ایران شریک تروریست های طالب است؟
با وجود شواهد و دلایل دشمنی علنی طالبان، چرا باید سردمداران حکومتی ایران خود را با آنان برادر دانسته و از هیچ کمکی به طالبان دریغ نمی کنند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۶    ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ کد خبر: 174656 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (Afghanpaper) حسن کاظمی قمی بازهم به دیدار قاتلان و عاملان انفجارهای کرمان و غرب کابل رفت و از آنان بخاطر انفجارهای اخیر قدردانی کرد.
عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان را به حضور پذیرفت.

درحالیکه داعش فرزند خلف طالبان است، اما برای رعایت جوانب خبری و ظاهر سازی سیاسی، جناب عبدالکبیر، داعش را مسوول انفجار های کرمان و غرب کابل معرفی کرد.
وی که یکی از عاملان اصلی ناامنی در منطقه است، با قدردانی از کمک و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: افغانستان خواهان توسعه و تحکیم روابط با ایران و تمام کشورهای همسایه است.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی عبدالکبیر، کاظمی قمی در این دیدار گفت ایران برای ترانزیت مشترک منطقه‌ای تلاش می‌کند تا با تقویت اقتصادی کشورهای منطقه و توسعه تجارت و با استفاده از این فرصت، کالاهای افغانستان به‌طور مستقیم به ترکیه و بازارهای کشورهای اروپایی برسد.
وی با اظهار اینکه سرمایه‌گذاران ایرانی با همتایان افغان آماده همکاری در بخش کشاورزی هستند، تأکید کرد: اگر افغانستان صادرات محصولات کشاورزی را آغاز کند، نخستین بازار این محصولات ایران خواهد بود.
ایران از نزد طالبان، تروریست که وارد می کند همین مانده که محصولات کشاورزی هم از نزد طالبان کند وارد کند تا به مسمومیت یکباره مردم خویش، نقش خود را در همکاری با تروریست های جهانی و دست پروردگان آمریکا تکمیل نماید.

در این دیدار یکبار دیگر جناب عبدالکبیر از نماینده و سفیر ایران قول گرفت تا تحت هیچ شرایطی از مخالفان طالبان در ایران حمایت نکند، بل آنان را وادار نماید که ایران را ترک کنند، درغیر آنصورت آنان را تحویل طالبان بدهد.
در حالیکه (بقول حسین جعفریان کارشناس ارشد ایرانی افغانستان،) طالبان بصورت واضح از مخالفان حکومت ایران در افغانستان حمایت کرده و حتی آنان را در پست های مهم دولتی و امنیتی گمارده اند.
(در ولایت هرات، هم مرز با استان خراسان رضوی همه کاره مسوول امنیتی طالبان مولوی توحیدی است که ایرانی و از قوم بلوچ بوده و دست راست عبدالمالک ریگی بوده است.
در استان فراه روبروی استان خراسان جنوبی، همه کاره امنیتی، قاری ضیایی ایرانی از قوم بلوچ و از قوماندانان عبدالمالک ریگی است.
در استان نیمروز مقابل استان سیستان و بلوچستان همه کاره مسوول امنیتی عبالمالک ملازاده ایرانی از قوم بلوچ که دست چپ عبدالمالک ریگی بحساب می آمد، میباشد.
چرا در سه استان هم مرز با ایران سه ایرانی مخالف نظام ایران، مسوول امنیتی و همه کاره امور امنیت باشند؟)
حتی اگر اینها ایرانی مخالف نظام ایران هم نمی بودند، بازهم هرفردی که در این سمت ها باشد باید در در راستای سیاستهای خرابکارانه آمریکا در منطقه و بخصوص فعالیت کند.

