دولت هالند بر سر سیاست مهاجرتی سقوط کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۴۰۲/۴/۱۷ کد خبر: 173483 منبع: پرینت

دولت ایتلافی هالند روز جمعه پس از شکست در دستیابی به توافقی درباره محدودکردن ورود پناهجویان به این کشور سقوط کرد. اتحادیه مسیحی، یکی از چهار حزبی که دولت ایتلافی هالند را تشکیل داده، گزارش رسانه‌ها درباره استعفای نخست‌وزیر مارک روته را تایید کرد.
تیم کوییستن، سخنگوی اتحادیه مسیحی گفت: «چهار حزب تصمیم گرفتند که نمی‌توانند در مورد مهاجرت به توافق برسند. بنابراین، تصمیم گرفتند به این دولت پایان دهند.»

این بحران از زمانی آغاز شد که حزب محافظه‌کار، به رهبری نخست‌وزیر مارک روته فشارها را برای محدود کردن ورود پناهجویان به هالند آغاز کرد. با این حال، دو حزب دیگری که در تشکیل دولت ایتلافی سهیم بودند، از پیشنهاد حزب محافظه‌کار پشتیبانی نکردند، اتفاقی که اختلافات در دولت ایتلافی را شدت بخشید.

تنش‌ها در این هفته زمانی به اوج رسید که نخست‌وزیر مارک روته از دولت ایتلافی خواست از پیشنهادش برای محدود کردن ورود کودکان پناهجویی که از جنگ فرار می‌کنند، پشتیبانی کنند.
این پیشنهاد اختلافات را به حدی تشدید کرد که باعث به میان آمدن بحرانی در دولت ایتلافی این کشور شد.

رویترز گزارش داده است که کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هنگام ورود به جلسه اضطراری کابینه، که پس از پایان مذاکرات به بن‌بست رسیده مهاجرت برگزار شده بود، گفت: «روز غم‌انگیزی است».
او افزود: «ما برای مدت طولانی صحبت کردیم، اما نتوانستیم به توافق برسیم.»
دفتر نخست‌وزیر اعلام کرده است که مارک روته پس از جلسه کابینه کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

هالند در حال حاضر یکی از سخت‌ترین سیاست‌های مهاجرتی اروپا را دارد، اما تحت فشار احزاب راست‌گرا، نخست‌وزیر روته ماه‌ها در تلاش بود تا راه‌هایی برای کاهش بیشتر ورود پناهجویان جستجو کند.
درخواست‌های پناهندگی در هالند در سال گذشته با یک‌سوم افزایش به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید و دولت پیش‌بینی کرد که این تعداد در سال جاری به بیش از ۷۰ هزار نفر افزایش یابد.

این اتفاق باعث خواهد شد که فشار مضاعفی بر تاسیسات پناهندگی هالند وارد شود. در سال گذشته صدها پناهجو مجبور شدند در شرایط سخت با دسترسی اندک یا بدون دسترسی به آب آشامیدنی، امکانات بهداشتی یا مراقبت‌های بهداشتی به سر برند. نخست‌وزیر روته سال گذشته گفت پس از اینکه سازمان پزشکان بدون مرز برای اولین بار به هالند فرستاده شد تا به نیازهای پزشکی مهاجران در مرکز رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی کمک کند، از مشکلاتی که پناهجویان دارند احساس شرمندگی به دست داده است.

او در آن زمان قول داد که عمدتا از طریق کاهش تعداد پناهندگانی که به هالند می‌رسند، شرایط را در مراکز پناهجویان بهبود بخشد. با این حال، او نتوانست حمایت شرکای دولت ائتلافی خود را جلب کند.
مارک روته، ۵۶ ساله، طولانی‌ترین مدت رهبری دولت در تاریخ هالند به نام خود ثبت کرده است. او پس از ویکتور اوربان، از مجارستان، ارشدترین رهبر در اتحادیه اروپا است. انتظار می‌رود که او در انتخابات بعدی نیز دوباره حزب محافظه‌کار را رهبری کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت هالند
سیاست مهاجرتی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است