ملا یعقوب: هیچ عضو طالبان حق کشتن کسی را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۴۰۰/۷/۳ کد خبر: 168486 منبع: پرینت

ملا محمد یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان به نیروهای این گروه دستور داده که بخاطر این‌که عفو عمومی اعلام شده، هیچ عضو طالبان حق ندارد کسی را به قتل برساند. او به نیروهای طالبان در مورد نقض فرمان عفو عمومی هشدار داده‌است.
در پیام صوتی گفت که “شنیده‌ام در نقاطی افراد طالبان کسانی را به خاطر دشمنی کشته‌اند.”

آقای یعقوب خطاب به نیروهای مسلح طالبان گفته‌است که “هر گونه تهدید و قتل افراد، مخالف اهداف طالبان است”.
او گفته در صورتی ‌که کسی با فرد دیگر منازعه شخصی داشته باشد، منازعه خود را باید از طریق محاکم امارت اسلامی حل و فصل کنند.
آقای یعقوب خطاب به نیروهای طالبان گفته‌است: “حتی اگر کسی برادر، پدر یا خویش و اقوام کسی را در گذشته در زمان اقتدارشان کشته باشند، تنها مرجع فیصله کننده در این موارد علما و محاکم اسلامی است.”

این در حالی است که اخیرا ویدیوهایی‌ که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان در پنجشیر و برخی نقاط دیگر مانند اندراب اقدام به محاکمه صحرایی ‘ افراد می‌کنند.
یکی از این ویدیوها‌ که در شبکه‌های اجتماعی افغانستان نشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان فردی را در کنار جاده‌ پنجشیر تیرباران می‌کنند.
برخی از نهادهای حقوق بشری طالبان را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا یعقوب
عضو طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   افرین بسیاریک کارنیک ودرست اگر به همین طور پبش بروید موفق هستید
احمد از کابل

>>>   ما به قانون پایپند هستیم ، و بسیار خوشحال شدیم که فرزنده امیر فقید امارت اسلامی چنین فرمانی صادر کرده است ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   قدرت و پول دو چیزی است که رهبران دولت ها میخواهند برای گرفتن و حفظ آن، پشتیبانی مردم را بدست بیاورند.
من نمیگویم که این کار بد است،بلکه مقصد من این است رهبران دولتی درین کار ها در مرحله اول منافع مردم را در نظر نمیگیرند،بلکه منافع خود را در نظر میگیرند.
اگر در هنگام جهاد شان،کدام مجاهد شان و یا اعضای خانواده مجاهد شان ،توسط کدام افسر ارتش کشته میشد و یا زخمی میشد و یا اسیر میشد،اگر موقع پیدا میکردند،در موتر این افسر و یا قاضی که این مجاهد را به حبس محکوم کرده بود،معین مقناطیسی نصب میکردند و توسط انفجار او را از بین میبردند،اما حالا که سر قدرت هستند،بخاطر جلوگیری از دشمنی های زیاد تر و در نتیجه حفظ جان خودشان،عفو عمومی اعلان میکنند.
عین موضوع در قسمت پول است.
طور نورمال اگر وضع اقتصادی یک مملکت در اثر بحران اقتصادی خراب شود، کار فرمایان در تعرفه های معاشات،همراه نمایندگان اتحادیه های صنفی میگویند که چون امسال وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست،بنأ امسال از ازدیاد تعرفه های معاشات صرف نظر کنید و یا به فیصدی کم یعنی نیم فیصد و یا یک فیصد قناعت کنید.
حالا ویروس کرونا نیز در حقیقت یک ضربه اقتصادی است و تقریباً تمام کشور ها درجه رشد اقتصادی منفی داشتند.
اما رهبران دولت ها چی کردند؟
چندین تریلیون دالر و ایرو برای جبران خسارت اقتصادی با فروش اوراق بهادار دولتی،که در حقیقت معاشات نسل آینده کشور است،این پول ها را در زد و برد با کمپنی های دلخواه شان دزدی میکنند و تقسیم میکنند و حیف و میل میکنند و پول این قرضه را باید نسل های آینده بپردازند،اما در پهلویش چه میکنند؟
یک مقدار پول به مردم نیز کمک میکنند که مردم بگویند که دولت خیر ببیند که چند دلار و یا ایرو به ما نیز کمک کرد.
خبر ندارند که دولت هزاران چند این پول را از نسل های آینده آنها دزدی کرده اند و در جیب خود انداختند و طفل شان پیش ازین که تولد شود و شروع بکار کند،ده ها و صد ها هزار دلار و ایرو قرضدار هستند.

>>>   بلی هم وطن همه دروغ است در ولایت دایکندی
سیزده نفر تسلیم این آدم کشان شده بونند به ظرزی
فجیع تیرباران کردن روی تان سیاه به این عفوه
دروغ دروغ دروغ هزاران مر تبه دروغ

>>>   بلی بلی بلی؟؟؟!!!
تیغ خونریز طالبان بدون نوشیدن خود آرام گرفته نمیتواند طالب باید هرلحظه خون بیاشامد و مانند ضحاک ماردوش باید مغز سر انسانها را بخورد این است سرشت طالب این موجود ... و ظالم و بیدین و بی خدا را آی اس آی پاکستان برای کشتار، ترور، انتحار و تخریب ساخته است و هدف پاکستان تخریب افغانستان و قتل عام مردم است. ملایعقوب پسر ملای کور و مزدور پاکستان دروغ میگوید در ظرف چند هفته هزاران انسان بیگناه را شبانه از خانه های دستگیر و اعدام صحرایی کرده اند. در شمال افغانستان جریان قتل عام و اعدامهای صحرای هر شب جریان دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است