از نگاهی دیگر، مولوی نورمحمد اسلام‌جار والی طالبان در هرات که خود را شیخ الحدیث می نامد، در کتابی به زبان عربی شیعیان را «فرقه تکفیری» و «در طول تاریخ همدست کفار» توصیف کرده است. این کتاب در مدارس طالبان تدریس می‌شود.
وی در ماه ثور ۱۴۰۰ کتابی با عنوان «مباحث في العقيدة الماتريدية المسمى معتمد ماتريد من معتقد ماتريد» به زبان عربی نوشته است. بخشی از این کتاب به شیعیان اختصاص دارد. نگاه نویسنده این کتاب به شیعیان،‌ خصمانه و انکارکننده مذهب آن‌هااست. آقای اسلام‌جار در صفحه ۱۷۴ این کتاب «تشیع» را «فرقه قبوریه و تکفیریه» معرفی کرده که به نوشته او «بنیاد آن را عبدالله بن سبا یهودی» گذاشته است. از دید نویسنده، «اعتقاد به امامت» که از اصول پنجگانه مذهب شیعیان است،‌ مستلزم «انکار پایان نبوت حتی توحید و اعتقاد به تحریف قرآن» است.
والی طالبان در هرات، در کتابش شیعیان را به «ناسزا گفتن به صحابه» متهم کرده است. او باور دارد که شیعیان «ابزار دست کفار در میان مسلمانان در طول تاریخ» بوده‌اند.

ملامحمد حسن، رییس‌الوزرای کنونی طالبان، باری در باره شیعیان گفته بود: «آن‌ها مخالف اسلام‌اند و در افغانستان شمار آن‌ها اندک است، ما قصد همکاری با آن‌ها را نداریم، زیرا آن‌ها اعمال کفار و یهود را انجام می‌دهند، ولی در عین حال خود را مسلمان می‌دانند. من شخصا به ایران رفتم و دوستم به من گفت، نگاه کن به اسلام. در پاسخ گفتم: کجا است اسلام، این‌هایی که ادعا می‌کنند و فکر می‌کنند بر دین اسلام هستند، هیچ نشانه‌ای از اسلام در آن‌ها یافت نمی‌شود. آن‌ها فکر می‌کنند برای تطبیق اسلام تلاش می‌کنند و به همین منظور مساجد می‌‌سازند ولی در حقیقت هیچ نشانه‌ای از اسلام نزد آن‌ها وجود ندارد.»
شیخ عبدالحکیم حقانی، قاضی‌القضاتِ طالبان، در کتاب «الامارت الاسلامیه و نظامها» می‌گوید که مردم افغانستان، جز اعتقاد به مذهب حنفی، باورمندی به سایر مذاهب را ننگ می‌دانند.

با وجود این شواهد و همه دلایل دشمنی علنی طالبان با مذهب شیعه و کشور ایران و ایرانیان، چرا باید سردمداران حکومتی ایران خود را با آنان برادر دانسته و از هیچ کمکی به طالبان دریغ نکرده و نمی کنند؟
واضح است که هیچ جوابی برای این سوال و صدها سوال دیگری که در اذهان عامه ایجاده شده است وجود ندارد جز اینکه بگوییم اینها یا عاملان خارجی برای تخریب ایران اسلامی هستند و یا به اموری واقف اند که ما از آنها بی خبریم!

مگر طالبان با پول و کمک های وافر آمریکا و انگلیس در پاکستان ایجاد نشدند؟
مگر بارها بینظر بوتو دیگران افشاگری نکردند که عامل به وجود آوردن طالبان به دستور انگلیس و آمریکا بودند.
مگر طالبان در دوحه قطر پشت درهای بسته با آمریکا به توافق نرسیدند که در راستای منافع آمریکا در منطقه فعال باشند؟
مگر طالبان با توافق و کمک آمریکا، بر افغانستان مسلط نگردیدند؟
مگر اکنون هفته وار شصت میلیون دلار از آمریکا به طالبان اعطا نمی شود؟
و ده ها مگر و چرای دیگر.....
چرا سردمداران حکومتی ایران چشم و گوش خود را بر روی همه اینها بسته اند؟

