ماه مبارک رمضان را حرمت نگهدارید
در این ماه مبارک، رسیدگی به فقرا و درماندگان و توجه به امور مستمندان، از جمله وظایف اصلی مسلمانان است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ کد خبر: 175021 منبع: پرینت

ماه عبادت و بندگی و عبودیت و غفران و تزکیه نفس همراه با خیر و برکت فرا رسید تا مسلمانان در این ماه با عظمت، مروری بر عملکرد رفتاری و گفتاری و کرداری خویش در سالی که پشت سر گذاشتند داشته باشند.
در این ماه مبارک، رسیدگی به فقرا و درماندگان و توجه به امور مستمندان، از جمله وظایف اصلی مسلمانان است که در ماه های بعدی نیز سرلوحه امور خویش قرار دهند.

متاسفانه؛ با فرارسیدن ماه مبارک، در ماه میهمانی خداوند، سفره های رنگین فراریان مردم فریب و به اصطلاح سردمداران دوره جمهوریت و جهاد، همچنان رنگین است و با پول خون و بدبختی مردم مانند سالهای گذشته اسراف به اوج خود می رسد.

در حالیکه در این ماه مبارک، باید به اکرام و اطعام ایتام و نیازمندان و خانواده های داغدار و بی سرپناه رسیدگی کرد، یک عده در حال ترقی خودخواهی های خود هستند و هنوز خواب بازگشت به دوران حکومتداری و سردمداری خود را می بینند.

یک عده در این ماه مبارک، خدمت به خلق خدا را دستآویز ریاکاری و فخر فروشی و تبلیغات سیاسی خود قرار میدهند و با حرکات نمایشی بجای این که فاصله خود را با نیات دنیوی دور بسازند از امور معنوی دور می شوند. در حالیکه خدمت و رسیدگی به دیگران، باید بدون ریا و مقاصد دنیوی صورت بگیرد.

مهمتر و اصلی تر از تمام مسایلی که گفته شد و هیچ یک نه از آموزه های الهی و نه از درس های اخلاقی ماه میزبانی خدا از میهمانان مومن خود بود؛ می رسیم به فقر و ناامنی و جنگ و اختطاف و انفجار و باج گیری از مردم و بازداشت ها و دادگاه های صحرایی و فساد و غیره....
بر طالبان و داعش و دیگر گروه ها و احزاب که داعیه دار اسلام هستند و خود را مسلمانان واقعی میدانند، فرض است که ماه مبارک رمضان را حرمت نگاه دارند.

مخالفان و موافقان مسلح، ادامه ی غارت و سرسپردگی و اطاعت از فرمان های غربی و شرقی را به ماه های آتی موکول کنند تا مردم با خیال راحت به امور معنوی و عبادات خود بپردازند.
خداوند به همه ما توفیق کمک به دیگران را عنایت فرماید.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماه رمضان
ماه معنویت
نظرات بینندگان:

>>>   ماه رمضان برای پولداران است، انسان فقیر که توان خرید یک قرص نان را نداردچگونه می‌تواند روز گیرد. در کشور های مسلمان مردم دنبال روزه خوران اند و با گرسنگان کسی کار ندارد.
نگینه شریف

>>>   روزی گذشت پادشهی ازگذرگهی فریادازهرکوی وبرزنی برخواست
کودک یتیمی پرسید این تاج چیست که برسرپادشاست
درآن میان پیرزنی گوژپشت گفت
این اشک دیده ی منوخون دل شماست
انشالله که این ....حتی شده فقط یکباردرماه رمضان حرمت نگهدارن بااینکه مامیدانیم هدف مقصودآمالشان حکمرانی وشهوت وقدرت طلبگیس وازاسلام بهره ای ندارن بهرحال حتی شده ظاهرامراعات کنند

>>>   قابل دقت!
ماه مبارک رمضان سبب تقلیل گناهانمان میشود.زیراباصدمه دین صحت ومرگ قبل ازوقت،کمترمرتکب گناه میشویم.
الحاج سرفراز

>>>   😇 در دولت افغانپشتونی جمهوریت بنام شرینی/رشوت سر-میز و زیر-میز از مردم پول/شرینی میگرفتند،
حال در رژیم افغانپشتونی-ناقلین، بنام صدقه/رشوت از مردم پول میگیرند و...

>>>   ماه رمضان ماه میهمانی خدا را بر شما هم وطنان عزیز تبریک عرض می کنم ارزومندام این ماه عزیز خیر برکت را برای مردم مسلمان وستم دیده ی افغانستان به همراه اورد امین یا رب الالمین...
.هم وطنی از ناروی

>>>   ماه رمضان واقعاً ماه رحمت ومهماني خداوند است.
ادم بعد از نوع زنده گي شخصي خودش كم كم به ياد زنده گي فقيران مي افتد.
خداوند به بركت اين ماه بزرگ از اول ارامش وامنيت را به وطن ما بر قرار كند وتمام مؤمنين را از شرّ أشرار در امان خودش نگاه كند.
كميل
لندن

