نوشابه های رژیمی سرطان زا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۴۰۲/۴/۲۴ کد خبر: 173538 منبع: پرینت

سازمان جهانی صحت اعلام کرد: اکنون آسپارتام، یک شیرین کننده مصنوعی که معمولاً در نوشابه ها استفاده می شود، به عنوان احتمالاً سرطان زا برای انسان طبقه بندی شده است هرچند میزان مصرف روزانه قابل قبول بدون تغییر باقی مانده است.
به گزارش فرانس24؛ فرانچسکو برانکا، مدیر تغذیه و ایمنی مواد غذایی سازمان جهانی صحت گفت: ما به شرکت‌ها توصیه نمی‌کنیم محصولات را کنار بگذارند و به مصرف‌کنندگان هم توصیه نمی‌کنیم که مصرف را به طور کامل متوقف کنند.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی که یافته‌های دو بررسی شواهد موجود در مورد آسپارتام را ارائه می‌کرد، گفت: ما فقط توصیه می‌کنیم کمی اعتدال را رعایت کنیم.
آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان سازمان جهانی صحت اولین ارزیابی خود را از سرطان‌زایی آسپارتام در نشستی در لیون فرانسه از 6 تا 13 ژوئن انجام داد. WHO گفت: گروه کاری آسپارتام را به عنوان احتمالاً سرطان زا برای انسان طبقه بندی کرد.

بر اساس شواهد محدود موجود، که به طور خاص مربوط به کارسینوم کبدی – نوعی سرطان کبد – در گروه 2B قرار گرفت. همچنین شواهد با قدرت محدودی در مورد سرطان در حیوانات آزمایشگاهی در مورد آسپارتام وجود داشت. با این حال محققان سازمان جهانی صحت اعلام کرده‌اند که مردم عادی نباید نگران این گروه از سرطان‌ها باشند چرا که با یک قوطی نوشابه بدون قند که معمولاً حاوی 200 یا 300 میلی گرم شیرین کننده آسپارتام است، یک فرد بالغ با وزن 70 کیلوگرم باید بیش از 9 تا 14 قوطی در روز مصرف کند تا دچار مشکل شود.
با این حال محققان سازمان جهانی صحت از همه مردم خواسته‌اند در مصرف نوشابه‌هایی که در آنها از شیرین کننده مصنوعی استفاده شده، اعتدال را رعایت کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوشابه رژیمی
سرطان
نظرات بینندگان:

>>>   سازمان جهانی صحت هم برای کمپنی های نوشابه سازی اعلانات میکند.
کدام شخص در یک روز نه تا چهارده قطی این نوشابه ها را مینوشد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است