سفر هیات وزارت جهاد کشاورزی ایران به کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ کد خبر: 175027 منبع: پرینت

مجتبی نوروزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی ایران، در راس هیاتی در کابل با مقام‌های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان در مورد «آغاز همکاری‌ها در بخش زراعت و مالداری میان افغانستان و ایران» گفتگو کردند.

هدف از سفر هیات ایرانی «کار مشترک در بخش زراعت، مالداری، باغداری، تحقیقات، خاک‌ شناسی» اعلام شده است. قرار است تیم‌های فنی دو طرف زمینه‌های همکاری را بررسی کنند.
در هیات ایرانی، مجتبی نوروزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی ایران، خانم مریم جلیلی‌مقدم، سرپرست سازمان حفظ نباتات این وزارت، مسوولان این وزارتخانه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی حضور دارند.

سفارت ایران در کابل نیز این خبر را تایید کرده در صفحه‌ی ایکس خود نوشته است که تسهیل در صادرات و واردات محصولات کشاورزی، قرنطینه‌ی محصولات دامی و زراعی و انتقال تجربیات و دانش فنی در حوزه‌های مختلف از جمله‌ی تفاهمات است.

عطا الله‌ عمری، وزیر زراعت طالبان در دیدار با هیات ایرانی گفت: افغانستان دارای «اقلیم مناسب، زمین فراوان، دریاهای زیاد، نیروی بشری کافی» است و «ما می‌خواهیم که با توجه به نیازمندی‌ هر دو ملت کار صورت گیرد.»

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات ایران
کابل طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   به گمانم قرار است کشور مارا هم با سیاست های غلط به مانند سرزمین ایران به بیابان بدل کنند. دریاچه ها را بخشکانند و کشاورزی را یکسره نابود سازند وبا کوله پالی زمین برای یافتن طلا خاک حاصلخیز سرزمینمان را آلوده کنند. طالبان گشته برای خود برادر دوقلوی حکومتی یافته است این یکی سر می برد ان یکی جیب مردم این یکی دروازه مکتب بر روی زنان بسته کرده وان یکی زنان آزادیخواه را با تفنگ ساچمه ای جزا می دهد و کور میسازد. این یکی خود را امیرالمومنین می نامد وآن یکی جانشین امام زمان شده است. این یکی سالی یک بار به حمام میرود و آن یکی از حمام منصوری وحشت دارد.

>>>   نظر دهنده اول
یعنی طالبان را با حکومت ایران مقایسه میکنی که پوز آمریکا واسراییل را به خاک مالیده موشک وماهواره به فضا میفرستددر علوم بنیادین در جهان جز اولینهاست در علم پزشکی ومهندسی جز بهترینها دردنیاست چه چیزش به طالبان میملند در کشاورزی خود کفا شده وصادرات دارد که گفته ایران را به بیابان تبدیل کرده چقدر از ماتحت خودتانان حرف میزنید کمی مطالعه کنید بعد نظر دهید

>>>   نظردهنده اول راست گفته، چرا نظر دهنده دوم را زور داده؟

>>>   دعا کنید کسی بیچاره نشود !!!؟البته گاهی علت بیچارگی انسان خودش وندانم کاری هایش است میشود دو تربوز را در یک دست گرفت؟ بلی تنها پاکستان وطالب توانسته بیشتر از یک تربوز را در یک دست بگیرند انها از پریشانی وبیچارگی کشور ها استفاده های ابزاری مینمایند هم از چین میگیرد هم دل روس را بدست می اورد ازعربها به فرمان انگلیس پامریکا میگیرد وانگلیس هم که همه کاره ای دنیا است طالب وپاکستان را به اروپا وامریکا پاس داده اینست مهارت در تقلب وحقه بازی ونیرنگ کهاز شانس خوب طالب وپاکستان بهره میگیرند ومعلوم است که همه بازنده اند فقط هیرو وبرنده ای اصلی پاکستان وطفل ....انها طالب اند دیگران فقط ملتخود وخود را فریب میدهند وبجز معامله ومراوده وخوش امد گفتن چاره ای هم ندارند
انا لله وانا الیه راجعون

>>>   نظر دهنده سوم کشور شما هر ایرادی دارد مقصر اول و آخرش خودتان هستید ولی از نظر شما دنیا مقصر است جز خودتان و پروژه‌ عظیم ایران رود در حال اجراست که کانال آبی بین خلیج فارس و دریای خزر ایجاد می شود در پنج سال آینده بیابان ایران گلستان می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است