کمپ مهاجران در لامپدوسا ایتالیا مزدحم شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۴۰۲/۶/۷ کد خبر: 173876 منبع: پرینت

در حال حاضر مهاجران بسیاری جرأت می‌کنند که با عبور از راه بسیار پرخطر از شمال افریقا، از طریق بحیره مدیترانه مرکزی به جزیره لامپدوسا، در ایتالیا برسند. در دو روز گذشته، صدها مهاجر وارد این جزیره شدند.
به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزای «انسا»، منابع ایتالیایی روز گذشته در اقامتگاه اولیه در کمپ این جزیره بیش از ۴۲۰۰ مهاجر شمرده شدند که از میان آن‌ها ۲۵۰ مهاجر زیرسن و بدون همراه بودند. این سرپناه مهاجران در داخل این جزیره کوچک فقط گنجایش ۴۰۰ نفر را دارد.

این کمپ که توسط پولیس و ارتش نظارت می‌شود، در تابستان چندین بار بی اندازه مملو از مهاجران شده بود. براساس گزارش «انسا» به روز جمعه حدود ۱۹۲۰ مهاجر در جمعاً ۶۵ قایق به این جزیره رسیدند. این خبرگزاری به روز شنبه از آمدن ۱۷۰۰ مهاجر دیگر در ۴۵ قایق گزارش داده بود.

ادارات مسوول در ایتالیا برای کاهش مشکلات ازدحام در لامپدوسا تلاش می‌کنند که تا حد ممکن شمار زیادی مهاجران را با کشتی‌ها و یا کشتی‌های پولیس به داخل ایتالیا انتقال دهند و در آنجا به کمپ های دیگر تقسیم شوند.
ایتالیا به عنوان یکی از اهداف عمده برای مهاجرت از کشورهای افریقایی شهرت دارد. براساس ارقام وزارت داخله ایتالیا، در این سال بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر با قایق ها به این کشور رسیدند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمپ مهاجران
ایتالیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است