
خانه‌ای که در وزیر اکبر خان ط.البان وارد شدند مربوط به سفارت چکسواکیا است، یعنی پیش از این به خارجی‌ها به کرایه داده شده بود.
حالا شماری از ط.البان رفتند و ادعا کردند که این شراب‌ها متعلق به صلاح‌الدین ربانی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است