در شرایط کنونی چه کارهایی را می‌توانیم انجام بدهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۴۰۰/۷/۴ کد خبر: 168496 منبع: پرینت

هیچ کسی شک ندارد که طالبان نمی‌توانند حکومت کنند و مردم نمی خواهند زیر سلطه طالبان که حقوق همگان را (به جز گروه طالبان و افکار و برداشت های خود شان را) ۱۰۰ در ۱۰۰ نادیده گرفته آند، برای طولانی مدت به عنوان رعیت و «بیعت شدگان» زندگی کنند.

این قابل درک است، در شرایط سرکوب لجام گسیخته و خطر همه جانبه از سوی لشکر تازه از کوه به شهر ها آمده طالبان (به قول سران خود طالبان: «هنوز معاشرت و روابط با آدم ها را نیاموخته آند» به باور مردم «انها هنوز اهلی نشده اند» شاید خیلی از شیوه های مبارزه و مقاومت زیاد در دسترس و ممکن نباشد، ولی چیز هایی است که میتوان انجام داد و باید انجام داد.

ثبت دقیق رویداد های که توسط طالبان برضد افراد ویا جمع و آدرس ها صورت می گیرد و همگانی سازی سریع و گسترده آن.
کار تبلیغاتی و ذهنیت سازی برای حرکت های نافرمانی مدنی و اعتراضات خیابانی.
تشریح، تبلبغ و همرسانی خطا کاری های کوچک و بزرگ طالبان.
کار انفرادی تبلیغی با طالب شدگان تاجیک، ازبیک، ترکمن و هزاره های سنی و نشان دادن اشتباه بزرگ آنها که: در خدمت یک گروه بشدت فاشیستی قومی_مذهبی در آمده آند و دارند برضد منافع مردم خود شان به عنوان ابزار کار میکنند.
کار میان جوانان اطراف و شهر ها جهت آماده سازی برای روز های بعد.

تبلیغات وسیع و با مهارت در اینکه طالبان نمی‌توانند حکومت داری کنند، خدمات به مردم ارایه کنند، حقوق کارمندان و‌‌معلمان را بپردازند و...
کار تبلیغی گسترده جمعی (آنجا که ممکن است) و انفرادی، در افشاگری و محکوم نمودن سیاست طالبان بر علیه زن و حذف کامل زن از کار، سیاست و حکومت.
کوتاه سخن: هر کسی در این شرایط باید طوری کار کند که مردم روز بروز در برابر این گروه قرون وسطایی فاشیستی قومی مذهبی تنفر و انزجار پیدا کند.
زور مردم زور خدا است، یک روزی نه چندان دور این زور چون سیلاب طالبان را جاروب میکند، بی شک و تردید.
به امید آزادی مردم افغانستان از یوغ این گروه سرا پا جهل، خرافی استبدادی، ضد زن، ضد قومیت ها و‌ ضد آزادی !

نظر موج


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تبلیغات
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر طلسم شوم عربیسم بشکند یک شبه گلیم این فرآورده هایی عربی جمع میشود. بهشت خیالی سد بزرگی برای آزادی ماست!!!
آتش‌خاوری

>>>   امنیتی که طالبان تامین کردند کشور های غربی و امریکا در تامین امنیت شکست خوردند، در افغانستان امن و امانی است و به مرور زمان اقتصاد و دیگر مساٸل حل خواهد شد ، حکومت اسلامی ما جاویدان خواهد بود و هزاران سال پا بر جا خواهد بود این یعنی اقتدار
حبیب الله یوسف زی

>>>   آتش خاوری ،
مگر کشور های غیر مسلمان همه گل و گلذار است.

>>>   به نظر من این کشور قلابی و زورکی کشور بشو و ملت بشو نیست. نصف مردم اونجا اصن این کلمه‌ی نحس افغان و افغانی و افغانستانو قبول ندارن. حق هم دارن. چون افغان آدم بشو نیست. اوغان امتحان خودشو تو این 250 سال پس داده. راه حل تجزیه است و افغانها به پشت کوه برگردن. یکی از اشتباهات بسیار بزرگ شاهان صفوی این بود که این قوم بی‌تربیت رو از پشت کوه آوردن و در مناطق فارس نشین مثل هرات به تدریج اسکان دادن و نتیجه‌شو داریم می‌بینیم.

