آلمان از اتحادیه اروپا جدا میشود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۴۰۲/۱۱/۳ کد خبر: 174745 منبع: پرینت

آلیس وایدل، رهبر حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان AfD)) برگزیت را الگویی برای این کشور خواند و اجازه داد در صورت به قدرت رسیدن، همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا برگزار شود. او این را طی مصاحبه ای با فایننشال تایمز بیان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویدل در گفتگو با این نشریه خاطرنشان کرد که اگر حزب وارد دولت شود، آلمان تغییرات قابل توجهی را به نهادهای اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد. به ویژه، او از محدود کردن کمیسیون اروپا EC)) که آن را یک نهاد غیرانتخابی نامید، حمایت کرد.
این سیاستمدار گفت: "اما اگر اصلاحات ممکن نباشد، اگر ما نتوانیم حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بازیابی کنیم، باید به مردم اجازه دهیم، تصمیم بگیرند، همانطور که بریتانیا انجام داد."

همانطور که این نشریه اشاره می کند، AfD از زمان تأسیس اتحادیه اروپا در سال 2013 طرفدار محدود کردن اختیارات اتحادیه اروپا بوده است. با این همه، برگزاری همه پرسی برای خروج از انجمن به دلیل ویژگی های قانون آلمان و موقعیت مبهم در درون خود حزب پیچیده است.
پیش از این، مارکوس بوکهیت، نماینده پارلمان اروپا از حزب آلترناتیف برای آلمان اعتراف کرد که تحریم های غرب علیه روسیه به برلین آسیب می زند. وی همچنین بر بی اثر بودن محدودیت ها تاکید کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   پوپولیست ها برای رسیدن به قدرت هر چرندی را به خورد مردم میدهند تا به هدف برسند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است