استفاده طالبان از یوتیوبرها برای ارایه «تصویر مثبت»
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ کد خبر: 175016 منبع: پرینت

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از فعالیت یوتیوبرها و اینفلوئنسرهای مجازی در افغانستان می‌گوید طالبان کار آن‌ها را برای نشان دادن «تصویر مثبت» از آن‌ها «رونق» داده است. این روزنامه به نقل از سخنگوی گوگل گفته است که «حساب‌های طالبان را می‌بندد».

جک ملون، سخنگوی گوگل که مالک یوتیوب نیز است به واشنگتن‌پست گفته است: «یوتیوب متعهد به اجرای همه تحریم‌ها و قوانین تجاری، از جمله تحریم‌های آمریکا علیه طالبان افغانستان است. اگر حسابی را پیدا کنیم که گمان برود متعلق به طالبان افغانستان است یا از سوی آن‌ها کار می‌کند، آن را می‌بندیم. علاوه بر این، سیاست‌های ما محتوای محرک خشونت را ممنوع کرده است.»

در گزارش این روزنامه آمده است که طالبان به کانال‌های یوتیوب جواز فعالیت داده تا مانند شبکه‌های رادیو و تلویزیونی به مقام‌ها نشرات داشته باشند و برخی از موفق‌ترین آن‌ها «هزاران دلار برای هر ویدئو» درآمد دارند.
برخی کانال‌هایی که از افغانستان نشر می‌شود، به‌خاطر نقض شرایط خدمات گوگل از جمله به گفته او «تبلیغ و ترویج خشونت» مسدود شده‌اند.

به گزارش بی بی سی، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان، به واشنگتن‌پست تایید کرده که یوتبوبرهایی که «قوانین را نقض کنند»، مورد پیگرد قرار می‌گیرند او در پیامی گفته است که یوتیوب‌برها می‌توانند آزادانه در کشور کار کنند، اما افزوده است: «اگر آنها فقط جنبه منفی را نشان دهند، خدمتی به کشور نمی‌کند.»
در گذشته برخی از یوتیوبرها از سوی طالبان به دلیل «نقض قوانین» از جمله «توهین به مقدسات» بازداشت شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
یوتیوبرها
نظرات بینندگان:

>>>   بخصوص یوتیوبران اوغان یک دانه ..... دیروز تصویر از صحنه تخریب خانه های خواجه بغرا را به تصویر کشیده بود در متن نوشته کرده بود که خانه های میلیون دالری در این مسیر تخریب شد چون این زورمندان مانع ساخت این پروژه میشد من نوشتم بچه خر در کدام تاریخ کدام رژیم قصد ساخت و ساز این جاده را داشت که زورمند مانع ان شده باشد ؟

>>>   آمریکای ....هیچ وقت نمی‌خواهد که افغانستان آرام باشد، روزنامه های شان هم باسیاستهای آمریکای جنایتکار یکدست هستند، در زمان کرزی و غنی آمریکایی‌های ...هم دولت را کمک می‌کردند و هم طالبان را. این آمریکای جنایتکار و غربی‌ها هیچ وقت از شیطنت و منافقت دست بردار نیستند.
شاه عالمی

>>>   ای آمریکایی‌های خائن ما را آرام بگزارید، شما را چه به کشور عزیز ما افغانستان، ای آمریکایی‌های خائن دست از حمایت رژیم پلید صهیونیستی بردارید.

>>>   واشنگتن پست یک روزنامه فتنه انداز و شیاطین است.

