راه زلمی خیلیلزاد ادامه دارد
آیا نقطه ی مشترک میان امریکا ‌و غرب با روسیه، ایران و‌ چین در تعامل با طالبان به تقابل آنها چیره خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۰۸    ۱۴۰۲/۱۲/۶ کد خبر: 174938 منبع: پرینت

یک عضو جنوب آسیای عفو بین‌الملل می‌گوید میراث زلمی خلیلزاد، نماینده سابق امریکا برای افغانستان در زمینه فضاسازی تعامل با طالبان ادامه دارد و می‌تواند به رسمیت «اجباری» این گروه منجر شود.
سمیرا حمیدی گفت، تام وست فراموش می‌کند که هر نوع تعامل با طالبان باید اصولی باشد. این فعال حقوق بشر توضیح داده که برخورد اصولی با طالبان باید براساس میزان احترام این گروه به حقوق بشر، حکومت فراگیر، حقوق زنان و سایر موارد صورت گیرد.
سمیرا حمیدی که عضو بخش جنوب آسیای عفو بین‌الملل است، امریکا را متهم کرده که از طالبان در حالی که این گروه به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد حمایت می‌کند. خانم حمیدی گفته امریکا به مردم افغانستان «خیانت» کرده و قابل اعتماد نیست. این عضو عفو بین‌الملل این اظهارات را در واکنش به آخرین یادداشت تام وست در شبکه اجتماعی اکس منتشر کرده است.

تام وست، نماینده امریکا برای افغانستان اخیرا گفته کشورش با استقبال از ادامه نشست‌های دوحه درباره افغانستان، خواستار روندی به رهبری ملل متحد برای تهیه نقشه‌راهی برای ادغام کامل افغانستان در نظام بین‌المللی است. تام وست گفت رفاه افغان‌ها و منافع مشترک جامعه جهانی این کار را هدایت خواهد کرد.
وی پس از نشست دو روزه هفته گذشته در دوحه قطر می‌گوید که آمریکا خواستار تداوم این روند به رهبری سازمان ملل است. آقای وست در ایکس نوشته است: «در گام‌های بعدی، ایالات متحده از ادامه این فرمت استقبال کرده و خواستار یک روند به رهبری سازمان ملل برای آماده‌سازی یک نقشه راه برای ادغام کامل افغانستان در نظام بین‌المللی است. رفاه مردم افغانستان و منافع مشترک جامعه بین‌المللی این کار را هدایت می‌کند.»

نماینده آمریکا در نشست دوحه اصرار داشت تا زمینه های تعامل جهان با طالبان را فراهم آورد اما سازمان ملل در این ماموریت موفق نبود و روسیه و ایران و چین مانع اجرای نقشه های سازمان ملل که دیکته شده از جانب آمریکا بود شدند و در مرحله اول نگذاشتند سازمان ملل نماینده ویژه برای افغانستان معرفی کند.

محمد اکرام اندیشمند در این زمینه نوشته است: «این کشور ها به خصوص روسیه و ایران، روند دوحه را که به رهبری و مدیریت سازمان ملل متحد پیش می رود، برنامه ی امریکا برای نفوذ ‌‌و حضور در افغانستان تلقی می کنند و اخلال و تخریب آنرا در جلوگیری از این نفوذ ضروری می دانند.
اما نقطه ی جالب و مشترک روسیه، ایران و چین با امریکا بر سر افغانستان علیرغم تقابل و تعارض شان، تعامل با طالبان و امتناع از هرگونه حمایت از مخالفت ها با طالبان است. طالبان نیز از این نقطه ی مشترک آنها تا حالا سود برده اند و با مهارت بازی کرده اند.
این بازی چگونه ادامه می یابد و در کجا پایان خواهد یافت؟
آیا نقطه ی مشترک میان امریکا ‌و غرب با روسیه، ایران و‌ چین در تعامل با طالبان به تقابل آنها چیره خواهد شد و نتیجه ی آن همسویی و هماهنگی منطقه ای و‌ بین المللی در مورد طالبان و افغانستان خواهد بود؟
آیا طالبان در شکل دهی و شکل گیری هماهنگی ‌‌منطقه ای و بین المللی سیاست های نامنعطف و غیر قابل تغییر خود را، متحول خواهند ساخت و تغییر خواهند داد؟
پاسخ این پرسش ها با توجه به پیچیدگی های فزاینده ی تقابل منطقه ای و جهانی میان بازیگران منطقه ای و‌ جهانی و با توجه سرسختی و انعطاف ناپذیری طالبان در سیاست های شان، چندان آسان و روشن به نظر نمیرسد. باید منتظر ماند تا زمان به این پرسش ها پاسخ بگوید.»

