از غرب متحد تا شرق متفرق
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۴۰۱/۹/۱۶ کد خبر: 171982 منبع: پرینت

اگر بی طرفانه و بدون حب و بغض قضاوت نماییم، غربی ها و اروپایی ها مردم هوشیار و دانایی هستند.
غربی ها باهم متحد، تقریباً همدل و همنواهستند. ایشان توانسته اند اتحادیه نظامی قوی «ناتو» را بسازند تا در شرایط نا گوار در کنارهم از یکدیگر دفاع نمایند، همچنان اتحادیه اروپایی را ساختند، مرز ها را برداشتند همکاری آموزشی و اقتصادی قوی و خوبی باهم دارند، جمع شان تقریباً جمع است، بر خلاف کشور های شرقی یکی بر فرق دیگری می زنند، گاهی بنام دین و گاهی بنام نژاد و زمانی بنام مذهب، عرب ها از غیر عرب چنان متنفر است که پرسان نکو، ایرانی ها عرب ها را بد می بینند، آنها را نامتمدن بدوی و سوسمار خور می‌گویند، اعراب در بین خود نیز با تیر و تفنگ اند، پاکستان با هندوستان در جنگ است، چین با جاپان، کوریا با کوریا.
مسلمانان شیعه سنی را مسلمان نمی دانند، سنی ها شیعه را غالی و بی دین می گویند.
خلاصه دنیای شرق خصوصاً دنیای اسلام در نفرت، بد بینی و دشمنی عجیب و غریبی بسر می برند، که گویی اولاد یک آدم نیستند و هرکدام موجوداتی از سیارات مختلف و جداگانه اند.
تا شرقی ها و مسلمانان سر عقل بیایند. بجای کین و نفرت به عشق و مهر و دوستی و همنوایی رو آورند، انسان وار در کنار هم، همنوا با یگدیگر زندگی نمایند قیامت قایم خواهد شد.
عمر مهربان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غرب متحد
شرق متفرق
نظرات بینندگان:

>>>   غربی ها متحد نیستند آن ها مستعمره یک کشور به نام آمریکا هستند. مابقی جهان هم مستقل از آمریکاست و بدیهی هست که با هم اختلاف داشته باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است