طالبان زمین‌های مردم را به پاکستانی ها می دهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۴۰۲/۱۲/۷ کد خبر: 174954 منبع: پرینت

طالبان قسمتی از زمین های مردم را به مهاجران پاکستانی واگذار کرده اند تا برای خودشان خانه بسازند و تصمیم دارند قسمت های دیگری از زمین های شخصی مردم را به این مهاجران واگذار کنند تا شهرک جدید ساخته شود.
بیشتر این زمین ها در روستای «عنابه» در ختم خانه‌های رهایشی مردم محل و در استقامت کوه قرار دارد.

شنیده می شود که این زمین‌ها پنج‌ ماه قبل از سوی کمیسیون غصب زمین و تثبیت زمین‌های دولتی طالبان، زمین «امارتی» اعلان شده است.
درحالی‌که این زمین‌ها چهار سال قبل میان مردم منطقه توزیع شده بود و هر خانواده به‌خاطر تنظیم نقشه و کارهای اداری دو هزار افغانی نیز پرداخته بودند.
پس از توزیع این زمین‌ها حدود ۲۰ خانه در این ساحه ساخته شده و شماری دیگر نیز هموارکاری و سنگ تهداب خانه‌های‌شان را گذاشته‌اند.

مسوولان محلی طالبان هنگام بازدید از ساحه گفته‌اند که زمین‌های این ساحه ملکیت عامه است. به‌گفته‌ی منابع، مسوولان طالبان گفته‌اند زمین خانه‌هایی که در این ساحه ساخته شده نیز غصبی است.
باشندگان روستای عنابه می‌گویند که هم‌اکنون آنان با کمبود زمین برای ساخت خانه مواجه‌اند.
آنان به این باور اند که شهرک‌سازی تحت عنوان شهرک مهاجران بهانه‌‌ای برای جابجایی پشتون های پاکستانی است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجران پاکستانی
زمینهای مردم
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ مکشلی نیست بگذار برای مدتی مهمانی بخورند روزش که برسد نیست و نابود خواهند شد

>>>   💢💥👈 فریب نخورید که افغانپشتونها و پاکستانیپشتون یک قوم ناقلین و پشتوزبان هرزه و بیوطن هستند که روزی از تمام منطقه ما رانده سرکوب و ناموس شان جور می شود

>>>   فرقی نمیکند.
فصل درو فرا میرسد و آنگاه گیاه های هرزه را رهسپار آتش خانه خواهند ساخت.

>>>   کمونیست ها هم در زمان خودشان طالب گری های زیادی کردند و در نهایت نابود شدتد و فرمان هایشان هم با خودشان دفن خاک شد.
به ناقلین توصیه میکنم که آیتده خود را در خطر نیندازند که هیچ وقت وطن دیگران وطن شان نمیشود.

>>>   "طالبان قسمتی از زمین های مردم را به مهاجران پاکستانی" چه خنده آور، باید بگویید که چرکستان (بادار) زمین هایی مقدس ما را به دالخوران خودی میدهند، طالب بچه هایی وهابی صهیونیست (ناظران خان) تنها اوامر را انجام میدهند.
بار ها گفته ام که این پلان از چهل سال پیش طرح ریزی شده بود و خانه جنگی هایی اشرار شامل این پلان برای تخلیه یی کابل بود تا پختونوالی (خان هایی دو سره مثل خان شلغم خان و....) را از صوبه شمالی به اینجا بیاورند و آنجا را برای پنجابی ها خالی کنند.
آتش خاوری

>>>   چپ، چپ که دیگاخبرنشه.
همانطوریکه من وتو یک تاجک تاجکستانی ره نسبت به یک پشتون پکتیاوال به خودنزدیکترفکرمیکنیم،به عین ترتیب طالب هم یک پشتون پشاوری ره نسبت به من وتو به خودش نزدیکترفکرمیکنه.یا دروغ گفتم چه بلا؟
قاری ناصرصادق

>>>   چرا ما باید اجازه بدیم که پشتون های پاکستانی زمین های ماره بگیره همه ما اقوام غیر پشتون باید با هم متحد شویم و نگزاریم که پشتون های پاکستان زمین مان را بگیرد پشتون افغانستان بود یک چیزی میگی هموطن است او بیگانه هارا به ما چه؟ زمین های ما از ارث پدر طالبان نیست که به ای راحتی به پشتون های پاکستان و کوچی ها میدهند.
پشتون های افغانستان ره نمیفامم چرا ساکتند و هیچ واکنشی نشان نمی دهند شما هموطن ما هستید یا دشمن سرمان؟ د پاکستان پشتون های خیبر پختونخوا پرچم افغانستان ره اتش میزنند و هیچ علاقه ای برای بودن در کنار پشتون های افغانستان ندارند مه نمیفامم ای افغان ها کی سر عقل بیایند مگر فکر میکنند پولیس خیبر پختنوخوا پنجابی است که ایقدر سر پشتون های مهاجر بد رفتاری میکنند؟ اشتباه نکنید پولیس های پنجابی در پنجاب هستند و پولیس خیبر پختونخوا پشتون های پاکستان پس بدانید که آنها هیچ وقت علاقه ای برای بودن در افغانستان ره ندارند چون وطن پرست هستند.
از پشتون های افغانستان می خواهم یکدفعه هم کی کشده سر عقل بیایید و بفامید ای وطن مال پشتون و تاجیک و هزاره و ازبک و بلوچ و... افغانستان است نه دیگران بفهمید تا دیر نشده. باز ای پشتون های پاکستان ره بیارید زمین ما اقلیت ها ره د آنها که میدهید یک وقت دیدی که افغانستان به طور رسمی شد صوبه پنجم پاکستان چون نام خدا مردم پاکستان از هر قومشان وطن پرست هستند و انشاءالله تا همیشه وطن پرست بمانند مثالش عمران خان با اینکه پشتون بود اما تمام اقوام پاکستان چه پنجابی چه پشتون و بلوچ از او دفاع کردند.
ای کاش یک روز کشور من هم مردمش وطن پرست شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است