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تام وست
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   Ziauddin Karimi
بادرود و سلام خدمت شما جناب اندیشمند صاحب محترم
از کوزه همان تراود که در اوست
فکر نکنم تالبان سیاست منعطف که بتواندبه خیر کشورباشد وجامعه را بسوی گام بهتر سوق دهدکه گامی برای نجات باشد اتخاذ کنند چون این منطق را اصلأ ندارند

>>>   Sayed Amin Behrad
طالبان اصلا متوجه فضای پیش آمده نیست و کماکان مطابق قرارداد اصلی با امریکا پیش می‌رود. ولی امریکایی ها طالبان را سرچپه رهنمایی می‌کنند تا فرصت دیگری فراهم شود.

>>>   نویسنده
Mohammad Ekram Andishmand
Sayed Amin Behrad
امریکا در پی هیچ فرصتی برای بازگشت به افغانستان نیست. افغانستان برای امریکا از هیچ نظری اهمیت استراتژیک ندارد. نه از نظر اقتصادی و نه از نظر امنیتی و نظامی.
امریکا به حدکافی در منطقه پایگاه و قرارگاه دارد که نیاز به استفاده از زمین افغانستان نیست.
فراموش نشود که امریکا در همان سال ۲۰۰۱ هم بدون برنامه و ناگهانی وارد افغانستان شد و پایش به افغانستان کشانده شد. بعد در بیست سال این جا بند ماند و سرانجام خارج شد.
کسانی که اینگونه فکر می کنند امریکا همچون سال ۲۰۰۱ به افغانستان می آیند ‌وبا طالبان می جنگند و طالبان را سرنگون می کنند، دچار خبط و اشتباه بسیار کلان هستند.

>>>   Sultan Payenda
Mohammad Ekram Andishmand
اندیشمند صاحب اگر آمریکا در پی هیچ فرصتی برای بازگشت به افغانستان نیست و افغانستان برای آمریکا از هیچ نظر اهمیت استراتژیک ندارد پس چرا هفته وار و ماهوار چهل یا هشتاد میلیون دالر میدهد برای طالبان و چرا برای رسمیت شناختن و نشناختن طالبان این همه تا و بالا میزند ؟

>>>   Sayed Amin Behrad
Mohammad Ekram Andishmand منظور برگشت امریکا نیست جناب اندیشمند، بل پروژه‌سازی و ناامن سازی در منطقه است.
حتما متوجه شده اید در دو و نیم سال گذشته سطح حملات تروریستی در ایران چند برابر افزایش یافته و تی تی پی عملا در پی سرنگونی اسلام آباد یا دستکم برنامه برای در کنترول گرفتن منطقه بزرگ قبایلی است. همزمان حملات تروریستی در پاکستان بیشتر و خون بارتر شده است.
حفاظت و ترس روس‌ها اگر نباشد آسیای میانه نیز دستخوش حوادث تروریستی و نا امن خواهد شد.
در قرن بیست و یک خر هم می‌داند که تحریم زنان از تمام حقوق انسانی شان کمکی به حکومت کردن نمی‌کند و در اعتبار بین المللی یک رژیم کار به شدت نادرست است.
چرا طالبان همچنین بر محرومیت زنان، حاکمیت تک قومی و تک مذهبی اصرار دارند؟
معلوم است این حاکمیت یک پروژه است و در آینده نه چندان دور مرحله بعدی سناریو فرا خواهد رسید.

>>>   نویسنده
Mohammad Ekram Andishmand
Sultan Payenda
ارسال چهل تا هشتاد ملیون دادن به کابل یا طالبان به معنی این نیست که امریکا با قوای خود به افغانستان باز میگردد. ارسال این مقدار پول در مقایسه با پول های که امریکا در جای های دیگری که برایش اهمیت استراتژیک دارد، مصرف می کند، بسیار اندک و ناچیز است.

