تولیدکنندگان اسناد جعلی برای مهاجران در فرانسه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۴۰۲/۴/۱ کد خبر: 173376 منبع: پرینت

پولیس فرانسه هشت تن را به اتهام تولید و فروش اسناد جعلی به مهاجران غیرقانونی دستگیر کرد.
دو تن از دستگیر شدگان کارمندان اداره پولیس هستند. در ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ سند جعلی هویت در فرانسه به دست پولیس افتاده است.
هشت فرد متهم به عضویت در یک شبکه تولید و فروش اسناد جعلی به مهاجران غیرقانونی، هفته گذشته توسط پولیس فرانسه دستگیر شدند. متهمان، هفت مرد و یک زن، که ۲۱ تا ۵۵ ساله هستند، بعد از دستگیری به دادگاهی در پاریس معرفی شدند.

دادستانی پاریس اعلام کرد که این افراد به اتهام «سازماندهی و کمک به ورود و اقامت غیرقانونی»، «تولید اسناد جعلی» و «رشوت به یک کارمند دولتی» به دادگاه فرا خوانده شدند. پنج تن از متهمان تحت بازداشت موقت و سه تن دیگر تحت کنترول قضایی قرار گرفتند.
دادستانی پاریس گفت که «دو تن از متهمان که در فرمانداری پولیس کار می‌کردند، در تسریع وقت ملاقات» برای تهیه اسناد جعلی نقش داشته‌اند. هردو متهم تا پایان دوره کنترول قضایی «از کار کردن در فرمانداری پولیس و بیرون رفتن از خاک فرانسه» محروم شده‌اند.

تحقیقات درباره شبکه تولید اسناد جعلی که در سپتمبر ۲۰۲۲ آغاز شده بود نشان می‌دهد که متهمان اسناد مربوط به کشورهای اروپایی را «شبیه اصل» تولید و زمینه استفاده حقوقی از آن در فرانسه را فراهم می‌کردند.
به گزارش کانال یک تلویزیون فرانسه، شبکه در بدل پرداخت حدود ۱۵ هزار یورو مجموعه‌ای از اسناد جعلی مانند کارت هویت، پاسپورت، لیسنس دریوری، ورق معاش ماهانه و سایر اسناد هویت معمولی را به فروش می‌رساند. بخشی از این اسناد جعلی در ترکیه تولید و سپس توسط بسته پستی به حومه پاریس ارسال می‌شد.

در یک گزارش دیگر، کانال ۲ تلویزیون دولتی فرانسه از قول وزارت داخله گزارش داد که در ۲۰۲۲ پولیس ۱۳۷۴۶ سند جعلی هویت را ضبط کرده است.
منابع پولیس گفته‌اند که استفاده از اسناد جعلی، مخصوصأ از طریق اینترنت به گونه وسیعی افزایش یافته و تشخیص این اسناد توسط پولیس بیش از پیش دشوار شده است.
بر اساس قوانین فرانسه، تولید اسناد جعلی و استفاده از آن تا پنج سال مجازات زندان و ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی را در پی دارد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسناد جعلی
مهاجران فرانسه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است