انگلیس: حزب‌التحریر یک گروه تروریستی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ کد خبر: 174701 منبع: پرینت

وزیر داخله بریتانیا اعلام کرد که این کشور قصد دارد حزب‌التحریر را در صورت موافقت پارلمان، به‌عنوان یک سازمان «تروریستی» ممنوع اعلام کند.
جیمز کلورلی گفت این گروه به‌طور فعال «به ترویج و تشویق تروریسم» می‌پردازد.

جیمز کلورلی، وزیر داخله بریتانیا در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرده، گفته است: «حزب التحریر یک سازمان یهودی‌ستیز است که به‌طور فعال تروریسم را ترویج و تشویق می‌کند و از حملات وحشتناک هفت اکتبر به اسرائیل تمجید کرده است».
وزارت داخله بریتانیا گفته حزب‌التحریر در وبسایت خود از حماس به‌عنوان «قهرمان» ستایش کرده و حملات این گروه به اسرائيل را توصیف کرده است. بریتانیا این اقدام حزب‌التحریر را به معنای «ترویج و تشویق تروریسم» تعبیر کرده است.

اگر پارلمان بریتانیا تصمیم وزارت داخله این کشور را تایید کند، به این معنی خواهد بود که عضویت در حزب‌التحریر یا تبلیغ برای این گروه، ترتیب جلسات آن و حمل لوگوی آن در انظار عمومی جرم محسوب خواهد شد.
افرادی که این قوانین را زیرپا بگذارند، ممکن است با ١٤ سال زندان مواجه شوند.
در بیانیه آمده است که دولت بریتانیا این قدرت را دارد در صورتی که تصور شود این گروه «در تروریسم دست دارد» آن را طبق قوانین خود ممنوع کند.
وزارت داخله بریتانیا گفت که دفتر مرکزی حزب‌التحریر در لبنان موقعیت دارد و این حزب در ٣٢ کشور جهان از جمله بریتانیا فعالیت می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب‌التحریر
انگلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است