پیروزی کریکت افغانستان بر تیم انگلستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۴۰۲/۷/۲۴ کد خبر: 174201 منبع: پرینت

تیم کریکت افغانستان در سومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳ برای اولین بار در برابر تیم قدرتمند انگلستان با اختلاف ۶۹ امتیاز (دوش) پیروز شد. این بازی در دهلی نو، پایتخت هند برگزار شده بود.
تیم ملی انگلستان برنده قرعه شد و توپ‌اندازی را انتخاب کرد. افغانستان که در آغاز توپزنی کرد، با از دست دادن تمام بازیکنانش در آخرین آور (دور) ۲۸۴ امتیاز به دست آورد و هدف ۲۸۵ امتیاز را برای انگلستان تعیین کرد.
اما انگلستان با از دست دادن تمام بازیکنان خود در آور (دور) ۴۱ تنها توانست ۲۱۵ امتیاز بگیرد و نتوانست به هدف تعیین شده برسد.
عنایت‌الحق یاسینی، خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی در دهلی نو می‌گوید این دومین پیروزی افغانستان در تمام رقابت‌های جام جهانی کریکت است. به گفته او با این پیروزی افغانستان دو امتیاز مهم به دست آورد.

این پیروزی تیم افغانستان بدون شک در روحیه آنها تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت زیرا آنها دو بازی اول خود را قبل از این باخته بودند.
خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید یکی از ویژگی‌های مهم بازی امروز افغانستان این بود که تقریباً همه بازیکنان در پیروزی تیم خود نقش داشتند.
تیم انگلستان در این جام جهانی از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند. این تیم در اولین دیدار خود در جام‌حذفی در مقابل مقابل نیوزلند شکست خورد اما پس از چند روز با اختلاف زیادی مقابل بنگلادش پیروز شد.

در آغاز بازی افغانستان با توپزنی رحمان‌الله گوربز، بسیار قوی ظاهر شد. اما سپس چند بازیکن خود را با امتیازهای کم از دست داد.
گوربز توانست به تنهایی۸۰ امتیاز برای افغانستان کسب کند.
انگلستان در اوایل توپزنی در نیمه دوم دو بازیکن اصلی خود را از دست داد.
در بازی از از تیم انگلستان جانی بیرستو، داوید ملن، جو روت، هری بروک، جوس باتلر، لیام لیوینگستون، کریس ووکس، سم کوران، عادل رشید، مارک وود و ریس توپلی حضور داشتند.

بازیکنان تیم افغانستان شامل چون رحمان‌الله گوربز، ابراهیم زدران، رحمت شاه، حشمت الله شهیدی، محمد نبی، اکرام علیخیل، عظمت الله عمرزی، راشد خان، مجیب الرحمن، نوین الحق و فضل‌الحق فاروقی بود.
در بازی‌های قبلی افغانستان در برابر هند و بنگلادش شکست خورده بود. بازی بعدی افغانستان روز چهارشنبه (۱۸ اکتبر) در مقابل نیوزیلند خواهد بود.
انگلستان نیز در دو بازی گذشته‌اش، یک برد و یک باخت دارد.
جام جهانی کریکت در پنجم اکتبر آغاز شد و تا ۱۹ نوامبر ادامه خواهد یافت.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کریکت افغانستان
تیم انگلستان
نظرات بینندگان:

>>>   این پیروز بزرگ ببرهای آبی را به کافه ملت غیور افغان تبریک میگویم

>>>   این پیروزی شگرف و افتخار آفرین رادر برابر تیم قهرمان جهانی قبلی( انگلستان ) به تیم ملی کرکت و مردم افغانستان تبریک می گویم . شاد و سلامت باشید قهرمامنان وطن

>>>   آفرین و هزار آفرین برشما شیر بچه های اصیل افغان که با پیروزی تان افتخار و سربلندی را نصیب مردم وطن عزیز مان افغانستان کردید، به امید پیروزی های هرچه بیشتر شما در بازی های آینده، مردم افغانستان به شما افتخار میکند.
بااحترام سخی اکه از سرپل

>>>   مردم افغانستان در خون غرق هستند ما مردم در فکر شادی بازی وکرکت وجشن وسرور هستیم هرات در خون غرق فلسطین در خون غرق دنیا در شوک ما در خوشحالی وسررو کرکت
اریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است