>>>   سلام
خدا چقدر نزديك است و ما چقدر دور شده ايم از او
اي ماه صيام با ذره ذره وجودم تورا درك ميكنم آنگاه كه اذان در گلدسته هاي مساجد ميپيجند و مخلوق را به عبادت ميخواني ...بهتر ميشوي اگر كمي آنسو تر بروي همين .نزديكيها پشت همين مسجد ... كنار آن ديوار ترك خورده كودكي دست برچشم ميمالد گويي گريه امانش را از گرسنگي بريده است و تو بي توجه از كنارش رد ميشوي ... قصه پر عصه اجتماع امروز مان است كه هر لحظه آن را در جاي جاي شهرمان ميبينيم و آنقدر تكراي شده است كه برايمان عادي شده است

>>>   دلم در گرفت ای هم وطن عزیز چاره ندارم من غم شریک شما هستم

>>>   مسلمانی تنها به نماز خواندن، روزه گرفتن نیست. اعمال ما باید مطابق اسلام باشد.
انسانهای دیگر را با کلمات دورغین و چرب میتوان فریب داد اما خداوند که همه چیز را میداند و بینا و دانا است، آیا خداوند پاک را هم میتوان فریب داد؟؟؟ نه! هزگز نه!
بلی! خداوند از اعمال من و تو با خبر است! تو ای نوکر بیگانه، که برای منافع آنها به نفاق اندازی و دشمنی در بین افغانها میپردازی، خداوند بینا و عادل است خداوند بزودی سزایش را برایت میدهد و در آتشی که تو هیزم میریزی بزودی خود خواهی سوخت!!!

>>>   مردم ما احساس ندارند چرا پول را که در کارهای غیر شرعی مصرف میکنید یک مقدارش را به مردم غریب وطن خود نمیدهید .
برای پول دارهای وطن ما گفته شود که در دبی یک جای طفریحی بسیار مقبول است به صدها هزار دالر مصرف کرده آنجا میروند و در دبی از طرف بنیاد خیریه ما چشن چند تا رقاصه گرفته میشود ودر وطن این حالت است .
بعد خداوند سری تجار های ما غضب نیاورد سری کی میاورد
در گرفتن شرکت گاز و دواسازی در گولای سینما خیرخانه یکی از نشانه های بود که باید عبرت گرفته شود.
تجار ما باید زکات بدهند.
تخاری دانشجو

>>>   هموطنان عزیزم:
وقتی و تا زمانی که ذهنیت و بینش طالبان حاکم هست و وقتی هنر و رقص و آواز و موسیسقی را حرام دانسته است، ثابت می کند که این بینش حاکم مانع و سد راه رشد استعدها و خلاقیتهای انسانی در همهً لحاظ و جهات هست. دراین وضعیت و با این ذهنیت هرگز دانشمند و متخصص تربیت نمی شود و اگر هم برای استثنا چند نفری پیدا شد و یا تربیت شد یا قربانی همان افکار عقبمانده گشته و یا شرایط غیر قابل تحمل کشته و نفر را به عصیان می کشاند و اجباراً جامعه را ترک خواهد کرد این تاریخ زندگی مردم ماست یعنی دور تسلسل دیکتاتوری و خفقان و تاریکی ! و از آنجا که زن را فقط متاعی برای ارضای امیال جنسی خود تعریف و تعبیر می کنیم و لیکن مسئلهً شهوت و چشمهم چشمی و حسادت به کدورت مبدل می گردد و زن را ملک شخصی مرد دانسته و مانع هنر و خلاقیتهای زن در جامعه می باشد. فقط با جدایی دین از دولت و استقرار دموکراسی جامعه از اینگونه تنگ نظری های واپسگرا نجات یافته و راه رشد استعداهای سازنده و مترقی هموار خواهد گشت

>>>   کاش ماه مبارک رمضان واقعا مبارک می بود، کاش ماه عبادت به خدا واقعآ به خدا می بود، کاش ماه مبارک که برای رضای خدا واقعآ برای خدا بود، کاش دست های ظالم و کسانیکه در ماه مبارک رمضان با گرانی مواد اولیه خوراک مردم شکسته می شد، کاش خدای زمین و زمان در ماه مبارک رمضان واقعا با مردم رنج دیده و ستمدیده افغانستان می بود، کاش دولت از پول های باد آورده به سفره تهی مردمان کشور خودش مواد ارزان قیمت تهیه و سر سفره فقرا و مردم ناتوان حتی نا چیزی به سراسر کشور مواد اولیه توزیع می کرد و می گفت یه ماه مهیان خدا و دولت باشید این همه پول رو به کجا خواهی برد باید برای مردم خودت عاتم تایی شد و دعای خیر همه کشور رو با خودش داشت، کاش ماه مبارک رمضان دست های دکان گران فروش و دست های دزد قاتلان مواد اولیه رو قطع می کرد، کاش کاش!!!
>>>   خانم نگینه شریف
بدان ماه رمضان ماه غربال وامتحان انسان هاس وربطی به غنی وپولدارندارد این به زعم شماس که اینطورتفسیرمی کنی حالاشماوختی دوست نداری روزه بگیری ترجمه اشتباه ازماه رمضان نکن

>>>   هركس از خارج از دل گرم خود گپ ميزند يخچال هاي شان پر لباس در تن شان اولاد شان ارام تحصيل در كشور هاي اروپا و امريكا حق و حقوق ميخواهند باز خوده دينار نشان ميته همين كد نه چيست چه معني دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است