اشرف غنی میلیون‌ها دالر به فضل‌الرحمان داده
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۴۰۲/۹/۲۷ کد خبر: 174513 منبع: پرینت

همزمان با دعوت رهبر جمعیت علمای پاکستان، رییس امنیت ملی پیشین افغانستان گفته که روحانی پاکستانی میلیون‌ها دالر از حکومت سابق افغانستان می‌گرفت تا سران طالبان را برای مذاکره راضی کند.
رحمت‌الله نبیل این موضوع را در یادداشتی در شبکه اکس نوشته است.
آقای نبیل در این یادداشت نوشت: «مولانا فضل الرحمان از جمهوری اسلامی افغانستان میلیون‌ها دالر به بهانه رشوه [دادن] به سران طالبان برای راضی‌سازی آنها به مذاکره با نظام قبلی افغانستان دریافت کرد.»
رییس امنیت ملی پیشین افغانستان افزوده است: «او اکنون که انتخابات در پاکستان نزدیک است، ممکن است به اندازه کافی دالر دیگر از سازمان استخباراتی پاکستان دریافت کند و گویا اینکه وی می‌تواند با رشوه [دادن] به بعضی از سران طالبان، آنها را راضی سازد تا سران گروه تحریک طالبان پاکستان را یا به پاکستان تسلیم یا به مذاکره حاضر کند.»

این در حالی است که مجبیب‌الرحمان رحیمی، سخنگویی سابق عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت پیشین افغانستان در یادداشتی در اکس نوشت که حکومت سابق افغانستان «صدها میلیون دالر» به این روحانی پاکستانی رشوه می‌داده است.
سخنگوی رییس اجرایی حکومت پیشین افغانستان پرداخت چنین پولی به این روحانی پرنفوذ پاکستانی را «رسوایی» و «خیانت آشکار رهبران کذایی» حکومت پیشین افغانستان خوانده است.
آقای رحیمی از مولانا فضل‌الرحمان به عنوان «پدر معنوی طالبان» یاد کرده و افزوده که این روحانی پاکستانی «این رشوت را، بدون توجه به این‌که این پول از که و از کجا به دست آمده، به جیب می‌زده است».

آقایان نبیل و رحیمی مقدار دقیق پول مورد نظر را مشخص نکرده و توضیح نداده‌اند که کدام مرجع یا مراجع حکومت اشرف‌ غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان به این رهبر مذهبی پاکستانی پول داده است.
این دو مقام پیشین حکومت افغانستان درباره منبع اطلاعات خود توضیح نداده‌اند و همچنین در مورد این ادعای خود سندی هم ارائه نکرده‌اند.

به گزارش انترنشنال، مولانا فضل‌الرحمان از حامیان اصلی گروه طالبان در پاکستان خوانده می‌شود و به تازگی این گروه اعلام کرد که او را برای سفر به کابل دعوت کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این روحانی پاکستانی برای جلوگیری تبلیغات منفی علیه این گروه در پاکستان، به کابل دعوت شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فضل‌الرحمان
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   مولانا نا مولانا فضل الرحمن یکی از ریسان پر نفوذ مخفی ای اس ای پاکستان و در ضمن غلام پسمانده خور سی ای ای امریکا است این خاین نه شخصیت دینی دارد و نه شخصیت اجتماعی در نزد ملت افغانستان این شخص یک غلام اجیر استخبارات است طالبان شاگردان همین شخص خاین ساخته و پرداخته انست فاروق وردک وزیر سابق وزارت معارف چپاولگر دزد خاین از جمله شاگردان دیگری این مولانا نا مولانا است خلاصه کلام فضل الرحمن دشمن مردم افغانستان ریس مخفی ای اس ای پاکستان و دوست همکار طالبان ملا هیبت خان است حال شاگردان اش بخاطر قدر دانی ازین خاین انرا به افغانستان دعوت کرده اند.

>>>   حتما" پاروک وردک هم مجرایی خواهد داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است