حال قسمت دیگر ماجرا را بنگرید.
در خبر ها مکررا ذکر می شود که ایران شریک اول تجاری طالبان بوده و در حال تبدیل شدن به حامی اصلی طالبان در منطقه است.
سفر هفت روزه عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان به تهران (دوماه قبل) در حالی انجام شد که حکومت طالبان علاوه بر همکاری منطقه‌ای در جستجوی متحد سیاسی در منطقه است.
سفر هیات ۳۰ نفری مقام‌های اقتصادی از جمله وزیران تجارت و صنعت و اقتصاد طالبان به ایران در این مقطع زمانی به دلایل مختلف از اهمیت زیادی برای طالبان برخوردار است.
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور و سفیر ایران در کابل با سابقه‌ای که در سپاه قدس دارد، از افراد مطلع و تاثیرگذار در سیاستگذاری ایران در افغانستان است و در تمام نشست‌های آقای برادر حضور داشت و او را در دیدارهایش از جمله سفر به بندر استراتژیک چابهار همراهی کرد. هرچند گمان می رود که پشتوانه فکری نزدیکی به طالبان زیر سر حسن مرتضوی که فعلا معاون سفیر ایران در کابل و از اعضای با سابقه سپاه قدس باتجربه چهل ساله در امور افغانستان است باشد. اما واقعیت قضیه این است که این آقایان هیچ توضیح مستدلی در راستای نزدیکی به طالبان نداشته و یا مردم ایران و افغانستان را لایق آشکار سازی این سیاست مخوف و پنهانی نمیدانند!

امروز اگر سردمداران حکومتی ایران به ما نمی گویند که چرا با طالبان با وجود همه شواهد دشمنی آنان، رابطه برادرانه دارند، اما باید به مردم خودشان بگویند که چرا امنیت داخلی بخصوص مرزهای شرقی خود را فدای این رابطه منحوس و زجردهنده کرده اند.

خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران وطالبان
شریک تروریستها
نظرات بینندگان:

>>>   ایران با مردم خودش و مردمان افغانستانی بازی دوگانه میکند از یکطرف میگویند که هنوز ترورستان در سایه امن در افغانستان هستند و فعالیت خصمانه را انجام میدهند و از جانب دیگر با طالبان ترورست ظالم خاین دشمن انسان انسانیت رابطه تنگاتنگ میگیرند مانند بیست سال گذشته با طالبان روابط دارند و در تقویه حکومتداری شان از هیچ کمکی دریغ نکرده و نمیکنند در انفجار کرمان شهر به همان اندازه که ترورستان وابسته به طالبان مقصر است سردمداران حکومت ایران هم مقصر هستند روزی خواهد رسید که حاکمان و قدرتمندان ایران ازین همکاری و چاپلوسی به طالبان ترورست ادم کش ضد اسلامیت و انسانیت پشیمان گردند اما انزمان دیر خواهد بود.

>>>   😇🕳 رحمت اله نبیل بدتر و فاحشتر گفته [ ناموس داری افغانی !؟] لعنتت باشد نبیل افغان=افغانپشتون.
✍ (افغان و افغانی) نسبت هویتی (مردم افغانپشتونها یا پشتوزبانها) است.
✍ که بدترین ....روی زمین و ملعون شده خداوند است، این مردم قوم (افغان=پشتوزبان) همه شان خودشانرا به خاموشی زده است که بیغیرت و بیعزت ترین بشر در روی زمین هستند.
✍ اینها قوم سرکش پشتونوالی در برابر دیگر اقوام (جرم و جنایت و بی ناموسی کردن) را به (صواب شدن و جایز بودن) تلقی میکنند و افتخار شیطان-قومی هم می کنند !؟

