تلاش امدادگر ایرانی جان مادر و طفل افغان را نجات داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۴    ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ کد خبر: 174969 منبع: پرینت

تلاش کارشناس امداد اورژانس شهر بابل ایران، باعث نجات مادر و فرزند افغان گردید.
این خانم وظیفه شناس پس از اصرار های مکرر توانست دستورات لازم را به پدر خانواده افغان بدهد و زایمان طبیعی را از راه دور کنترول کند.

به گزارش رکنا، دکتر رمضانی رییس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: طی تماس تلفنی با مرکز اورژانس، وضع حمل خانم باردار در منطقه برف‌گیر جاجن بخش بابلکنار بابل گزارش شد که پس از 25 دقیقه‌ی طاقت فرسا و تلاش بی وقفه کارشناس ارتباطات اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل منجر به نجات جان مادر و فرزندی به نام عبدالله شد.
وی افزود: این اتفاق در مناطق بالادست بخش بابلکنار در منطقه برف‌گیر جاجن افتاد که با وجود بسته بودن مسیر عبور بعلت بارش شدید برف امکان انتقال مادر به مرکز درمانی میسر نبود و مادر در منزل فرزند خود را بدنیا آورد. این ماجرا از آنجایی دلهره آور شد که هم جان نوزاد و هم جان مادر در خطر بود، چون هم نوزاد بعد به دنیا آمدن گریه نمی‌کرد و هم جفت از مادر خارج نشده بود که با تلاش خانم مهرآور کارشناس اورژانس 115 بابل اقدامات مشاوره‌ای به پدر خانواده داده شد و جان مادر و فرزند نجات پیدا کرد.
این مسوول افزود: پس از انجام مشاوره تلفنی، آمبولانس 115بابل از پایگاه هلیدشت و هلال احمر به مکان مورد نظر رسیدند و مادر و فرزند را به بیمارستان 17 شهریور مرزیکلا منتقل نمودند که پس از انجام مراقبتهای لازم و برطرف شدن خطر ترخیص شدند.
دکتر رمضانی گفت: با تولد این نوزاد، این خانواده دارای ۲ فرزند دختر و ۱ فرزند پسر شد.

کارشناس ارتباطات اورژانس بابل در یک اقدام پر از عشق و محبت و وظیفه شناسی جان یک نوزاد و مادرش را در ارتفاعات بابل نجات داد. فیلم دقایق مکالمه و علمیات امدادرسانی این کارشناس اورژانس در فضای مجازی موجی از ابراز محبت را به سمت معصومه مهرآور، مامایی که نجاتگر این عملیات بود جاری کرد.

معصومه مهرآور ،کارشناس ارتباطات اورژانش 115 بابل در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا از جزییات نجات نوزاد و مادرش در ارتفاعات درگیر با برف بابل اینگونه گفت: چهارشنبه شب درتماس با عوامل اورژانس بابل از زایمان یک زن اتباع در ارتفاعات برف گرفته بابل مطلع شدیم. بعد از اینکه کودک متولد شد با همراه بیمار که بر بالین او بود تماس گرفتم و جویای حال نوزاد شدم. گفت:"هنوز نوزاد گریه نکرده و جفت در شکم مادر باقی است."
وی ادامه داد: با شنیدن این جمله به دلیل اینکه ماما هستم ، دانستم که اگر اقدامات فوری صورت نگیرد امکان از دست دادن مادر و نوزاد وجود دارد. بدون درنگ امدادرسانی از راه دور همکاری آغاز کردم.

معصومه مهرآور که یک مامای حرفه ای است و 22 سال سابقه مامایی دارد و تنها 6 سال است که به اورژانس بابل پیوسته، تاکید می کند: نوزادان در بدو تولد و در 28 روز اول دچار یک مرگ زود رس می شوند که ناشی از عدم رسیدگی های اولیه در زمان تولد است. مانند اینکه اگر گریه نکند و بدنش ماساژ داده نشود امکان از دست دادن نوزاد در روزهای بعدی وجود دارد.
او که مادر یک دختر 19 ساله است، لحظه احیای نوزاد را اینگونه تعریف کرد: تمام تلاشم را کردم تا به پدر نوزاد شیوه به گریه انداختن نوزاد را از راه دور آموزش بدهم وتا صدای گریه نوزاد را نشنیدم از تلاش نایستادم . در دقایقی پدر دقیقا متوجه نمی شد که باید چه کاری را انجام دهد. به او گفتم کودک را به آغوش مادر بسپار و در ادامه من و مادر و نوزاد تلاش کردیم .بهترین لحظه همان ثانیه ای بود که صدای گریه نوزاد بلند شد. شنیدان صدای گریه نوزاد، ذوق را در تمام وجودم جاری کرد و شادی مادر، هدیه ای بود که به قلبم داده شد.

مهرآور در پاسخ به این سوال که پیش از این هم جان کسی را اینطور نجات داده است یا نه گفت:بله سال 99 هم یک پسربچه 2 و نیم ساله که در دریا در حال غرق شدن بود را با کمک های به موقع توانستم از مرگ نجات بدهم.
وی با لبخندی شیرین و حال خوبی که از تولد این نوزاد داشت جریان نامگذاری نام نوزاد تازه متولد شده را اینگونه تعریف کرد: بعد از نجات مادر و نوزاد، کمی با خانواده گفتگو کردیم، گپ و گویی شاد که در آن لحظات متوجه شدم، نجاتگر یک مادر و نوزاد افغانستانی بودم. عبدالله در روز برفی بابل در شرایط سخت، دنیا آمد و امیدوارم که زندگی آرام و شاد داشته باشد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خانم ایرانی
اورژانس ایران
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد خانم مهر آور که با این اقدام خدا پسندانه مهر آور بودنش را اثبات کرد.

>>>   اوه چه جالب خیلی عجیب آفرین بلخره یه خبرخوب شنیدیم

>>>   من از برادران ایرانی تشکر می کنم

>>>   ایران وافغانستان یک جان در تن دو ملت استند
آفرین به این خواهر ایرانی و کلگی نفرات در دنیا که به دور از نگاه قومی ونژادی واژه انسانیت برایشان مقدم است. تشکر وسپاس از مردم مهمان نواز ایرانی
افرین به همدردی ومهربانی مردم شهربابل

>>>   خدا را شکر

>>>   خوش به حالت که سبب خیر به یک انسان هم نوع خود شدی ، اجرت با خداوند متعال.

>>>   💕💞 این خانم مامایی قابل دادن مکافات است از سوی افراد خییر

>>>   انسانیت مرز ندارد درود بر این بانو با شرف و تمامی ایرانیان با وجدان

>>>   تشکر هم زبان

>>>   باید تشکر کرد از مردمان خوب ایران خوبان در این سر زمین وجود دارد ولی زندگی در ایران وحشت ناک برای مهاجران از پولیس بنالم از لات لوت بنالم از خفت گیر بنالیم از صاب کار سو استفاده گر بنالیم از ما گذشت ولی دعا نکنم فرزندان ماها رقم ما نباشد چیز خیر شان باشه شامل حالش شود امین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است