طالبان حملات اسراییل را محکوم کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۴۰۲/۷/۲۷ کد خبر: 174212 منبع: پرینت

حمله هوایی بر یک شفاخانه در نوار غزه که منجر به جان باختن بیش از ۵۰۰ فلسطینی شد، واکنش‌هایی را برانگیخته است.
طالبان در بیانیه‌ای وقوع این حمله را نکوهش کرده و آن‌را جنایت بشری خوانده است. در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است که اسراییل باید بی‌درنگ حمله‌‌هایش بر نوار غزه را متوقف بسازد.
روسیه، چین، سازمان ملل متحد و کشورهای دیگر نیز حمله بر شفاخانه در غزه را وحشتناک و قتل عام خوانده‌اند.

از سویی‌هم، مقام‌های بهداشتی در غزه گفته‌اند که بیشتر قربانیان این رویداد زنان و کودکان هستند. آنان افزوده‌اند که دست‌کم ۵۰۰ نفر در این حمله جان باختند و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.
یوسف ابوالریش، معاون وزارت بهداشت گفته است: «این‌ها خسارات بعد از حمله هوایی به شفاخانه است. اخیرا ارتش اسراییل به رییس شفاخانه ما تماس تلفنی داشت و هشدار داده بود که شفاخانه ما را بمباران می‌کند.»
محمد النقاع، پزشک گفته است: «حدود ۳هزار نفر در این‌جا پناه گرفته بودند. در حالی که در شفاخانه مشغول کار بودیم، بدون هیچ هشداری، حوالی ساعات شش و سی، شفاخانه ما هدف قرار گرفت.»
محمود عباس، رییس‌جمهور فلسطین گفته است: «آن‌چه امشب رخ داد، یک غم بزرگ و یک قتل عام بود که نمی‌توان آن را تحمل کرد. اسراییل امشب شفاخانه غزه را بمباران کرد.»

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در این باره گفته است: «حمله‌ای که بر شفاخانه غزه رخ داده، یک فاجعه و یک رویداد وحشتناک است. صدها نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.»
اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا چنین گفته است: «هیچ بهانه‌ای برای ضربه زدن به شفاخانه پر از غیرنظامیان وجود ندارد. همه حقایق باید ثابت شود و مسوولان این رویداد باید پاسخگو باشند.»
حمله بر این شفاخانه در نوار غزه اعتراض‌های را در کشورهای گوناگون جهان بر پا کرده است.

به گزارش طلوع، در سویی دیگر، ارتش اسراییل دست داشتن در این حمله را رد کرده است.
حمله‌های اسراییل بر نوار غزه در حالی ادامه دارند که جوبایدن رییس‌جمهور امریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، پشتیبانی‌اش را از اسراییل اعلام کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات اسراییل
طالبان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است