>>>   😇🕳 رحمت اله نبیل بدتر و فاحشتر گفته [ ناموس داری افغانی !؟] لعنتت باشد نبیل افغانی=افغانپشتون.
✍ (افغان و افغانی) نسبت هویتی (مردم افغانپشتونها یا پشتوزبانها) است.
✍ که بدترین ....روی زمین و ملعون شده خداوند است، این مردم قوم (افغان=پشتوزبان) همه شان خودشانرا به خاموشی زده است که بیغیرت و بیعزت ترین بشر در روی زمین هستند.
✍ اینها قوم سرکش پشتونوالی در برابر دیگر اقوام (جرم و جنایت و بی ناموسی کردن) را به (صواب شدن و جایز بودن) تلقی میکنند و افتخار شیطان-قومی هم می کنند !؟
✍ مگر در تاریخ نشنیده اید که چندین بار همین افغانپشتون های بی ناموس ...،
✍ وضاحت بی ناموسی کردن و تجاوز افغانی=افغانپشتونی را در تاریخ شهیدان ((( چهل دختران ))) تازه و رپلی و تبلیغات کنید که روی افغانپشتونها سیاه گردد. این ننگ نیست این امر خدا و پیامبرش است که حق و ناحق و ملامت بشریت واضح شود.

>>>   ایران اسلامی؟🤔 ایران یک کشور اسلامی ...، بلکه یک کشور فرهنگی و تاریخی است و عقبه فرهنگی آن، بر جهالت، غلبه دارد. طالبان و داعش، گروه های تروریستی جدا از هم هستن؛ هیچ کدام مولود دیگری نیست. طالبان، زاییده جهل و خرافات و پسماندگی قومیتی است که توسط آمریکا، هویت پیدا کرد و چون بومی مناطق پشتون نشین دوسوی دیورند هست، امکان امحای آن بمانند داعش وجود ندارد، از طرفی، طالبان علیرقم مقاومت و پایداری، بخاطر ویژگی قومیتی و جغرافیایی، قابلیت تسری ندارد، در همان افغانستان محبوس مانده. اوغوهای شپشوی نیکتاپوش واسکت انتحاری را زیاد گنده میگیرید😁 علت انفجار ایران هم،کاملا به خود حکومت ....ایرانی مربوط است هیچ خارجی دخیل نیست. بحث تجارت و عرضه خوراکه به افغانستان که به گزارش یونیسف،بالای نود درصد مردم افغانستان سوتغذیه دارند، این خوراک رسانی و صادرات رو تقویت طالبان میدونید؟🤔 عجب! حکومت آخوندها، هرچه پیسه دارن خرج عربها میکنن، طالبان کجا بود؟🥱 ....

>>>   به نظر شما نویسنده محترم، ایران باید برای نابودی طالبان به افغنستان لشکر کشی کند تا شما راضی باشید. چه شما بخواهید و نخواهید طالبان یک واقعیت در فرهنگ و اعتقاد قوم پشتون است که سالهای دور تحت عنواوین مختلف بر افغانستان حکومت می کنند. طالبان کرواتی و کت و شلوار پوش غنی و دیگران و حالا طالبان ریش بلندو دستار پوش و هردو دست پرورده آمریکا هستند. مشکل اصلی شما خود مردمان افغان هستید که با همدیگر متحد نیستید و انتظار دارید تا دیگران مشکل شما را حل بکننند. مثلا ایران به طالبان حمله کندو شما حکومت بکنید. خوب آمریکا هم بع طالبان حمله و حکومت آنها را نابود کرد و بعد چی شد. 20 سال در اشغال آمریکا بودید، چه پیشرفتی کردید؟
مشکل کشور افغانستان، پیروی سران گروه ها و دولت مردان و مسئولین آنها از کشور های خارجی است. همین حالا نگاه کنید که مثلا جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود از آمریکایی ها و غربی ها برای پیروزی بر طالبان درخواست کمک دارد. واقعا خنده دار است که خود طالبان را آمریکا در افغانستان حاکم کرده است.
لطفا به جای سرزنش ایران برای رابطه اقتصادی و سیاسی با ططالبان خود را سرزنش کنید که با هم متحد نیستید. در عالم سیاست هیچ دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و ایارن هم از همین موضوع پیروی می کد و به دنبال منافع خود است.

