پولهای بلوکه شده افغانستان در اختیار رهبر افغان ملت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ کد خبر: 175029 منبع: پرینت

انوارالحق احدی اختلاسگر سابق و رهبر حزب افغان ملت و که از طرف آمریکا به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره صندوق پول بلوکه شده افغانستان در سویس تعیین شده است اعتراف کرد که قسمتی از پول بلوکه شده افغاستان خرج مصارف اداری معاش ماهیانه اعضای هیات مدیره این صندوق شده است.

این صندوق در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ تاسیس شد و از جمله هفت میلیارد دالر پول منجمد شده بانک مرکزی افغانستان در آمریکا نصف آن یعنی سه و نیم میلیارد دالر به آن انتقال داده شد.
این صندوق چهار عضو هیات مدیره دارد که دو نفر آنها افغان و دو تن دیگر شان خارجی اند.

احدی افزود از مفاد پول صندق امانت افغانستان می‌توان برای ثبات مالی و پولی افغانستان استفاده کرد به شرطی که ۴ عضو هیات مدیره این صندوق همه موافقه کنند.
آقای احدی در این مورد به رادیو آزادی گفت: ما دیگر مصرفی نکردیم جز مصارف اداری. اما وی نخواست اعلام کند که چه مقدار از این پول را مصرف خودشان تحت عنوان مصارف اداری کرده اند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولهای بلوکه
افغان ملت
نظرات بینندگان:

>>>   "افغان ملت" به یک شعبه آی اس آی تبدیل شده است و برای تشکیل طالبان در دهه نود با چرکستان سر سپرده همکاری میکرد و حتی در سقوط جلال آباد مستقیما با طالبچه و فاشیستان خلقی دست داشتند. این جاسوسان به جیره خوری و چور و چپاول عادت کرده اند.
آتش خاوری

>>>   سه و نیم ملیارد دلار پول های بلوک شده افغانستان ،در یک بانک گذاشته شده است و نظر به مفاد بانکی که چند فیصد باشد،سالانه به حجم آن افزوده میشود.
مثل یک حساب بانکی است.
اگر با این پول ها جهت ازدیاد زیادتر سرمایه گزاری در بخش های مختلف،اعم از سهام و املاک سایر بخش های اقتصادی صورت میگرفت،غرض بر رسی این سرمایه گزاری ها،به یک هیأت ضرورت بود.
در صورتی که پول ها در بانک خوابیده باشد و صرف با مفاد بانکی کم سالانه به یک مقدار کم به ارزش آن اضافه شود،مثل حساب بانکی یک شخص است که سالانه و یا ماهانه اندازه آن را کنترول میکند و هیچ مصرفی وجود ندارد.
اما سرمایه گزاری این پول ها هم ریسک خود را دارد.
امکان این دارد که قیمت سهام و املاک و سایر بخش های سرمایه گزاری شده،بالا و پایین شوند و در نتیجه به همان اندازه یی که امکان مفاد آن زیادتر است،امکان نقص و در نتیجه کم شدن مقدار این پول ها نیز وجود دارد.
اگر سیستم بیمه سرمایه گزاری وجود داشته باشد که بیمه خودش مشوره بدهد که در کدام بخش ها سرمایه گزاری شود که مفاد بیشتر بدهد و در صورت نقص سرمایه گزاری،مقدار پولی که سرمایه گزار نقص میکند،از طرف بیمه پرداخته شود،در آنصورت میتواند ریسک سرمایه گزاری وجود نداشته باشد و یا نقص اش کمتر باشد.

>>>   ....احدی گفت تنها مصارف کم اداری بانکی داشته واعضای صندوق بدون کدام امتیازی کار می‌کنند .

>>>   احدی را همه میشناسند.
داماد خانواده پیر گیلانی و نویسنده مقاله زوال پشتون ها و رهبر سابق افغان ملت و عضو گروپ دانشجویان دانشکاه امریکایی بیروت که از همان زمان های دور در خدمت بادارانش قرار داشته و تا مرگ وفادار است.
عاقبت اش را خدا میداند اما در دنیا وجدانش همیشه نا آرام است و این را خودش خوب میداند.
بنا به شنیدگی ها که حقیقت اش را خدا میداند صاحب یک خانه سوپدر لوکس در سوییس است و اینکه دیگر چه دارد یا ندارد خودش داند و خدایش اما چیزی که هیچ ندارد ترس از خدا و شرم از مردم است و این را خودش بهتر از همه میداند.

>>>   💥💣 افغان ملت = بیوطن ناقلین و کوچی ها = افغانپشتونطالبان = القاعده = افغانداعش = مزدور تروریست ها و...

>>>   به نظر دهنده 5 تو برو دمکراسی تان بخوان و آزادی تان بخوان لندغری فحشا فساد رشوه رقص زنگ جامه دوزدی تلیفن تان بکنید شما چکار به سیاست شما را چه به وطن شما فقط وفقط نوکری خاین بودن پبس اینجا افغانستان هست به تمام اقوام شایسته است اول عرق ملی وطن را یاد بگیر باز تو رقاصه کر ده ملت قهرمان افغانستان کف بزن همونجا که قاچاقی رسید زیر کمپل مبارزه کن که نور تلفن بیرون نشود که پلیس میگیره رد مرز ت میکنه

>>>   احدی چپاول گر حرفوی بین المللی است حتی شیطان را بازی می دهد.
آریا از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است