ازدواج هم‌جنسگرایان در یونان قانونی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ کد خبر: 174880 منبع: پرینت

پارلمان یونان روز پنجشنبه (۲۶ دلو) قانونی را تصویب کرد که به هم‌جنسگرایان در این کشور اجازه ازدواج می‌دهد.
تصویب این طرح یونان را به نخستین کشور با جمعیت اکثریت مسیحی ارتدکس بدل کرد که ازدواج هم‌جنسگرایان در آن قانونی می‌شود.
قانون جدید ازدواج هم‌جنسگرایان، از میان ۳۰۰ قانونگذار این کشور رای موافق ۱۷۶ تن آنها را به دست آورد و ۷۶ نفر دیگر مخالف بودند.
این قانون با استقبال ویژه‌ جامعه‌ ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ یونان مواجه شد که ماه‌ها تبدیل به موضوعی بحث‌برانگیز شده بود و منتظر تصویب آن بودند.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان هم در پستی در شکبه اکس تصویب طرح ازدواج هم‌جنسگرایان را نقطه عطفی برای حقوق بشر خواند که به گفته او نمایانگر یونان امروزی است. او تاکید کرده یونان به عنوان یک کشور مترقی و دموکراتیک، به ارزش‌های اروپایی متعهد است.
با این حال، این اقدام مخالفت‌هایی را از جمله خشم کلیسای بانفوذ ارتدکس یونانی را برانگیخته است.

در پی تصویب این قانون، شماری از معترضان که با خود صلیب داشتند و تعدادی از آنها لباس کشیش نیز به تن داشتند، در خارج از پارلمان یونان گردهم آمدند و علیه این اقدام شعار سر دادند.
اسقف اعظم ایرونیموس، مسوول کلیسای ارتدکس یوان گفته است: «این قانون انسجام اجتماعی سرزمین ما را فاسد می‌کند.»
از میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، تاکنون ۱۵ کشور ازدواج هم‌جنسگرایان را قانوانی کرده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازدواج هم‌جنسگرایان
در یونان
نظرات بینندگان:

>>>   کسانیکه این قانون شیطانی راتصویب کردن باخشم خداوند عالمیان گرفتارخواهندشدحلم وصبرخداوندزیاداست واین باعث طغیان بنی ادم میشه

>>>   کلتور شرق و غرب فرق میکند.
در کلتور شرق رفاقت و خواهر خواندگی وجود دارد و رفقا و خواهر خوانده ها در هنگام دید و باز دید با هم ماچکانی و بغل کشی میکنند و هیچ نوع تمایل جنسی بین شان وجود ندارد.
در دوران امپراطوری عثمانی ها که یک قسمت بزرگ اروپا را فتح کردن،از آنجا برده و کتیز به ترکیه آوردند و تعداد زیاد خانم ها را در حرم سرای خود منحیث خانم و برده نگاه میکردند و با آنها چندان روابط خوبی نداشتند،خصوصاً با مسیحی ها.
بنأ بکی از امپراطوری های فرانسه ،یک خلیفه عثمانی را به دربار خود دعوت کرد و مراسم موزیک و رقص را در مجلس میان خانم ها و مردان برپا کرد و هر مردی که میخواست با خانمی رقص کند،نزد او میرفت و خود را به رسم تعظیم پایین میکرد و دست خانم مذکور را میبوسید و از او دعوت به رقص کردن میکرد.
این کلتور آهسته،آهسته توسعه پیدا کرد و در نتیجه در حیات روزمره در هنگام احوال پرسی مردان با زنان رو بوسی میکردند،بدون آن که تمایل جنسی داشته باشند.
اما در اثر جنگ ها در کشور های مختلف اسلامی،منجر به تعداد زیاد پناهندگان به کشور های اروپایی شد و این مسلمانان همان کلتور خویش را در کشور های اروپایی حفظ کردند و در نتیجه در هنگام احوال پرسی،مردان با مردان و زنان با زنان روبوسی میکردند.
حالا همانطوری که اگر در کشور های اسلامی یک مرد با یک زن روبوسی کند،تمایل جنسی پیدا میکند،در غرب نیز اگر یک مرد با مرد و یا یک زن با زن روبوسی کند،تمایل جنسی پیدا میکند.
این تمایل جنسی غیر معمول که در طبیعت نیز وجود ندارد،سبب این شده است که این قانون هم جنس گرایی در کشور های اروپایی بمیان بیاید.
اما با پیشرفت تکنالوژی روبات های آدم نما.معلوم نیست که چه قوانینی در مورد روابط انسان ها و روبات های انسان نما بمیان خواهد آمد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است