وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با نخست وزیر طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ کد خبر: 175023 منبع: پرینت

بختیار سعیدوف، وزیر خارجه ازبکستان، در رأس هیاتی به کابل سفر کرده است و با نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقام‌های ارشد حکومت طالبان دیدار کرده است.
در خبرنامه ارگ طالبان آمده است که وزیرخارجه ازبکستان پس از دیدار با محمدحسن آخوند، نخست وزیر طالبان، در مراسمی با حضور عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا، در مورد روابط دو کشور صحبت کردند.

براساس این خبرنامه، وزیر خارجه ازبکستان گفته است که «رییس جمهور ازبکستان همیشه بر روابط خوب و برادری میان ازبکستان و افغانستان تاکید کرده و می‌گوید که نباید افغانستان تنها گذاشته شود».
او افزوده است که ازبکستان می‌خواهد «با ایجاد یک کارخانه تولید سمنت (سیمان)، استخراج زغال سنگ و پروژه تولید ۲۰۰ مگاوات برق از زغال سنگ، سرمایه‌گذاری کند».

یک هیأت فنی ازبکستان قرار است برای بررسی پرژوه راه‌آهن «ترانس-افغان» به افغانستان سفر کند.
به گزارش بی بی سی، عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان نیز در دیدار جداگانه‌ای با وزیر خارجه ازبکستان گفته است: «ما برای تطبیق پروژه‌های ترانزیتی به ویژه کاسا یک‌هزار، تاپی و پروژه راه آهن افغان-ترانس که آسیای میانه را به آسیای جنوبی از طریق افغانستان وصل می‌کند، در تلاش هستیم».
طالبان امید زیادی به تکمیل پروژه‌های بزرگ انتقال انرژی آسیای میانه بسته است که سال‌ها به دلیل ناامنی به تعویق افتاده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیرخارجه ازبکستان
نخست وزیر طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   چه جالب، این به این میماند که برای مصوون ماندن از کرونا با کرونا ملاقات کنی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است