کلیه خوک به بدن انسان پیوند زده شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۵    ۱۴۰۲/۶/۲۵ کد خبر: 173995 منبع: پرینت

پژوهشگران مرکز پزشکی «لانگون هیلت» در امریکا حدود دو ماه قبل یک کلیه خوک تغییریافته ژنتیکی را به بدن مردی ۵۸ ساله دارای تومور مغزی پیوند زدند.
با گذشت ۶۱ روز اکنون پژوهشگران می‌گویند که کلیه عملکرد پیوندی «بهینه» داشته است.
دکتر رابرت مونتگومری، مدیر موسسه پیوند لانگون دانشگاه نیویارک و رئیس بخش جراحی گفت: «ما در طول این دو ماه گذشته از مشاهده و تجزیه و تحلیل دقیق چیزهای زیادی آموخته‌ایم.»
او افزود: «دلایل زیادی برای امیدوار بودن برای آینده وجود دارد.»

گرچه پس از پیوند کلیه خوک به بدن این فرد، تغییرات سلولی جدیدی رونما شد که به داروهای سرکوب‌کننده ایمنی اضافی نیاز داشت، با آنهم پزشکان از عملکرد این پیوند رضایت دارند.
افزون بر این، در ماه گذشته نیز تیم تحقیقاتی دانشگاه آلاباما در امریکا دریافتند که کلیه‌های پیوندی نه تنها ادرار تولید می‌کند، بلکه شبیه عملکرد کلیه پایدار را در فیلتر کردن زباله‌های بدن ارائه می‌کند.
هر دو تیم تحقیقاتی از کلیه خوک‌های تغییریافته ژنتیکی استفاده کردند که به گیرندگانی که دچار مرگ مغزی شده‌اند، استفاده کردند.

با این حال، محققان می‌گویند برای تعیین اینکه آیا پیوند کلیه خوک می‌تواند مقصد درمانی برای بیماری کلیه مرحله نهایی باشد، به کار بیشتری نیاز است.
به گزارش انترنشنال، دکتر آدام گریزمر، مدیر جراحی برنامه پیوند کبد کودکان لانگون، چندی پیش در یک کنفرانس خبری گفت: «ما در حال به دست آوردن شواهد مهمی در مورد عملکرد خوب کلیه‌های خوک در محیط انسانی هستیم.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کلیه خوک
بدن انسان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است