تیک‌تاک ۳۴۵ میلیون یورو جریمه شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۳    ۱۴۰۲/۶/۲۵ کد خبر: 173994 منبع: پرینت

یک سازمان ناظر بر حفظ حریم خصوصی ایرلندی تیک‌تاک را به دلیل کوتاهی در حفظ اطلاعات کاربران ۳۴۵ میلیون یورو جریمه کرد.
به گفته این نهاد، تنظیمات پیش‌فرض تیک‌تاک خطرهایی را برای کودکان زیر ۱۳ سال که مجاز به دسترسی به این شبکه نیستند در پی داشته است.
این نهاد ناظر تحقیقات خود را از سه سال پیش آغاز کرده بود.

در مقابل شرکت تیک‌تاک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با این تصمیم مخالف است و اشاره کرد که انتقادات این سازمان ناظر ایرلندی بر ویژگی‌ها و تنظیمات مربوط به سه سال قبل متمرکز شده است.
این نهاد ناظر موسوم به کمیسیون حفاظت از داده‌ها گفته که طبق تحقیقات انجام شده مسئله حفظ حقوق کودک و دسترسی آنها در این شبکه اجتماعی در نظر گرفته نشده است.

براساس این بررسی، تنظیمات پیش‌فرض در فرآیند ثبت‌نام که حساب‌های کاربران را عمومی می‌کرد و به هر کسی اجازه می‌داد که ویدیوها را مشاهده و نظر بدهند سبب می‌شود تا حریم خصوصی افراد نقض شود.
این تنظیمات پیش‌فرض همچنین خطراتی را برای کودکان زیر ۱۳ سال که با وجود اینکه مجاز نیستند به این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند، به همراه داشت.

براساس تحقیقات این سازمان دیدبان بر حفظ حریم خصوصی، کاربران نوجوان در هنگام استفاده از این شبکه و ارسال ویدیوها به سمت گزینه‌های «مخالف حریم خصوصی» سوق داده می‌شوند.
بخش دیگری از انتقادهای این نهاد ناظر ایرلندی به سازوکار دیگری تحت نام « پیوند خانوادگی» وارد شده است.
این مکانیزم به والدین نوجوانان اجازه می‌دهد که تا با همگام شدن با پروفایل فرزندانشان پیام‌های خصوصی و ویدیوهای آنان را کنترول کنند.

دیدبان حفظ حریم شخصی اروپا استدلال می‌کند که تیک‌تاک این موضوع را که آیا حساب والدین واقعا در اختیار قیم نوجوان قرار دارد یا خیر را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.
به گفته سازمان ناظر ایرلندی ضعف تنظیمات پیش‌فرض باعث شده تا بقیه کاربران بتوانند به نوجوانان کاربر در این شبکه اجتماعی به صورت مستقیم پیام‌ بفرستند.
این نهاد ناظر بر حریم شخصی در اروپا به شرکت مالک تیک‌تاک سه ماه فرصت داده تا درباره مواردی که به نقض حریم شخصی کاربران متهم شده راهکاری ارائه کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیک‌تاک
جریمه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است