>>>   طالبان یک جریان قومی و داخلیست و از خودمان هست جریان اپوزوسیون و خارجی نیست بنابرین همسایگان مرض ندارند با جریانات پشتونی کلنجار بروند تا حکومت تضعیف شود و بحران ایجاد شود تا مردم به کشورهای همسایه روان شوند
نویسنده همچین موضوع ساده ای را نمیداند؟

>>>   💯👈 نه، ایران شریک تروریست های افغانپشتونطالبان نیست، بلکه سران دولت ایران از جمله شکار شدگان یا فریب خوردگانی است که از ترفند جعل و دروغ های مکارانه و حیله گری های پشتوزبانها یا افغانطالبان نابلد و بی تجربه هستن که نیز خوش باور هم هستند که کلاه مسمومیت کننده افغانپشتون را زوده زود در سر شان میمانند.
👈 تفاوت تروریستهای صهیونیزم اسرائیلی با صهیونیزم افغانپشتونطالبانی اینه که:
👈 افغانپشتونطالبان از یک اقدام عمل نیک که ظاهرا به افغانپشتونطالبان اعتماد و باور ببخشد یا کسب کند تا دروازه رخنه نفوذ شوم شان باز گردد را میکنند و هم از طریق پیمانها به ظاهر مفید و در باطن آینده تباه کننده که است و هم از راه گفتار های چرب زبانی دوستی اخوت برادری همسایه اسلامی و...، به ذهن و گوش سران دولتی ایران شکر و شکلات طلسمی می ریزند تا درک و عقل شانرا از دست بدهند، بعدا با ترورستان شان وارد انتحار و انفجارات در ایران گردیدند و وارد عمل میشوند.
👈 اما اسرائیل نسبتا دشمن آشکار گفتار و آشکار دشمنی هستند که میگند ما دشمن و برباد کننده ای شما ایرانیان هستیم،
👈 دیگر اینکه سران دولت ایران مردمان ناافغانستانی که (فارسیزبانان یا ترکتباران) هستند و در واقع افغان=پشتون نژاد نیستند، همین مردم فارسیزبانان ترکتباران را عمدا بدبین و دشمن خود می سازند که مین قشر بزرگ ناافغانستان دربر گیرنده ۳/۴ سرزمین ناافغانستان بوده اند و هم در کشور های همسایه نسبت قومی-زبانی تباری-فرهنگی هم دارند، که اینها را ایران و پشتونها هر دو دشمن تصور میکنند.
👈 در اصل تحصیل کردگان ایرانی در مورد مردم و سرزمین تاریخی نا-افغانستان آشنایی عمیق و معلومات ۲۵٪ هم ندارند،
👈 که از همین دلیل و ناحیه ایران همیشه زودتر در اشتباه راهبردی مواجه شده و می شود، و نسبت به پیشگیری از حادثه، پس از ضربه خوردن به جبران نمودن سعی نابجا میکنند و دوباره فکر میکنند که دنبال آب رفته دیرتر بیل می گیرند که جلوگیری بشه که نمیشه.

>>>   به این نویسنده باید گفت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند. ایرانی ها می دانند بر اساس نیاز زمان چگونه تصمیم بگیدند و اقدام کنند. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی تر از آن است که این نویسنده گمان کرده است. لطفا واقع نگر باشید هر که هستید انصاف را از دست ندهید. قلم و قدم تان را برای خدا بردارید. این نظام پنج دهه بحران هایی را پشت سر گذاشته که هر کدام آن برای سقوط یک نظام سیاسی پوشالی کافی است. لطفا به فکر مردم و آینده خود تان باشید.
همین حالا نزدیک به .....میلیون مهاجر افغانی هموطن در ایران حضور دارند. برای رعایت حال آنها هم که شده زیاد به اربابان خود تان خوش خدمتی نکنید.
تأکید: لطفا واقعگرا باشید از دنیای خیالات و توهم خود را نجات بدهید.
مهاجری افغانی مقیم ابران اسلامی

>>>   کمنت من در باره این سناریو، به اقتفای مولانای اصیل اینست :
این جهان ازاول،سراسردرجنگ است گر خوب بنگری .
ذره با ذره کتله با کتله دین با دین
باوری.

