اقامت مهاجران اوکراینی در آلمان تا ۲۰۲۵ تمدید شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۴۰۲/۹/۵ کد خبر: 174392 منبع: پرینت

اجازه اقامت مهاجران اوکراین در آلمان تا مارچ ۲۰۲۵ تمدید شده است. شورای پارلمان آلمان به روز جمعه در یک نشست در برلین با یک مقرره حقوقی وزارت داخله کشور در این مورد موافقت کرده است.
به گزارش وزارت داخله این کشور به این وسیله مهاجران اوکراین نیازی ندارند تا برای تمدید اجازه اقامت شان درخواست کنند و نیز نیازی نیست تا در ادارات امور خارجی کشور، در این ارتباط وقت ملاقات بگیرند.

نانسی فیزر، وزیر داخله آلمان توضیح داد که این قاعده «یک کمک بزرگ برای ادارات امور خارجی کشور می‌باشد و برای مهاجران اوکراینی امنیت و یک دورنمای روشن ارایه می کند. ما بازهم از زندگی شمار زیادی مردم از اوکراین حفاظت خواهیم کرد، تا زمانی که این جنگ وحشتناک ادامه می داشته باشد.»
تمدید وضعیت حقوقی مهاجران برای انسان‌های که از جنگ تهاجمی روسیه از اوکراین به آلمان مهاجرت کرده اند، تا ۴ مارچ ۲۰۲۵ اعتبار دارد.

به گفته نانسی فیزر، در حال حاضر ۱،۱ میلیون اوکراینی در آلمان به سر می‌برند که در ارتباط با جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین از ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ به آلمان آمده اند. حدود ۳۵۰ هزار آن‌ها کودک و نوجوان زیر سن ۱۸ سالگی اند. در میان مهاجران بالغ، حدود دو سوم آنها زنان اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اقامت آلمان
مهاجران اوکراینی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است