>>>   نویسنده
Mohammad Ekram Andishmand
Sayed Amin Behrad
سناریو همین بود که اجرا شد. برای نوشتن سناریوی دیگری هنوز سناریو نویسان تصمیم نگرفته اند. من برداشتم همین است که فعلا سناریو نویسی و اجرای آن در افغانستان توسط سناریو نویسان یعنی توسط نهادهای استخباراتی منطقه و جهان تعطیل و تعلیق شده است.

>>>   Sultan Payenda
Mohammad Ekram Andishmand
آقای اندیشمند درست است که دیگه افغانستان برای آمریکا هیچ اهمیت استراتژیک ندارد اما آمریکا هرگز نمی‌خواهد که ایران و روسیه و چین عوض آمریکا در سیاست افغانستان نقش بازی کنند

>>>   Obaidullah Zaheer
آمریکا را هرکه ده پوزش زد وگوش مالی اش نمود دررکاب همان است

>>>   Qayoom Bassam
تصمیم گرفتند تا از این به بعد طالب ها باید توسط برس ملل متحد رنگ آمیزی شود.

>>>   قادر آشنا
من فکر کنم زمان پاسخ این پرسشها را بعد از انتخابات امریکا در نوفمبر همین سال می دهد که آیا ترامپ پیروز میشود یا نی۰ با پیروزی ترامپ در امریکا نقاط مشترک میان روسیه و امریکا بر سر افغانستان و همچنان بر سر اوکرایین بیشتر میشود

>>>   نویسنده
Mohammad Ekram Andishmand
قادر آشنا
پیروزی ترامپ سیاست تعامل امریکا با طالبان را گسترش میدهد و اگر ترامپ به عنوان رییس جمهور با روسیه بر سر اوکراین به توافق برسد، این احتمال بسیار قوت می گیرد که هر دو بسوی شناسایی طالبان بروند.
آمدن ترامپ به قصر سفید به معنی تغییر سیاست امریکا از تعامل به تقابل بسوی طالبان نخواهد بود. کسانیکه به این امید روز میگذرانند، روز شان سیاه و سراب است.

>>>   Obaidullah Bakhtarwal
Mohammad Ekram Andishmand
یک موضوع را نباید نادیده گرفت که برای روسیه وامریکا طالب و جناحهای مخالف طالبان درصورتیکه منافع این کشورها را تامین کنند فرقی نمیکند هرکدام شان باشد. وناجاییکه دیده می‌شود درمعاملات سیاسی طالبان نسبت به گروه های پراکنده مخالف طالبان دست بالا دارند وبرای بقای قدرت خویش راه های زیادی را نسبت به جهادیون سابقه که فاقد سواد کافی سیاسی دیپلماسی وهمچنان دین‌داری هستند،طالبان دارند وتجربه کردند درحالیکه جنگ سالاران مجاهدین در۲۰ سال گذشته تنها به زراندوزی وچوروچپاول اکتفا نموده وفکرمیکردند که افعانستان یکی از ایالات های امریکا ومتحدینش است وهرگز اینها رادرمیدان تنها نمی گذاراند ولی برعکس توقعات بیجا بود.

>>>   DrAlim Shamal
قادر آشنا همین سیاست کنونی امریکا از زمان ترامپ است….
ترامپ برعکس گفته شما عمل میکند!

>>>   قادر آشنا
Mohammad Ekram Andishmand هدف من نیز همین بود با پیروزی ترامپ گلیم زلنسکی در اوکرایین جمع میشود و تالبان بیشتر از گذشته در عرصهء بین المللی مطرح میگردند

>>>   فرید مددی
هیچ عمل و عکس‌العملی و هیچ گونه سیاستی در این زمینه در کنترول امارت نیست. فعلا همه چیز در دست آمریکا و چین و روسیه میباشد.

>>>   سیدفاضل منتظری
تعامل وبه رسمیت شناسی گروه طالبان امر دشوار وناممکن است بازی ها کشور های منطقه وجهان در قبال این گروه موقتی وزود گزر است
اما بیم‌ آن می رود که گروه طالبان به رسمیت شناخته شوند

>>>   بشیر یوسفی
زمانی صدام فرد مورد اعتماد آمریکا بود ، اما روزی فرا رسید که دشمن درجه یک آمریکا بشمار می‌رفت .
در سیاست نه دوست دایمی وجود دارد و نه دشمن دایمی !