>>>   ایران یک دفعه در اواسط قرن نزده میلادی به هرات برای تسخیر آن حمله کرد،به شکست مواجه شد.
بعد از آن با تمام دولت های افغانستان.چه چپی و چه راستی و چه شاهی و چه جمهوری و چه اشغالی و چه غیر اشغالی،همیشه روابط خوب داشته است و مقصد اش فقط توسعه مذهب شیعه در افغانستان است.
تنها در افغانستان هم در فکر توسعه مذهب شیعه نیست.بلکه در پاکستان و در عراق و در سوریه و در لبنان و در فلسطین و در یمن و سایر کشور های منطقه است.
در آذر بایجان نیز میخواست مذهب شیعه را توسعه دهد.الهام علی ایف گفت که جیل و پوستک ات را بردار و برو. اینجا جای شیعه ها نیست.

>>>   طالبان : ۲۵۰ ولسوالی از ۳۹۸ ولسوالی افغانستان در کنترل امارت طالبان است ( آن باقی است در کنترل خلافت داعش)

>>>   ما از ایرا گله نداریم.
آنچه ما میخوهایم افشای دروغگویی سردمداران رژیم ایران است.
رژیم ایران با ادعای نه شرقی و نه غربی وارد صحنه شد و خودش را حامی مستضعفین دنیا و به خصوص جهان اسلام قلمداد کرد و برای تحکیم ادعای خود هفته وحدت را بنا گذاشت و در همان اوایل استقرار حاکمیت خود تمام گروه های ضد دولت وقت افغانستان را در خود پذیرا شد و بعد با حمایت سازمان نصر و ایجاد هفت حزب دیگر گروه هشت گانه اهل تشیع را پایه گذاری کرد و در نهایت با ادغام این همه حزب و سازمان چیزی به نام حزب وحدت ساخت و یکی از عاملین جنگ های داخلی بین سازمانی شیعه ها و بعد جنگ های داخلی بین مجاهدین شد.
در شروع تجاوز امریکا ایران دست همکاری با امریکا و جهان داد تا جنگ در افغانستان شعله ور شود و در نهایت با کمک رسانی گوناگون به طالبان یکی از عوامل سقوط حاکمیت در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان شد و حالا از آب گل آلود ماهی میگیرد .
ما فقط به رژیم ایران میگوییم که کمی بیدار شود چون بعد حماس نوبت حزب الله است و بعد حزب الله پاک سازی عراق و در نهایت جشن سقوط نظام در تهران.
رنج ملت ایران رنج ماست و امیدوارم کار به جایی نرسد که روزی ما مهماندار ملیون ها ایرانی مهاجر در افغانستان شویم و بازی معکوس شود.

>>>   سلام حرف این خاینهای چاپلوس بیعزت وبی ریشه برای تمام اقوام افغانستان معلومدار شده هست اینها که جمهوریت اشرف غنی کرزای به امریکا و انگلیس بابا میگفت که بغیر دوزی بی ناموسی و فحشاگری ولندغری چیز دیگر برای ملت به ارث نگذشتن حال چاپلوسی کشورهای همسایه ها را میکند کی برای اینهالشکر کشی کند تااینها دوباره به قدرت برسه موفت خوری عادت اینها هست یکی از اینها رحمان رحمانی و پسرش که درالمان آپارتمان سازی سرمایه‌گذاری کرده هست حال خزانداری امریکا تحریمش کردن که سرمایش ازدوزدی قراردادهای پیمانکاری سوری داشت این نمونه اش هست حلال اینها را ببین به چه ظلت افتادند از احمدمسعود که رهبر جبهه باغوت هست چکارای که برای امریکا اروپا فرانسه چه خایه مالی و بی غیرتی میکند من طالبان را به این خاطر دوست دارم که دربرابرامریکا و اروپا و متحدانش باجها هشت کشاورزیان کردن اگزوز نمی بود چرا از عراق و سوریه نمیره بیرون زنده باد طالبان

