میخواهند پشتونها را به ازبکستان وصل کنند؟!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۴    ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ کد خبر: 174720 منبع: پرینت

شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبیکستان سیاستمدار پراگماتیک و رئالیستی است که مشی سیاست خارجی خود را در همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان و گسترش همکاری ها در منطقه و تامین صلح و ثبات اعلام کرده است.

دردمندانه برخی از عناصر افراطی پان تورک و بیمار تند رو در این کشور خواب ساختن ازبیکستان بزرگ و احیای امپراتوری تیمور را می بینند. این ها می خواهند بخشی از هند، بخشی از چین، بخشی از ایران و بخشی از قزاقستان و ترکمنستان را شامل ازبیکستان بزرگ آینده بسازند.
روشن است سراسر افعانستان، قرقیزستان و تاجیکستان هم باید در ترکیب این کشور خیالی شامل شود.

شوربختانه برخی از پان تورکیست های ما هم همین گونه خواب های آشفته می بینند.
از همین رو است که تبلیغات گسترده ای را به راه انداخته اند و ادعا دادند که اکثریت مردم افعانستان تورکتبار اند. از جمله پشتون های غلزایی، هزاره ها، قزلباشان، بخش بزرگی از تاجیک ها و ایماق ها.
آنها در گام نخست می خواهند شمال هندوکش را زیر نام گونی تورکستان جدا کنند و سپس با پشتون های گرزایی/ غلزایی سراسر کشور را بگیرند و به ازبیکستان ملحق کنند.

عزیز آریانفر
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازبیکستان
تورک ها
نظرات بینندگان:

>>>   💦👈 هیچ نوع فرد یا مردم پشتون یا افغانپشتون یا پشتوزبان انتحاری مذهبها، تروریست پرورها، و این زشتها ی بشریت در ردیف انسان حساب نمی گردد چی برسد بر ترکتبار شدن !؟

>>>   ازبکستان که تبیله خانه نیست، بفکرم پشتونها یا ....مثلیکه آینه شانرا گم کرده اند، آدرس راندن و برگشت شان بسوی مغازه های کوه سلیمان است و بس.

>>>   اوزبیک نان ندارد قوت شب کند اوزبیکستان بزرگ میخواهد با پشتون طالبی بر پا کند این ... را هر ملنگ پای بساط چرس و نسوار تلاوت میکند ...

>>>   ازبکستان در مقابل افغانان مانند مورچه است.

>>>   ازبک ها اسلاف سربازان باتو هستند که در اواخر قرن ۹ از مجارستان و لهستان به آسیای میانه مهاجرت کردند و اتفاقا تیموریان را از بین بردند و به هندوستان فراری دادند. آن ها هیچ ربطی به تیموریان ندارند بلکه آن ها جایگزین تیموریان شدند و آن ها را منقرض کردند. آن ها حتی ترک نیستند بلکه مغول هستند. امروزه آن ها خود را نه تنها به تیموریان بلکه به ماساژوت ها در ۳ هزار سال قبل متصل می کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است