>>>   Slh Rmsh
ممکن است تصویر ‏‏نقشه‏ و ‏نوشتار‏‏ باشد

>>>   DrAlim Shamal
آمریکایی‌ها و غربیها هیچ علاقه ای برای آرامی و یا امنیت در افغانستان و منطقه ندارند، برعکس اینها از هرج و مرچ، ناامنی و تروریزم چه در سطح یک کشور چون افغانستان و چه جهانی منفعت دارند و خوش هستند…
این آقا پول کار دارد که می‌گیرد ..

>>>   Behnam Puya
آمریکا و کشورهای همسایه هیچ وقت نمیخواهند افغانستان را آزاد و آباد ببیند، دوستم پیر و ضعیف شده، جانشینان مسعود دزد ترسو و عوام فریب برآمد، جانشینان مزاری هم دزد ترسو و بزدل هستند، پشتونها علیه قوم خودش نمی ایستد همینکه قدرت را از دیگران گرفتن خوشحال اند، پس بدون رهبر چطور ممکن این گروه جنایت کار را بیرون راند، ملت همش نظاره گر و تماشاچی بودن و هستند...

>>>   پامیر پارشهری
خلاصه زعیم ها و رهبران سیاسی افغانستان در تاریخ معاصر نشان داده‌اند که احمق های تمام عیار بوده اند و هیچ استعدادی در سرشت آن ها برای رهبری و کشورداری نبوده است. واقعیت دیگر هم این است افغانستان هیچگاه کانون اقتصاد و سیاست و بیروکراسی نبوده و در حاشیه قرار داشته. این نقص ساختاری افغانستان باعث شده که اینجا هیچگاه عناصر کارگاه مشق و تمرین رهبری سیاسی وجود نداشته باشد و از رهبر تا اکثریت رعیت پخپل سر, جاهل, بدوی و با واقعیت های داخلی و بیرونی بیگانه و بدون شم, استعداد, دانش و مهارت رهبری باشند.

>>>   Nooria Saidi
اعضای رهبری طالبان همه در لست سیاه هستند. بمجردیکه سرکشی کنند گلیم شان جمع است. تا 28 مارچ انشااله همه شان در گوانتانامو مهمان میشوند.
>>>   تاریخ ثابت کرده است که آمریکا و غربیهای جنایتکار قابل اعتماد نیستند.

>>>   این فرازونشیبهای سیاسی فقط بخاطرکنترل دوکشورمهم افغانستان است که امریکاقصداعمال انهارادارد

>>>   🤫 چونکه خلیل زاد از افغانپشتونطالبان های مشرقی است

>>>   هیچ تشویش نداشته باشید.
طالب رفتنی است چه روس و امریکا بخواهد یا نخواهد.

>>>   زلمی خليلزاد که يکی از مھره ھای اصلی امريکا در انھدام کشور ھای شرق ميانه واشغالِ جابِرانهٔ افغانستان بوده صاحب بيش از ٨ ميليارد دالر شده است.
اين شخص ضد خصايل انسانی از برکت کشتار مردم عراق و افغانستان به ثروت قابل ملاحظه ای دست يافته است. خصوصاً دست يابی خليلزاد به تيل و گاز منطقۀ کرد نشين عراق و عقد قرارداد ھای ھنگفت از طريق ان جی او ھا در افغانستان، او را صاحب گنج قارون ساخته است.

خليلزاد از زمرۀ کسانی بود که تجزيۀ عراق را به کلنتون ریيس جمھور وقت امريکا پيشنھاد کرده بود. او در پھلوی چينی، ولفويتس، رامسفيلد و ساير محافظه کاران جنگ طلب ياداشتی به کلنتون فرستاد که کشتار مردم عراق و انھدام تمام ساختار زيربنایی آن کشور سفارش شده بود.
خليلزاد متعلق به گروھی است که برای حمايت و توسعۀ اسرایيل معتقدند که نقشۀ شرق ميانه بايد کلا تغيير بخورد و ھر کشوری که در اين منطقه با اسرایيل و طرح امريکا به مخالفت برخيزد، بايد منھدم گردد و صد ھا سال به عقب برده شود.