>>>   به عنوان یک افغان به دو نظر دهنده ایرانی احترام میگذارم و حس وطن دوستی آنها را ستایش میکنم چون مثل مردم کشور من قوم پرست و نادان نیستند با اینکه در ایران هم اکثریت حکومت دست فارس است اما همه آنها وطن دوست هستند به همین دلیل روز به روز پیشرفت میکنند نه مثل ما که سایه طکدیگر را با تیر میزنیم

>>>   💣💥 تمامی ....و یا افغانپشتونطلبان شریک جرم تروریست های کرمان است، اگر داعش است و یا طالب باشد، چونکه این قوم ناقلین-اشرار غلام انگلیس و آمریکا بوده و است ....

>>>   @💋 یاک لفظ یا کلمه اصلاحی را بدقت توجه فرمائید که؛
همه مردم فارسیزبانان و ترکتباران (مردم ناقلین افغانپشتونطالبان زا پشتوزبانان را به القاب《وطنفروش》یاد) میکنند که مهنای گفته ای مردم کاملا دقیق است.
💋 ولی واقعیت اینست که مردم افغانپشتون کدام وطنی از خود شان نداشته و ندارند که فاقد فرهنگ، تاریخ و جغرافیا هستند،
💋 که ظهور مردم افغانپشتون/افغان به حمایت انگلیس سابق و امریکای امروزی صورت گرفته است زیرا که این مردم غلامنشی و ابزار بغاوتی و نیابتی بوده و این مردم اتکای بقای شانرا در حمایت کشور های مسیحی و و غلامکشور ها می بینند و بس.
فلهذا اگر دوستان ما و شما این گروه افغانپشتونی را بجای وطنفروش بهتر است بیوطن بنامیم،
💋 (افغانپشتونهای بیوطن های کوچی-ناقلین ناخواسته!
میرباز از زرمت پکتیا

>>>   😇 مردم پشتوزبان که افغان اند و یا که با فوم افغانپشتونطالبان هستند، خودی شانرا گروهی (انگ یا استیگما) در جامعه ساخته اند که کوشش توجیه-تبرئه خود را میکنند

>>>   جناب نوسنده ایران اینقدر ساده نیست که فکرش میکنید. ایران میداندکه3 امپر اطوری بزگ جهان در مدت یک قرن در افغاستان به زانوامدند ایا ممکن است ایران که اقتصادش از هم پاشیده وهمچنان وحدت ملی اش در حال پاشیدن است با کشوری مقابله کند که ایران تاریخش را خوب بلد است. ایران شهامت هحمود خان هوتکی وامثالهم را فرااموش نکرده است اگر غیرت داری خودت به میدان برای که معلوم کنیم کی مرد است وکی نامرد.منتظر ایران نباش.

>>>   ایران خوب میداند که دارد چکار می کند، سیاست اصلا در ژن ایرانی حک شده است و مثل اکثر افغان ها هوایی فیر نمی کنند و بی گذار به آب نمی زنند. هر کاری به موقع اش. ما را همین بی کله عمل کردن و عجول بودن تباه کرد، نمیدانم چرا هنوز هم عبرت نگرفته ایم...

