مکال: پیشنهاد تعامل با طالبان سیلی به صورت افغان‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ کد خبر: 175014 منبع: پرینت

مایکل مکال، ریيس کمیته روابط خارجی کانگرس در واکنش به سخنان کرن دکر، کاردار سفارت امریکا مبنی‌بر حمایت افغان‌ها از تعامل با طالبان، گفت: «پیشنهاد این‌که امکان هرگونه تعامل با طالبان وجود دارد، به منزله سیلی به صورت مردم افغانستان است.»
مایکل مکال از اداره بایدن خواسته تحت هیچ شرایطی تعامل با طالبان را تشویق نکند.
حساب کاربری کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا به نقل از آقای مکال نوشته است که مردم افغانستان قربانی «رژیم» طالبان‌اند.

این اظهارات در واکنش به سخنان کرن دکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان بیان شده است. خانم دکر در ۱۸ حوت از دیدار خود با برخی فعالان افغان در استانبول خبر داده و در شبکه اکس نوشته: «استعداد و انرژی زیادی در اینجا آماده است تا از نقشه‌راه سیاسی و تعامل با طالبان حمایت کند.»
خانم دکر افزوده که «حمایت قوی» در میان نمایندگان جامعه مدنی از روند ادغام مجدد افغانستان به جامعه جهانی به رهبری ملل متحد وجود دارد.

در افغانستان، بسیاری از ذی‌نفعان سیاسی، فعالان حقوق زن و کنشگران مخالف تعامل جامعه جهانی با طالبان‌اند که به گونه گسترده حقوق انسانی شهروندان را نقض کرده است.
به گزارش انترنشنال، اظهارات مقام‌های جامعه جهانی از جمله امریکا و برخی چهره‌های داخلی درباره تعامل با طالبان، همواره واکنش‌برانگیز شده است.
پیشتر تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نیز گفته بود واشنگتن با استقبال از ادامه نشست‌های دوحه، خواستار روندی به رهبری ملل متحد برای تهیه نقشه‌راهی برای ادغام کامل افغانستان در نظام بین‌المللی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مایکل مکال
تعامل باطالبان
نظرات بینندگان:

>>>   نظام بین المللی همان نظامی است که اسرائیل را در قتلعام مردم فلسطین کمک میکند. همان نظامی که اشرف غنی را بر تخت قدرت نشانده بود افساد اردر و دیوار دولت بالا میرفت. دراین نظام هیچ افتخاری وجود ندارد

>>>   ما از جنایتکاران آمریکای و غربی میخواهم که دو باره در افغانستان دخالت نکنند. شماها شيطان های آمریکایی چه حق دارید که در تمام کشور های اسلامی دخالت میکنید....
شاه عالمی

>>>   🤑 تعامل نمودن با گروه تروریستی افغانداعش/پشتونطالبان ناقلین، جرم انسانی پنداشته می شود

>>>   سیلی به روی افغان‌ها نی بلکه به روی امریکا است که امریکایی مکار دیگر در منطقه دست درازی کرده نمیتواند و مانند شغال گریز کرد

>>>   کشور های شیطان مانند انکلیس
مانند دولت چلباز پاکستان تمام
آدم کشان را پالان کردن سوار میشود
مانند قاطر از این قوم افرطی هیچ
عقلی نیست

>>>   من همیشه گفته ام که این پاچه کشال های چرکستانی تفاله هایی امریکایی اند. پس وقت تان را ضایع نکنید زیرا"مولی کراسی" میداند که ما برای رسیدن به باغ هایی خیالی عربها هر چیز را قبول داریم. حقوق انسانی و مدنی همه ما به ویژه مادرآن و خوهران ما فدایی سر سفسطه هایی بربری و جهالت!!!!
همه میدانیم که این زمزمه هایی "مول کراسی" ها بازی دادن اشتک هاست و یگانه راه نجات ما تنها و تنها خودشناسی و بیدار شدن از خواب سنگین ۱۰۰۰ ساله است!!
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است