دو مثال عمده پيش نظر ما است: اول عراق و دوم ليبيا. برای سوريه ھم چيزی باقی نگذاشته اند که بتواند به آسانی دوباره قدعلم نمايد.
بعد از انھدام عراق، خليلزاد پاداش خود را گرفت و به حيث سفير امريکا از جانب بوش در آن کشور مقرر گرديد. در ھمين زمان بود که تيل و گاز عراق خصوصا منطقۀ کرد نشين در دست چپاولگران غرب افتاد.
بارزانی که قبلا طرح دوستی را با خليلزاد ريخته بود، به اين شخص مکافات داد و او را از ثروت مردم عراق متمول ساخت.
البته که تقرر خليلزاد به حيث سفير امريکا در افغانستان، او را ھم قادر نمود که با ھمکاری يک تعداد از خاينان ملی، قرارداد ھای چاق کنی را تصاحب کند و مقدار عظيم پول در جيب بزند.

خليلزاد که از روی نازدانگی در محافل حاکمۀ امريکا به نام "زل" ياد می شود، در دوران حاکميت اوباما و شرکا از تاخت و تازش کمی کاسته شده است. چنانچه زمانی که کری ریيس کميسيون خارجی سنای امريکا بود و سفری در سال ٢٠٠٩ به افغانستان نمود تا ترتيب کار "انتخابات" رياست جمھوری را دھد، به خليلزاد روی خوش نشان نداد.
در يک مجلس در سفارت امريکا، خليلزاد که بدون دعوت آمده بود خشم کری را برانگيخت. کری به سفير امريکا گفت که به زل بگویيد که اتاق را ترک نمايد و خليلزاد ھم با سرافگندگی مجلس را ترک گفت...

عبدلله امينی، کابل

>>>   >>>   از کدام زمان به این طرف جاسوسی و خدمت گذاری به اشغالگران و قدرتهای بزرگ و کوچک دنیا افتخارشده است ؟ خلیلزاد خدمت گار قصر سفید است نه خدمت گار مردم افغانستان ، از این واقعیت هیچگاهی چشم پوشی نکنیم که خلیلزاد یک امریکایی است نه افغان ، و یک امریکایی به کشور خود خدمت میکند نه به کشور دیگری . و این هم واقعیت دارد که با آمدن امریکایی ها به کشور افغانستان مقام اول فساد در سطح دنیا را نصیب خود نموده است و در این ... خلیلزاد ها ، اشرف ها ، کرزی ها ، مارشال ها ، احدی ها وغیره همه سهم برابر دارند ، چون خشت های اولی این نظام توسط آنها گذاشته شده است ؛ بنآ صرف نظر از تعصبات قومی ، زبانی و حزبی باید واقعیات را بپذیریم و انکار نکنیم ، بنده با نظر نویسنده کاملآ موافقم.
کابلی

>>>   کابلی خلیل زاد عراق را بد تر از افغانستان ساخت یک تبهکار CIA است

>>>   برای اینکه خلیل زاد مدافع طالبان است و او بود که طالبان را دوباره بر کشور ما حاکم کرد. و حالا باید به عنوان سخنگوی طالبان سخن بگوید.

>>>   خلیلزاد یک مزدور و غلام قدیمی امریکاست که حاضرم به 2 روپیه او را بخرم تا همیش آفتابه بدست جلوی تشناب ایستاد باشد! رذل تر از او نداریم.

>>>   خلیلزاد کاغذ تشناب چندین بار مصرف است.
منتظر میماند تا کی و چه وقت نیاز به استفاده از این پاک کن پیدا میکند تا برود و پاک کند.
ز لغمانی و
شیطان دست بسته پیش تو
ایستاده است زلمی
تو شیطان تر ز شیطانی و
پایین تر ز شیطان جایگاهت
است در آتش
خدایت هیچ نبخشاید که ملک و کشورم را
یکسره نابود بنمودی
و تنها
ابر شیطان عالم را بسی خشنود بنمودی
خدایت هیچ نبخشاید
خدایت هیچ نبخشاید.

>>>   بیچاره خلیل زاد
به احتمال زیاد دچار مرض سرطان روده شده و همزمان احتمال سرطان مروستلت هم میرود.
اگر چانس بیاورد شاید تا اواسط ۲۰۲۴ نفس بکشد در غیر آن خدا میداند که چه خواهد شد.

