تیرباران پنج تن از سوی طالبان در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ کد خبر: 174876 منبع: پرینت

در پی تیراندازی طالبان بر یک موتر مسافربری نوع کرولا در شهر کابل، پنج سرنشین آن جان باختند.
به گزارش هشت صبح، منابع تایید می‌کنند، که این رویداد روز دوشنبه، ۲۳ دلو در یک ایست بازرسی جنگجویا گروه طالبان در منطقه قصبه از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل رخ داده است.
راننده این موتر رامش نصیری نام داشت و هویت چهار قربانی دیگر این رویداد تا کنون معلوم نیست.

به گفته منابع، این موتر زمانی هدف تیراندازی جنگجویان طالبان قرار گرفت که به ایست بازرسی این گروه توجه نکرد.
رامش باشنده اصلی ولسوالی عنابه ولایت پنجشیر بود و در شهر کابل رانندگی می‌کرد.
منابع می‌افزایند، که جنگجویان گروه طالبان امروز جنازه قربانیان این رویداد را به‌ خانواده‌های‌شان تسلیم کردند.
مسوولان گروه طالبان تا کنون در اینباره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.

پیش از این، جنگجویان گروه طالبان در ۳ عقرب سال روان نیز سه جوان اهل پنجشیر را در یک ایست بازرسی‌شان در منطقه دارالامان کابل تیرباران کرده بودند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.

با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
اگرچه گروه طالبان پس از فرمان رهبرشان ادعا می کنند، که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما مقام های کشورهای ایران و تاجیکستان این ادعای گروه طالبان رد کرده و می گویند که تولید موادمخدر در افغانستان کاهش پیدا نکرده است.

در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیرباران طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   لندغر های طالب حساب این جنایات شان را پس خواهند داد.

>>>   بهترین کار کرده آند آنها همه عضو داعش بودند که مستقیم از طرف به اصطلاح شورای مقاومت بخاطر برهم زدن امنیت و اخلال گری و بم گذرای کمک مالی و نظامی می‌کنند ما باید سخنان پسر ضیای کور برادر مسعود را در پاریس نادیده نگریم که به سراحت گفت داعش برادر ماست و ما برادر داعش هستیم و هردو باید در مقابل طالب دست بکار شویم و آنها عیش خود را در لندن پاریس و امریکا می‌کند در این جا اولاد غریب و احمق ها را در دم مرگ می‌دهد

>>>   حال که تفنگ دست تان است بکشید ، و روزیکه تفنگ دست اونها آمد بعد نوبت کشته شدن شما فرامیرسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است