افزایش بی سابقه تولید تسلیحات نظامی در هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۴۰۲/۲/۳۰ کد خبر: 173109 منبع: پرینت

تولید دفاعی هند در سال مالی گذشته بیش از 12 درصد افزایش یافت و برای اولین بار از آستانه 1 تریلیون روپیه (12 میلیارد دلار) عبور کرد.
به گزارش رویترز، درحالیکه هند تلاش می‌کند وابستگی تسلیحاتی خود را به دیگر کشورها از جمله روسیه کاهش دهد، دولت این کشور امروز جمعه اعلام کرد: تولید سلاح و مهمات در این کشور برای اولین بار از 12 میلیارد دلار فراتر رفت.

هند، بزرگترین واردکننده تسلیحات در جهان در دهه گذشته، برای تقریبا نیمی از تجهیزات نظامی خود به روسیه وابسته است. اما روسیه به خاطر جنگ در اوکراین ارسال تجهیزات یدکی را که برای هند برای حفظ ناوگان تانک و جت های جنگنده حیاتی است متوقف کرده و تحویل سیستم های دفاع هوایی را هم به تاخیر انداخته است.
وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد ارزش تولیدات دفاعی محلی هند در سال منتهی به 31 مارس به 1.07 تریلیون روپیه افزایش یافت و انتظار می‌رود با دریافت اطلاعات برخی از شرکت‌های دفاعی خصوصی، بیشتر افزایش یابد.

بر اساس داده های دولت، صادرات دفاعی هند نیز افزایش یافته است و با جهش 24 درصدی به حدود 160 میلیارد روپیه در سال مالی گذشته رسیده است.
این کشور هواپیماهای دورنیر-228، اسلحه های توپخانه، موشک های برهموس ساخته شده تحت سرمایه گذاری مشترک با روسیه، رادار، موترهای زرهی، راکت و پرتابگر، مهمات و تجهیزات دیگر را صادر می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تولیدات نظامی
هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است