>>>   خلیلزاد: هنوز زود است درباره طالبان نتیجه‌گیری نکنید

>>>   هموطن ذرود برشما!
اگر شما زلمی خلیلزاددرامخاطب قرار میدهید، درحقیقت اورا"آزاد" و"دارای اراده مستقل" فرض میکنید.بنظر من این درست نیست. زلمی خلیلزاد یک برده بی اراده وفاقد استقلال اظهار نظر شخصی میباشد.
سخنان او افکار سیاسی نظام امریکا است. برای روشن ساختن ذهن هموطنان تان ازسیاست امریکابگوئید نه از یک آله وابزار بیمقدار که مانند دستمال استعمال شدهبار کثافات را حمل میکند.
با درود. عاشور از ویرجینیا

>>>   عاشور راست میگوید.
خلیلزاد بلند گکی ادارات سیاسی امریکا است.
یک عروسک بی مقدار و کوککی است که هرچه در گوشش گفته میشود به زبان می آورد ،
جایش جهنم ابدی باد.

>>>   به طالبان فرصت دهید تا زن ستیزی تروریسم راندن دخترکان از مکاتب دره زدن ترور کردن بمب گذاشتن انتحار انفجار آدم ربودن سیاست ناقلین آواره کردن غیر پشتونان را به کشور های اطراف هم گسترش دهد تا طرح آمریکا کامل شود

>>>   خلیل‌زاد در گفت‌وشنودی با افغانستان انترنشنال، با زشت‌ترین نحو ممکن همه‌ی آنانی را که به‌نام «رهبران» سیاسی، تنظیمی و جهادی افغانستان کشور را ترک کرده اند تحقیر کرد. او گفت «اگر منتظر هستید امریکا شما را با توپ و تانک دو باره بر مسند قدرت رساند، محافظین بی‌شمار دهد و امنیت خانه های شما را گیرد، اشتباه می‌کنید و آن‌زمان دیگر گذشته است. شهامت و تعهد داشته باشید و به کشور تان برگردید! »
حالا از شما می‌طلبم این ادبیات را با دقت مرور و تحلیل کنید. من به آن رهبرنما ها چیزی نمی‌گویم. آنان قبل از خلیل‌زاد، خود را تحقیر و کوچک ساخته اند. بحث من روی ادبیات و فرهنگ خلیل‌زادی است.
این ادبیات قدرت‌نمایی دیروز و امروز امریکا، مزدوری «رهبران سیاسی» افغانستان را برای امریکا، بی‌چارگی و آواره‌گی غلامان دیروز و حاکمیت امروز امریکا را بر تالبان به نمایش می‌گذارد.
برخی دولت ها به چهره های فاقد مورال و اخلاق نیاز دارند تا ‌آن‌ها را مانند رومال برای پا‌ک‌کاری کثافت‌های برجامانده استفاده ‌کنند. در عوض به آن‌ها امتیاز و اقتدار سیاسی می‌دهند. خلیل‌زاد بهترین نمونه‌یی از این دست است.
دکتر ملک ستیز

>>>   کسیکه به اسم ملک ستیزنقدی به رشته ای تحریر در اورده اید هرچند نقد زیباوخواندنی بوداما بعید میدانم این ادبیات از جناب داکتر صاحب ستیز باشد اگر پی ادبیات هم نباشیم نویسنده یک نکته را مجهول گذاشته وان اینکه ایا راستی خارجی ها از کشور بیرون رفته!!!؟ ویا انجا هستند ولباس خودرا تغییر داده اند؟کسی باور ندارد که خارجی ها این همه سلاح ومهماتی که برای اداره وکنترول وار سال جنگ اوکراین بجا گذاشته اند به دست پاکستانی وطالب بگذارد وخود از دور تماشاگر باشد!!!؟همینکه اعلان میدارند نمیدانم چند هزار سرباز خارجی در افغانستان به قتل رسیده که دید وکه شمارید؟مگر چند جنایت کار محبوس را اورده ودرینجا به قتل رسانیده اند وباز ان را تابوت نموده زحمت انتقالش را بخود گرفته اند وباز این اشخاصی را که خلیل زاد به رفتنشان به مسلخ طالب دعوت میدهند وقتی انها یک سرباز عادی را به قتل میرسانندبا انها حال خوب یابد چه معامله انجام خواهند داد!!!؟ما ان فرمایش جناب ترامپ را از یاد نبرده ایم که گفته بود وثبت ارشف است وخلیل زاد باید از شنیدن ان اب میشد<خلیل زاد یک شیادیست که تنها به درد صلح <نام نهاد>میخورد چه کنیم در امریکا ازادی بیان است هرکس یک فرد عادی هممیتواند هرچه بگویدحال خلیلزاد به کدام مسولیت این اشخاص را دعوت میدهد که به کابل بروند وانجا کشته شوند هرچه کرزی وعبد الله به تضمین وحمایت سی ای ای وای ایم سکس انجا هستند نه به جرات وشجاعت خودواین شما ها انهارا انجا گذاشته ایدنه اینکه خودشان مانده اند این نکته را بجز شما دیگر همه میدانند
محمد داود نصیب مقیم دبی

