آلمان همه چیز خود را بخاطر اوکراین از دست خواهد داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۴۰۲/۷/۱۱ کد خبر: 174101 منبع: پرینت

نیوزویک: آلمان مجبور می گردد برای سیاست ضد روسی خود "بهای وحشتناکی" را بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک، طارق سیریل عمر تاریخدان طی مقاله ای برای نیوزویک این نظر را بیان کرد که آلمان بهای وحشتناکی را برای سیاست ضد روسی خود خواهد پرداخت.

همانطور که نویسنده اشاره کرد، در غرب می گویند که روسیه باید در اوکراین "شکست" بخورد، در غیر آن تمام نظم بین المللی فرود خواهد ریخت و ظهور چین یک چالش است، به همین دلیل لازم است "از خود محافظت کند". با این همه، او خاطرنشان کرد که در واقعیت، احتمالاً بزرگترین مشکل از آلمان است.

این مورخ گفت که وضعیت اقتصاد آلمان باعث نگرانی آلمانی ها شده است: آنها به نخبگان سیاسی حامی منافع خارجی "ایمان" خود را از دست داده اند و از ارزش ها و روش های مرکز گرایان حاکم سرخورده شده اند.

به گفته او، مدل مدیریت آلمان در حال تجربه یک بحران دوگانه است: در اقتصاد و در سیاست. دلایل زیادی در این مورد دارد که سه مورد از آنها مربوط به درگیری در اوکراین است. اولاً، این باور عمومی وجود دارد که برلین منافع حیاتی خود را به نفع استراتیژی غرب قربانی کرده است. ثانیاً، نگرانی زیادی در مورد از دست دادن بیش از حد حاکمیت وجود دارد.

نویسنده ادامه داد: علاوه بر این، می توان در اینجا به ترس از تشدید درگیری و تبدیل آن به رویارویی آشکار بین ناتو و روسیه نیز اشاره کرد و خاطرنشان نمود که "پتانسیل مخرب" در اینجا "مشخص است".
این مورخ افزود: "برلین برای پیروی از سیاست غرب در قبال مسکو و پکن باید بهای وحشتناکی بپردازد".

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
اوکراین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است