>>>   حبیب توازکجا میدانی که طالبها هزاران سال حکومت خواهد کرد. خواب دیدی. ! شاید فردا. روزی

>>>   مبارزه بر ضد طالبان اولویت هر فرد افغان است اما بلحاظ خدا با دامن زدن به تفرقه قومی باعث ایجاد درز درین مبارزه نشوید. اگر حمایه قوم پشتون با دیگر اقوام وجود نداشته باشد این مبارزه آغاز نشده راه بجای نخواهد بر که حتی در نطفه خنثی خواهد گردید. با ذکر شعار های میان خالی تفرقه افگن تان که نمونه آن از متن بالا کاپی شده خود را ازین زیاد تر روسیاه تاریخ نساخته و کوشش نمایید تا برای آغاز این مبارزه دست بدست هم داده و تلاش نماییم. ورنه خدا دارند که با بیان این طرز فکر شما بجایی برسید.
کار انفرادی تبلیغی با طالب شدگان تاجیک، ازبیک، ترکمن و هزاره های سنی و نشان دادن اشتباه بزرگ آنها که: در خدمت یک گروه بشدت فاشیستی قومی_مذهبی در آمده آند و دارند برضد منافع مردم خود شان به عنوان ابزار کار میکنند.
با عرض حرمت
هراتی

>>>   به یوسف زی
تا به حال خودتان میکشتید تا قدرت و ثروت را بگیرید حالا که گرفتید بازهم میکشید ولی به طور پنهانی حکومت شما خودش از هم خواهد پاشید بدون کدام دخالتی از خارج

>>>   انتخابات....ملت حقیقی و فرهیخته و با فرهنگ و بزرگ افغانستان در دوره ۲۰ سال جمهوریت زیر حملات انتحاری و خرابکارانه طالبان با دادن قربانی های فراوان ثابت کردند که خواهان جمهوری اسلامی هستند و با امارت طالبانی مخالف بودند.ملت حقیقی افغانستان با شرکت در انتخابات ثابت کردند که از قانون اساسی هر چند با کاستی های فراوان از ان حمایت میکنند و چنین قانون اساسی و جمهوریت را تضمین کننده پیشرفت و توسعه انچنان که شایسته این ملت است میدانند.اکنون امارت وحشت اسلامی همه صدا ها را خفه کرده و صدای ملت از جبهه مقاومت ملی پنجشیر تنها بلند است.ملت باید از این تنهاترین صدا همه نوع پشتیبانی کند.

>>>   شما که بر علیه طالبان تبلیغات کنید،طالبان نیز بر علیه شما تبلیغات میکنند.
شما خانم ها را در سرک ها روان میکنید که برضد طالبان و برای حقوق زنان تظاهرات کنند،طالبان نیز خانم های خود را و یا یک تعداد خانم های دیگر را چادری پوشانده و بیرق های خود را در دست شان میدهند تا به طرفداری طالبان مظاهره کنند.
شما اگر اعمال اشتباهی طالبان را بزرگ ساخته و در بین مردم تبلیغ کنید،طالبان نیز عمل باالمثل میکنند و اعمال شما را بزرگ ساخته تبلیغ میکنند.
مثلاً یک خانم را موسش را زرد رنگ میکنند و بیرق امریکا را در دست اش میدهند و یک شعار را نیز در دست اش میدهند که نوشته شده است،زنده باد امریکا.
بنأ دسیسه سازی در مقابل دسیسه سازی کار آسان است.
خصوصاً در میان افغانها که بسیار احساساتی عمل میکنند و کوچکترین یک دسیسه باعث میشود که مردم از خود احساسات نشان دهند و قانون را بدست خود بگیرند.
زیرا افغانها در طول صد سال گذشته در اکثر سینما هایشان فلم های هندی و بالیودی دیدند و قهرمانان این قلم ها ،بچه های فلم هستند و احساساتی هستند.
بنأ این راه بیرون رفت نیست،بلکه زمان ضرورت دارد تا بمروز زمان،کشور های همسایه افغانستان،منافع خود را در یک جامعه مدنی و یک دولت متمدن در افغانستان ببینند ،تا رمینه چنین تغیراتی در افغانستان مهیا شود.
بدبختانه در شرایط فعلی هم در ایران و هم در پاکستان.خواهان تشکیل دولت های مذهبی در افغانستان،بخاطر منافع خودشان هستند.
بنأ افغانستان علاوه بر این که مرکز تضاد های قدرت های بین المللی است،مرکز تضاد های قدرت های منطقوی و همسایه های افغانستان،بشمول پاکستان و ایران و هند و کشور های عربی نیز است.
این که این حالت تا چه زمان ادامه میکند،هیچ کس نمیتواند پیش بینی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است