>>>   ما از ایرا گله نداریم.
آنچه ما میخوهایم افشای دروغگویی سردمداران ....ایران است..
در جواب این دوست عزیز باید بگویم بروکمی تحقیق کن جوانان ایرانی دماغ صدام را که میخواست 3 روزه ایران را فتح کنه 8 سال به خاک مالیدن و چنان او را ادب کردن که سرنوشت اون فرد مغرور دیکتاتور عبرت تاریخ گشت، صدامی که آمریک و شوروی و اورپا و تمام قارون‌های عرب کمکش میکردند.
همین صدام 3 ساعته کویت را اشغال کرد.
ایران در عراق و سوریه و فلسطین از جمعیت سنی حمایت کرد همچنان که از شیعه حمایت کرد.
قرآن کریم در مورد کسانی که در دلشان مرض است می فرماید" فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ"

>>>   هم وطن حیف که ایران نمیدانند که
دوست است که دشمن
آنچه را ما دیدیم
دوست خود را دشمن حساب میکند
دشمن خود را دوست حساب میکند

>>>   لالا بیا ده کشور خودت مثل یک افغان زندگی کن هرجای دنیا باشی یا آمریکا یا اروپا مثل وطن نمیشه ده گف اینها نرو که سیاف احمدمسهود یادوستوم باعطا یاناصالح یابسم الله ده گف اینها نرو در بیست سال اینهابرای ما ملت چکارکردن یا به وطن کدام خدمت کردن کدام جارا آبادگران اینهابغیر شکم خودش یازیرشکم خودش هیچ چیز دیگر نکردن بیایم ما ملت افغانستان کشور خودبسازیم میگه الحمدالله امنیت سرتاسری برقرارهست ما مردم زحمتکش کارکن هستیم ده کشور خود خدمت کنیم ما چی میخواستیم امنیت حال که امنیت برای کی بجنگیم برای اینهای فرای مزدور اجنبی والله مردم بی مغز بی فکرهستیم مگرخداجان به ماچقدر عمر داده است که از عمر خود لذت نبریم اگر این حرف کارا به فرمانداری پس ماباید قبول کنیم که در خون ما یاغلامی یا چاپلوس در زات ما شما هست بیایم وطن خود دوم خانه وزندگی خود را بسازیم مگر چند سال عمر داریم که دربدر در آوارگی زندگی کنیم پاکستان را ببین بر سراین ملت دربدر چی آوردن ایران را ببین چه برسرما آوردن ترکیه را ببین چه برسر ما مردم بیچاره افغانستان میاره بیایم برای خود برای اولادی خود یک افغانستان آباد بسازیم برای دل خود زندگی کنیم

>>>   دوستان پشتون محبت فرمایند عوض علم کردن شاهان پشتونی چون هوتکیان روابط حسنه را حفظ کنند
قوت غالب مردم افغانستان از مرز ایران وارد میشود نیاز به جنگ و لشکر کشی نیست بستن مرز خود باعث نابودی قوت مردم میشود آنهم بدون لشکر کشی
همچین میگویید افغانستان قبرستان امپراطوری هاست انگاری ما ملت بیچاره در این همه سال بیجایی و بی وطنی سرخوش هستیم از نصرت پیروزی!
حرف های حاکمیت طلبانه گپ ما نیست گپ اوغان پشتون هاست
در رابط با سیاست با پشتون ها همین بس که ایران نمیخواد با طالب سرشاخ شود چون طالب حاصل تفکرات اوغان پشتون هاست و تا جایی که بتواند با اوغان ها سیاست بازی میکند تا سرکشی را مهار کند
و در پایان عرض کنم گپ دشمنی و غرض سخن ما نیست در اوغان پشتون ها دنبال کنید
یاحث

>>>   هیچ کشوری در جهان از نظر حقوق بشر کامل نیست. در واقع کشورهای اسکاندیناوی هم که این قدر به عنوان الگو مطرح می شوند نقض فاحش حقوق انسان ها را دارند و جنایات زیادی مرتکب شده و میشوند. آن ها از بیش از ۳۰ گروه تروریست ایرانی حمایت می کنند و به آن ها پناه می دهند. بنابراین از نظر ایران تفاوتی میان کشورهای جهان از این نظر وجود ندارد بلکه آن ها میتوانند بهتر یا بدتر باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است