کابینه آلمان طرح ساده‌سازی اعطای تابعیت را تایید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۷    ۱۴۰۲/۶/۲ کد خبر: 173844 منبع: پرینت

کابینه آلمان طرح ساده‌سازی اعطای تابعیت را تایید کرد.
این طرح پیشنهادی حکومت آلمان امکان تابعیت دوگانه را مساعد می‌کند و مدت اقامت مورد نیاز برای کسب شهروندی را کوتاه‌تر می‌سازد. این طرح پیش از اجرایی شدن باید به تصویب پارلمان برسد.
حکومت آلمان روز چهارشنبه مسوده پیشنهادی تسهیل اعطای تابعیت به خارجی‌ها را که به تابعیت دوگانه نیز جواز می‌دهد معرفی کرد. این طرح پیشنهادی پروسه کسب تابعیت آلمان را ساده‌تر می‌سازد و مدت زمان اقامت برای کسب شهروندی را از هشت سال به پنج سال کاهش می‌دهد.

بر اساس این مسوده، خارجی‌هایی که به سطح بالایی از ادغام اجتماعی و یادگیری زبان آلمانی دست می‌یابند، حتی می‌توانند بعد از سه سال اقامت شهروندی آلمان را کسب کنند. این قانون پیشنهادی پیش از اینکه اجرایی شود باید توسط هر دو مجلس پارلمان به تصویب برسد.
اصلاح قانون شهروندی یک وعده کلیدی حکومت ایتلافی اولاف شولتس صدر اعظم المان بوده است که در اواخر سال ۲۰۲۱ به کار شروع کرد. حکومت آلمان تلاش دارد برای رفع کمبودی نیروی کاری حرفه‌ای، افراد واجد شرایط را از خارج جذب کند.

نانسی فئزر، وزیر داخله آلمان روز چهارشنبه به گروه رسانه‌ای «شبکه تحریریه آلمان» گفت: «ما در وسط یک رقابت جهانی برای جذب بهترین مغزها قرار داریم. اما ما زمانی می‌توانیم بهترین مغزها را به دست بیاوریم که آن‌ها بتوانند در آینده قابل پیش‌بینی بخش کاملی از جامعه ما شوند.
خبرگزاری آلمان (دی پی آ) گزارش داده است که کسانی که به دلیل جرایم یهودستیزانه و یا نژادپرستانه محکوم شده باشند، از مزایای این قانون بهره‌مند نمی‌شوند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعطای تابعیت
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است