>>>   .....زندگي مردم را تباه كرديد با زن امريكايي يهود خود زندگي ارام اولادت تحصيل كرده در امريكا ارام در افغانستان مردم از زندگي سير امده زنها و دختر از سواد تعليم محروم اوف چا كنيم دلم در ميگيرد به تو پدر تروريست پرور ها نميدانم دگه چه بگويم .....

>>>   این فاشیست و پوپنکچه نوکرزاد "رذالت کراسی" بهتر است دهان اش را ببندد، این جنایتکار بی شرم قاتل ملیون ها انسان بینوا و متهم رده اول کودکان گرسنه یی که به انتظار مرگ نشسته اند!
آتش خاوری

>>>   خلیلزاد برای طالبها لابی گری نمیکند او یک مامور است بیشتر از صلاحینش اجازه ندارد کاری را انجام بدهد موضوع بزرگتر ازانست که میگویند بیست وپنج سال پیش در تلویزیون ابوظبی برنامه ای را به گردانندگی جمال ریان فعلا کارمند الجزیره شنیده بودم که طالب را انگلیس وامریکا تاسیس وپایه گذاری نموده نربیت انها را بدوش پاکستان وتمویل انهارا به سعودی وامارات واگذار نموده بودند ازان زمان ببعد تا امروز بزرگان طالب طبق برنامه ای معین وپلان مطروحه به پیش میرود وجزءی ترین تخطی ونافرمانی غیر متصور است هرچند روس وچین وایران دلخوش میکنند که بخشی از طالب ها را از خود کرده اند ولی معلوم است که انها فریب خورده ودر اشتباهی کامل بسر میبرند ایا قبول دارید که طالب والقاعده از اخرین معقل شان توره بوره هم رانده شدند ودر افغانستان اثری از انها باقی نماند ولی چطور شد که دوباره رشد نمودند وبه قدرت رسیدنددر طول بیست سال امریکا وانگلیس گاهی طالب را تروریست نخواندند وکرزی وغنی هم حمایت وپشتیبانی خودرا از طالب اشکارا بیان میکردند مگر میتوانستند این کار را بدون اجازه ودستور بیرونی ها انجام دهند هرگز وقتی هر هفته صدها ملیون دالر به حساب طالب واریز میشود ووقتی نزدیک به یک تریلیون دالر اسلحه ای پیشرفته امریکا را طالب به ارث میبرددیگر چه شکی باقی میماندکه دیگر طالب امریکای وانگلیسی نیست یگان روابط باریک ونازکی راهم که با سپاه وچین وروس بر قرار نمودند انهم زیر نظر استخبارات خارجی ها بوده موضوع کاملا مبرمج وپلانیزه شده میباشد
نیم جان از نیم روز

>>>   لابی گری اش خلاص شده فعلا دوبی گری میکند. لنگی و ایزاربند طالبان را میشویید

>>>   زلمی خلیلزاد یک پشتون متعصب قوم پرست است که هر کار از دستش بیایید به نفع پشتونیزم انجام میدهد تا اقوام دیگر افغانستان همه کشته و پناهنده و مهاجر شوند و افغانستان برای پشتونها باقی بماند

>>>   خلیل زاد وجلیل زاد یک مصیبت مطلق هست برای افغانستان این جلیل زاد ابلیس زاد مصیبت زاد بسیار بد بخت است.
اریا

>>>   زلمی خلیلزاد، اشرف غنی احمدزی و انوارالحق احدی در بیروت به دین یهودیت گراییده بودند.
روزنامه لوفیگاروی فرانسه جمعه 15 ژانویه 2010 نوشته است: سایت اینترنتی شبکه خبری العربیه نیز به بررسی این مساله پرداخته و گزارش داده است که اسراییل تلاش دارد حوالی 15 میلیون پشتون افغانستان را دوباره به دین آبایی شان (یهودیت) برگرداند که متاسفانه تا هنوز تعدادی از قبایل پتان را یهودی ساخته و آنها را به اسراییل مهاجرت داده است.

