برخی زنان در زندان طالبان خودکشی کرده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ کد خبر: 174855 منبع: پرینت

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا برای حقوق بشر و زنان افغانستان می‌گوید «صدها زن و دختر و خانواده‌هایشان» به خاطر حجاب بازداشت، بدرفتاری و جریمه شده‌اند.
خانم امیری در یک رشته توییت در ایکس نوشته است که گزارش‌ها حاکی است که «برخی از زنان که شب‌ را در زندان سپری کرده‌اند به خاطر ترس از بی‌حرمتی دست به خودکشی زده‌ یا به خود آسیب وارد کرده‌اند.»

پیشتر ذبیح‌الله مجاهد، بیانیه گزارش‌گران سازمان ملل در این زمینه را رد کرد و گفت «هیچ زنی» به خاطر حجاب در زندان نیست و این زنان آزاد شده‌اند.
خانم امیری تاکید کرده که افغان‌ها با پذیرش خطر زیاد علیه «سوءاستفاده‌‌‌هایی» که به خاطر حجاب انجام می‌شود، اعتراض می‌کنند. او خواستار پایان دادن به این روند «سرکوب شدید» شده است و که پتانسیل نیمی از جمعیت افغانستان از خودکفایی، ثبات و امید را به سرقت برده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خودکشی زنان
زندان طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   رنا امیری یک زنکه خوشگزر و خدمتگزار کار کنان کاخ سفید است که باخدمات خوب معاش میلیون دلاری دارد. تو .... را چه به زنان پاک دامن افغانستان.

>>>   ما قرن هاست که توته هایی جگر خودرا بخاطر تکت لاتری بهشت عرب قربانی کردیم و قربانی میکنیم، نمیدانم براستی باغ هایی بهشت به بهایی این همه ظلم و ستم برنور چشم های ما می ارزد.
ما همه باهم باید این طلسم جادویی بربر هارا بشکنیم جامعه گل و گلزار میشود.
خلقی ها با "هورا" و افغان ملتی با نعره تکبیر این مملکت را بخاک نشاندند وحال هردو در قالب "طالب" و استفاده از ترساندن دوزخ خاک را روز بروز خون آلود میسازند
آتش خاوری

>>>   آقای نظر دهنده اولی
هرکس از بدبختی خیش میگوید دلار نمیستاند از آمریکا یک چرخ بزن در همان شهر ولایت خودتان یا ولایت های دیگر ببین آمار قتل تجاوز و فحشا و فقر و نداری و تکفیر گری و کودک فروشی و کسانی که گوش و دماغ سر میبرند به اسم پرورش اسلامی چقدر کلان میباشند!
برو پل سوخته را نظر کن ببین جوانان اقوام افغانستان را
بیش از آنکه یک معضل اجتماعی باعث آسیب و تخریب یک جامعه باشد کسانی آسیب زا میباشند که به واسطه آبروداری این معضلات را نادیده میگیرند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است