مقتول حمله یک حزب اللهی در تهران افغان بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۴۰۲/۱۲/۴ کد خبر: 174932 منبع: پرینت

کانون حقوق‌بشر ایران، هویت جوانی را که دو هفته قبل از سوی یک حامی حکومت ایران «به ظن اهانت به پرچم» از یک پل پرتاب و کشته شد، افغان اعلام کرد.
گفته می‌شود نهادهای امنیتی ایران هرگونه اطلاع‌رسانی درباره کشته شدن الیاس محمدی را ممنوع کرده است.

کانون حقوق‌بشر ایران روز پنجشنبه در شبکه اکس نوشت الیاس محمدی ۱۹ ساله، در نیمه‌شب ۲۰ دلو در بزرگراه نیایش تهران، از سوی یک فرد «حزب‌اللهی» به قتل رسیده است.
الیاس محمدی که روزها در میوه‌فروشی و شب‌ها برای شهرداری تهران پاکبانی می‌کرد، پس از آن به قتل رسید که قاتل به «ظن برچیدن پرچم جمهوری اسلامی» از سوی الیاس، او را از بالای پل بزرگراه به پایین پرت کرده است.
قاتل گفت که او برای «دفاع از حکومت» به الیاس محمدی هجوم برده و او را پرت کرده است.

برخی روزنامه‌نگاران به ایران اینترنشنال گفته اند که نهادهای امنیتی تهران هرگونه اطلاع‌رسانی درباره کشته شدن الیاس محمدی را ممنوع کرده است.
به گفته‌ این منابع، پس از وقوع قتل، ماموران امنیتی با تهدید عوامل و شاهدان، اقدام به حذف تمامی اطلاعات هویتی الیاس کردند.
مهدی چمران، رییس‌ شورای شهر تهران روز سه‌شنبه (۱ حوت) درباره قتل الیاس محمدی گفت که «اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارد.»

وب‌سایت همشهری آنلاین وابسته به شهرداری تهران، گزارشی از اظهارات قاتل درباره مرگ الیاس محمدی منتشر کرد، اما پس از مدتی این اظهارات حذف شد.
بر اساس آنچه در همشهری نشر شده بود، قاتل اعتراف کرده که «من فکر می‌کردم مقتول قصد اهانت به پرچم‌ها را دارد و می‌خواهد که آن‌ها را از بین ببرد. حتی به پولیس هم زنگ زدم و موضوع را گزارش کردم.»
این فرد تصریح کرده که پس از درگیری با مقتول او را هل داده و از پل به پایین پرتاب و جان باخته است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حز اللهی
مقتول افغان
نظرات بینندگان:

>>>   اونکسی که یک بیگناه رافقط به ظن بیماروپریشان خودش بقتل میرسونه نتنهاحزب اللهی نیس بلکه یک حرامزاده ی کافره که طبق نص صریح ایات قران خالددرجهنمه وبزودی درپیشگاه خداوندجبارباذلت وخواری واردعذاب علیم جهنم خواهدشد تف به شرف ووجودش لعنت .... براین پلیدادم کش

>>>   ایران برای مهاجران واقعا وحشت ناک خدایا خیر پیشه کن

>>>   کارگر افغان کشته‌شده در #تهران ، در هرات به‌خاک سپرده شده است
منابع تایید می‌کنند که الیاس محمدی،‌ کارگر جوان افغان که با پرتاپ شدن از روی یک پل در تهران کشته شد، شنبه پیش در هرات به‌خاک سپرده شده است.
یک "حامی جمهوری اسلامی" او را به تصور توهین به پرچم از پل به پایین انداخته بود.
نزدیکان آقای محمدی می‌گویند در ساعات اولیه بامداد جمعه ۲۰ (دلو)، الیاس محمدی را که مشغول رفتگری (نظافت خیابان) بود، از روی پل نیایش در تهران به پایین پرتاپ کرد و او در اثر سقوط و عبور موتر از روی بدنش، کشته شد.
جمهوری اسلامی در دو هفته‌ای که از این حادثه می‌گذرد، درباره کشته شدن آقای محمدی سکوت کرده است. اما کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی برای دادخواهی الیاس محمدی یک کارزار راه انداخته‌اند.

>>>   اینها هم مثل طالبان هستند به بهانه حمایت از جمهوری اسلامی می توانند راحت مردم را بکشند و دولت هم سکوت را ترجیح می دهد تا گندش بالا نیاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است