>>>   طالبان دریک دست خنجر خون ریز ودر دست دیگر بسته های دالر دارند و از همسایگان گداصفت وخائن شرقی وغربی گرفته تا وطنفروشان وآدمفروشان بیسوادی که عنوان یوتوبر را یدک می کشند به یک اندازه پیسه ودالر می بخشند.
دشمنان داخلی را با تیروتفنگ سلاخی می کنند ومخالفان خارج نشین را اگر شد با دالر می خرند واگر نشد شخصیتشان را به دست همی یوتوبرهای مزدور و غلام بچه های طالب ترورمی کنند.مشتی بیسواد لندغر ولوده که نمی دانند سیاست را با سین می نویسند یا صاد شده اند قهرمان وشده اند مجریانی اتوکشیده با رفتار وکرداری تهوع اور یکی برای اینکه موتر خود را به رخ بکشاند به بهانه گشت وگذار در خیابان وگوش دادن به ترانه های انقلابی بچه طالب ودیگری بوتل شراب بدست کف پای طالبان لیس میزند وبه فکر جایگاه پیشین ونام وآوازه درخشان پدرجانش نیست.آن یکی با پررویی هرچه تمامتر ویران کنندگان وطن عزیز را لقب ناجی می دهد ودیگر برای جذب بیشتر علاوه بر تبلیغ گروه وحشی پروپای لخت زنان را به نمایش میگذارد.
بدبختانه یوتوب فارسی پرشده از قهرمانان خیالی قهرمانانی که اولین نفرات فراری بودند وبا ارتباطی که بعدها با طالبان گرفتند شدند طرفداران این فرقه ضاله و در نبود رادیو تلویزیون ملی مانند دیگرکشورها یوتوب شده جایی برای دروغگیان وچاپلوسان واینان ذهن مردم مهاجری که از ظلم طالب گریخته اند را خراب می کنند.
البته که این تبلیغات دروغین در یوتویوب سبب شده مردم باورکنند که طالبان انتحاری دوستدار وطن استند این تبلیغات بیشرمانه بر حاکمان کشور ی مانند ایران هم تاثیرگذاشته واینان به خیالشان کلگی مردم افغانستان طرفدار طالبانند درکنار این فرهنگ بازان دالر وپیسه طالبان زیر دندان یوتوبرهای بیسواد و سیاستمداران همسایه غربی مزه داده است.حال معلوم نیست کی قرار است ایران هم مانند پاکستان از خیر بسته های دالر بگذرد وعطای طالب را به لقایش ببخشد؟کی قرار است یوتوبرهای صادق وباسواد و وطنپرست پابه میدان بگذارند و مایک را از این جماعت تبهکار بازپس گیرند.

>>>   شما چر این قدر آتش بجان تان افتاده چنتا یوتیوبران که هشتاد درصد واقعیت نشان میته شما خودسوزی می‌کنید بیست سال جمهوریت یادتان است که از غرب تاشرق برایتان خدمت میکردن ازمحواره بگیر اینترنت دالر یورو از جنرال تاسرباز از تانک هواپیما از ساز نقاره و رقاصه گوناگون که همه در دست تان موجود بود به شما مفت خورا ما ملت میگیم شما در این بیست سال برای این ملت و این وطن چیکار کردین هیچ کار نکردین دزدی کردین فساد کردین لندغری کردین اختیتاف کردین جیب تان فورکردین از این همه امکانات ملت روز بروز فقیر تر شودن شما دیگه هرکاری بکنید شما برای ما دوزد بیشرف خاین نوکر اجنبی استی

>>>   طالب پرستان وضعیت بی کاری در افغانستان بیداد مکنه به خدا شرایط سال به سال بد تر میشود طالبان کاش که به رسمیت شناخته میشد که نشد یک دولت منزوی شده یک مردم عقب مانده مهاجران تحقیر میشود

>>>   جمهوریت پرستان وضعیت افغانستان در جمهوریت برای شما باغ بلبل بود برای ملت فساد رشوه دزدی اختیتاف ناامنی فحشا لندغری قصه مهاجرین در جمهوریت هم بود تحقیر هم بود حال مهاجرین جمهوریت جدید که به پول مفت عادت کرده بود به نظر شان به این کشورها که اینها مهاجرشدن خیال میکردن اینجا هم جمهوریت است دست به هرکاری میزدن اینها که از هیچ چیز ابا یا شرم نداشت با تمام خانواده شان راه قاچاقی را افغانستان شروع کرد تاپاکستان ایران ترکیه اروپا امریکا که تا هنوز هم در جنگلهای آمازون رفته روان است تو خودت قضاوت کن اینها آبروی خود خو هیچ آبرو یا شرم حیا دارد شما دیگه حرف از مردم نزنید شما به مردم عقب مانده مهاجرین حال وزیر یامعوین ریس جمهور آبروی مهاجرین عقب مانده را بورد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است