>>>   زلمی خلیلزاد یک فاشیست قوم پرست پشنونیست است که خلاف فارسی زبان ها بود و است و از طالب و پشتونیزم و قوم پرستی دفاع میکند . او با قوم پرستی توانست جامعه جهانی را به نفع پشتون ها فریب دهد و قدرت را به شکل سلطنتی تحت نام امارتی به پشتون ها بسپارد .

>>>   زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا در مصاحبه با تلویزیون «کردستان ۲۴» گفت وضعیت فعلی افغانستان با آن که برای مردم بسیار «دشوار» است، اما به «خیر» امریکا تمام شده است.

>>>   وضع پیش آمده برای مردم افغانستان ، امریکا و کشور های منطقه از بی کفایتی
مطلق و شیطنت گونه خلیل زاد است .او برای طالبان خارج از متن توافقنامه
راهکارهای شیطان گونه را به طالبان
ارایه داد.
اگر یاد تان باشد او غیر ازظاهر توافق نامه راهکارهای دیگر را
به طالبان القاء کرد که آنرا آشکار نه کرد و در همان ابتدا زمام داران وقت
افغانستان رادر مجهولات قرار داد.
طالبان را رهنمایی های دیگری کرد. امضاء شانرا در توافقنامه جهت سرخرویی
خویش نزد ترامپ گرفت ولی دست شان را
باز گزاشت و طالبان هم به او همکار
خوب خطاب کردند.
حسین الیاسی

>>>   زلمی خلیلزاد هیچ کس بهتر از خودت نمی داند چی خیانت بزرگی در حق مردم وکشور افغانستان رواداشتی. کشور را در آستانه پیشرفت و آبادانی وثبات سیاسی واقتصادی دو دستی به طالبان تقدیم کردی تا یک بار دیگر به صدها سال پیش برگردیم و به اشاره اربابت صوبه پنجم کشور پاکستان بشویم و به روزهای سیاه وتلخ واردشویم.
نام تو تا ابد بر صفحات تاریخ ننگ آور وطن فروشان جلوه خواهد کرد وسالیان سال مردم در اتش فتنه تو و ارباب بزرگت خواهند سوخت. زهی بیشرمی.

>>>   Nasir Ahmad Kiya
مفکوره ی خلیلزاد برای افغانستان و قبیله اش هیچ تفاوتی با برادران طالبش ندارد، همچنان که طالبان در این چندین سال بدتر شده اند نه بهتر خلیلزاد هم با زندگی در آمریکا و آمریکایی شدن ذاتش هیچ تغییری نکرده و همان قبیله گرا است که اجدادش بودند.
>>>   شاید خلیلزاد برای ملا هبت هنوز هم جذابیت داشته باشد 😘، اما راه خلیل زاد راه شیطان است و راه شیطان تا قاف قیامت ادامه دارد و تنها نهایت این راه است که به جهنم ختم میشود و نهایت این راه مبارک خلیلزاد باد.

>>>   اقای بیهنام پویا!ااینکه شما میگویید جانشینان مسعود دزد ورهزن برامدنددروغ نگفتی ولی باید عرض کردکه اعضای این گروه ازاغاز مبارزه علیهه قشون سرخ هدف دزدی ووطنفروشی داشتند.اقای مسعود در اغاز جهاد ومبارزه با روسها تعهداتی را باروسهای اشغالگرامضاءکرد که با روسها نمی جنگد وبا مجاهدین واقعی که دشمن روسها بودندبایدجنگ کند. و همزمان از سی ای ای امریکا نیز پول دریافت میکرد وهمچنان از ام ای سکس انگلیس از طریق برادرش که مسول نمایندگی این گروه در لندن بودپول گزاف دریافت میکرد.خلص این گروه از اغاز وتهداب برای وطنفروشی ودینفروشی در مقابل یک مشت پول تاسیس شده بود. ولی افسوس که تاهنوز یک مشت افرادبی ایمان, متعصب وبیگانه پرست ایشان را مجاهد خطاب میکند که خود جفای بزرگ با دین ووطن است.ومکرو ومکرالله والله خیر الماکرین.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است